kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
برگزاری دیدارهای نیمه‌نهائی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران 

چهره تیم‌های فینالیست امروز مشخص می‌شود هر چهار تیم خود را مدعی قهرمانی می‌دانند



دیدارهای مرحله نیمه‌نهائی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران عصر امروز در اصفهان و اراک برگزار می‌شود تا فینالیست‌ این رقابت‌ها مشخص شوند.
با حذف زودهنگام تیم‌های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، اکنون 4 تیم لیگ برتری در نیمه نهائی به مصاف هم می‌روند که همگی خود را مدعی قهرمانی می‌دانند اما‌ پرستاره‌ترین تیم این مرحله سپاهان اصفهان است که در لیگ برتر هم به مقام سومی رسیده 
است.
 سپاهان اصفهان- گل‌گهر سیرجان
 تقابل مربیان پرتغالی و یونانی در نصف جهان
در این دیدار شاهد رویارویی مربیان پرتغالی و یونانی هستیم، مربیانی که همواره تلاش کرده‌اند از حاشیه فوتبال ما دور باشند و احتمال دارد مربی بازنده در این دیدار از تیمش جدا شود. مورایس یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد اما گفته می‌شود اگر نتواند تیم سپاهان را به قهرمانی جام حذفی برساند ممکن است فصل آینده با این باشگاه همکاری نکند.
اوزنیدیس هم قراردادش تقریبا تمام است شاید فینالیست کردن گل‌گهر بتواند او را یک فصل دیگر در سیرجان حفظ کند. بازیکنان هر دو تیم هم اگرچه بابت فصلی طولانی خسته هستند اما انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این مسابقه دارند. بازی رفت دو تیم در لیگ را گل گهر با نتیجه 3 بر یک برد و بازی برگشت را سپاهان در اصفهان 2 بر صفر برنده شد و اکنون جدال سوم سه تیم در این فصل را شاهدیم. 
سپاهان با اتکا به هوادارانش و بازیکنان ملی‌پوشی که دارد بخت بیشتری برای پیروزی دارد اما فوتبال و بخصوص جام حذفی به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست. 
سپاهان برای رسیدن به این مرحله تیم‌های آبی‌پوشان جنوب از لیگ یک، شمس‌آذر قزوین و ملوان انزلی را شکست داده است.
گل‌گهر سیرجان هم نیروی زمینی و فجرشهید سپاسی لیگ یکی و هوادار تهران لیگ برتری را شکست داد تا به نیمه نهائی برسد.
 آلومینیوم اراک- مس رفسنجان
نبرد قاتلان استقلال و پرسپولیس
این مسابقه هم سومین دوئل فصل دو تیم است و مس رفسنجان در هر دو بازی رفت و برگشت آلومینیوم اراک را شکست داده ولی اکنون در شرایط متفاوتی در نیمه نهائی به میدان می‌آید. 
به خاطر پرونده فساد در فوتبال هر روز شایعه‌ای در مورد احتمال سقوط تیم مس به دو رده پایین‌تر به گوش می‌رسد و از طرفی دیگر حتی اگر این اتفاق رخ ندهد و مس رفسنجان در این بازی پیروز شود و به فینال برسد به دلیل اینکه تنها تیم حاضر در این مرحله است که مجوز حرفه‌ای یا ملی نگرفته امکان حضور در لیگ نخبگان آسیا را هم ندارد به این ترتیب شاگردان محرم نویدکیا در حالی‌که ذهنی آرام ندارند در دیار امیرکبیر به مصاف آلومینیوم خواهند رفت. البته مجید زین‌الدینی مدیرعامل اسبق باشگاه مس رفسنجان بعد از جلسه چند روز پیش با کمیته اخلاق مدعی شد که هیچ چیز خاصی نبوده جز بزرگ‌نمایی و اینکه می‌خواهند تیم‌های شهرستانی را قربانی کنند! 
آلومینیوم سابقه حضور در فینال جام حذفی را هم دارد و اکنون دوباره به فینال و قهرمانی فکر می‌کند. آلومینیوم کار بزرگی کرد و توانست پرسپولیس را در دیداری پرگل حذف کند و بازیکنان این تیم رویای قهرمانی دارند. مس رفسنجان هم قاتل استقلال در مرحله یک شانزدهم نهائی بود و حالا تقابل این دو غول‌کش جام می‌تواند جذاب‌تر از همیشه باشد. 
حسینی سرمربی آلومینیوم و نویدکیا سرمربی مس از جمله مربیان با دانش و بی‌حاشیه‌ای هستند که به اصل فوتبال احترام می‌گذارند و تیم‌هایشان فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند را ارائه می‌کنند. شاید یکی از این دو غول‌کش سرخابی قهرمان جام 
شود.
مس رفسنجان برای رسیدن به این مرحله به جز استقلال تیم تراکتور و پیکان را هم حذف کرد و آلومینیوم اراک به جز پرسپولیس تیم‌های چادرملو و مس کرمان را برده و حتی تیم سپنتا تربت حیدریه را هم شکست داده است. غیبت حامد لک دروازه‌بان اصلی مس در این دیدار به ضرر مس و نویدکیا خواهد بود.
برنامه مسابقات امروز به این شرح است:
شنبه ۲۶ خرداد 1403
* سپاهان اصفهان.............. گل‌گهر سیرجان (ساعت ۱۹:۴۵)
* آلومینیوم اراک........................... مس رفسنجان (ساعت ۲۰)