kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸

کیهان و خوانندگان 

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* بر اساس نظرسنجی در تیرماه ۱۴۰۰، ۴۵,۹درصد شهروندان معتقد بودند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور کمتر می‌شود ، اما ۱۱,۵ درصد گفته بودند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور بیشتر هم می‌شود. با گذشت ۱۰۰۰ روز خدمت‌رسانی دولت رئیسی از مخاطبین سؤال شده است «به نظر شما آیا فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد؟» بالای 66 درصد پاسخگویان گفته‌اند بله فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور بشود. بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد سطح امید در جامعه و امید به رفع مشکلات کشور با انتخاب رئیس‌جمهور اصلح در مدت ۳ سالی که پشت سرگذاشتیم افزایش قابل توجهی یافته است.
یک هموطن
* سعید لیلاز کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب در فروردین ۱۴۰۳ گفت: هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وجود ندارد که شرایط آن نسبت به ۲ یا ۳ سال قبل به مراتب بهتر نشده باشد. وی همچنین اضافه کرده بود اگر این پیشرفت‌ها در زندگی مردم دیده نمی‌شود به خاطر این است که این رشدها صرفاً چاله‌های رشد منفی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ زمان دولت روحانی را دارد پر می‌کند. کاش سایر اصلاح‌طلبان هم به همین اندازه انصاف داشتند و چشمان خود را روی خدمات و کارهای بزرگ شهید رئیسی نمی‌بستند.
عروجی
* بندگی رئیسی برای خدای متعال دلیل اصلی تواضع این شهید عزیز بود. تا لحظه آخر هم خودش را مدیون لطف خدا، سرباز ولی، نوکر مردم و خادم شهدا می‌دانست. روحش شاد.
رودباری
*ایمان‌، تقوی‌، ولایت‌مداری‌، پرکاری و تجربه مدیریتی و اجرائی بالا همه برای رئیس‌جمهور بودن مهم است. اما همان‌گونه که در کنکور متناسب با رشته تحصیلی دروس ضریب متفاوتی دارند برای انتخاب عالی‌ترین مقام اجرائی کشور یعنی ریاست جمهوری هم شاخصه‌ها باید ضرایب متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل برای رئیس قوه مجریه توانمندی اجرائی شاخصه مهمی است که باید با ضریب بیشتری در نظر گرفته شود.
فراستی 
*چند روز قبل بزرگ‌ترین آب شیرین کن خشکی جهان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد. ولی چقدر در این افتتاحیه جای آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید کشورمان این عزیز دل مردم ایران خالی بود.
گرامی
* شهید رئیسی، قانون را فصل‌الخطاب می‌دانست. بر همین اساس وی هیچ‌گاه سخنی بر زبان نراند که تحسین دشمن را در پی داشته باشد. التزام وی به قانون در تمامی مراحل برگزاری انتخابات، از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تا روز اعلام نتایج انتخابات، مشهود بوده و بدان اصرار داشت. بی‌جهت نبود که با شهادتش همه دل‌ها متوجه او گردید و تشییع پیکرش تبدیل به یک حماسه ماندگار شد.
جهانگرد
*به هنگام ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری وقتی از جهانگیری سؤال شد آیا دولت سوم روحانی است یا خیر؟ پاسخ داد من اسحاق جهانگیری هستم. آقای روحانی چه کار کرده که نزدیک‌ترین اطرافیانش حاضر نیستند کارهای او را به گردن بگیرند!
میبدی
* ‏مؤسسه آمار ترکیه اعلام کرد نرخ تورم در این کشور به ۷۵,۴۵ درصد رسیده است. جالب این که تورم در ترکیه بیش از دو سال است که بالای ۶۰ درصد قرار دارد و اکنون مجددا به بالای ۷۵ درصد صعود کرده است. فراموش نمی‌کنیم اصلاح‌طلبان غربگرای داخل کشورمان طی سال‌ها، ترکیه سکولار را به عنوان الگوی توسعه اقتصادی- سیاسی معرفی می‌کردند. اما امروز تحولات دهه اخیر ترکیه، بیش از آن که الگو و سرمشق باشد، عبرت‌آموز است.
مسعودی
* آلون ‌بن‌دیوید تحلیلگر برجسته صهیونیست گفته است امروز در برابر چشمان خود می‌بینیم که نگاه و راهبرد (سردار شهید) قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که چهار سال پیش ترور شد، محقق شده و شش ارتش در مقابل اسرائیل صف‌آرایی کرده‌اند. به همین دلیل اسرائیلی‌ها باید بدانند بر فرض هم در رفح پیروز بشوند، باز این دستاورد نمی‌تواند و هرگز هم نخواهد توانست خطری که اسرائیل را به هر شکل تهدید می‌کند بزداید.
حاجی عرب
*وقتی صهیونیست‌ها برخلاف 57 سال پیش که توانستند ارتش سه کشور عربی را شکست دهند ولی امروز بعد از 240 روز، توان پیروزی در یک محدوده‌ای به اسم نوار غزه را ندارند یعنی این که صهیونیست‌ها روز به روز در مقابل محور مقاومت که تنها بخش کوچکی از آن در غزه قرار دارد، ناتوان‌ترند و انگیزه و روحیه شکست دادن رژیم صهیونیستی در ملت های منطقه روز به روز تقویت شده است.
صمصامی
*یونیسف اعلام کرده است از هر 10 کودکِ نوار غزه، 9 نفر با فقر غذایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند و با دو وعده یا کمتر در هر روز زندگی می‌کنند. در پی محاصره مستمر نوار غزه، بسته بودن گذرگاه‌های مرزی و ممانعت صهیونیست‌ها از ورود غذا و دارو، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از فروپاشی نظام غذایی و درمان در این باریکه خبر داد. چرا جهان اسلام به فریاد این مظلومان گرفتار گرگ وحشی صهیونیستی نمی‌رسد؟
ملک‌محمدی
* بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی این بود که با قرآن آشنا شوید؛ ما هم مخاطب این بخش نامه حضرت آقا به جوانان آمريکایی هستیم؛ با قرآن آشنا شویم. لازم است وزارت فرهنگ و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر متولیان امر از این موضوع مهم غفلت نورزند و صرفا به ماه مبارک رمضان اکتفا ننمایند و در طول سال آشنایی با قرآن (روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، تفسیر و...) را فراگیر نمایند.
کهریزی
* رژیم آپارتاید و منفور اسرائیل، علی‌رغم نسل‌کشی و پاکسازی در غزه نتوانست به هیچ‌یک از دو هدف اصلی و پیش‌بینی‌ شده خود یعنی شکست دادن حماس و آزادی اسرای بازداشت شده توسط حماس، دست یابد و این‌گونه مفتضح شد .
عبدوَلی
* پروژه راه‌آهن رشت - آستارا مسیر ترانزیتی شمال و جنوب کشور از اهمیت بزرگی برخوردار است و جزو اولویت‌های این دولت برای توسعه توان ترانزیتی کشور است. لذا با توجه به سنگ‌اندازی غربی‌ها برای عدم اجرای این پروژه مهم لازم است در اجرا و تکمیل و افتتاح این ترانزیت بیش از گذشته اهتمام و جدیت نمایند.
مجیدی
* از نامزدهای محترم درخواست می‌شود در ایام تبلیغات و مناظرات، تقوا، اخلاق، قانونمداری و ولایتمداری را به دقت مراعات نمایند. فردی که می‌خواهد ردای ریاست جمهوری را بر تن کند اگر از اخلاق بی‌بهره باشد نمی‌تواند رئیس‌جمهور موفقی بشود.
زمانی
* حقیقتا رفتار این روزهای آقای مخبر ما را یاد شهیدان چمران‌ها و باکری‌ها و همت‌ها و زین‌الدین‌ها و سلیمانی‌ها و... می‌اندازد. فکر نمی‌کردیم در دوران ما همچنین شخصیت‌‌هایی را ببینیم و بشناسیم! آقای مخبر طی ابلاغیه‌ای از کلیه دستگاه‌ها خواسته تا استقرار دولت چهاردهم از هرگونه تغییر در ساختار سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی، نقل و انتقال اموال دولتی و... خودداری نمایند.
ساروقی
*خوشحال هستیم که دانشجویان آمریکا از جمله کسانی بودند که در یک اقدام تاریخی، دربرابر تداوم نسل‌کشی در غزه و حمایت آمریکا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی‌، به خط مقاومت پیوستند و اعتراض خود را به طور علنی اعلام کردند. این اعتراضات نشانه‌ای از وجدان‌های بیدار شده دنیا علیه نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین است.
شهریاری
*توسل به مراجع حقوقی بین‌المللی برای توقف جنایات جنگی تل‌آویو در غزه، از سوی کشورهایی همچون آفریقای جنوبی و ورود تعدادی از کشورها به حمایت از آفریقای جنوبی نشان می‌دهد، جهان به درستی به سیاست‌های محور مقاومت در منطقه پی برده و اکنون در کنار آن به مبارزه با رژیم صهیونیستی دست زده است. 
معمارزاده
*اینکه امروز باهدف تاثیرگذاری بر انتخابات کشورمان در شورای حکام قطعنامه صادر شود و دشمنی آمریکا باز هم ادامه داشته باشد، اصلا عجیب نیست.حال اینکه رئیس‌جمهور و کابینه دولت در ایران با این شیوه‌های نخ‌نمای ارعاب دیپلماتیک دشمن علیه ملت ایران چه کسی خواهد بود اهمیت بیشتری یافته است .
صفوی