kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸

وقوع سیلاب در جاده چالوس 3 مفقودی برجا گذاشت

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: به دنبال وقوع سیل در جاده چالوس، تاکنون مفقودی سه نفر به هلال‌احمر گزارش شده است.
غلامعلی فخاری روز جمعه در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این که عملیات امداد و نجات برای شناسایی این افراد سیل‌زده انجام شده است، افزود: به دنبال وقوع سیل در جاده چالوس، ١٢ تیم عملیاتی و جست‌وجو و نجات در منطقه حضور پیدا کردند و تا عصر جمعه چهار مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند. چهار خودرو در بستر رودخانه پیدا شده که فاقد سرنشین بودند و جست‌وجوها برای یافتن مفقودین احتمالی ادامه پیدا کرد.
پیش‌تر مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز جمعه گفته بود: از زمان وقوع سیل چالوس، فرماندار شهرستان به همراه مدیران دستگاه‌های اجرائی خدمات‌رسان در منطقه سیل‌زده کندوان حاضر شدند و برای رفع مشکلات به وجود آمده اقدام کردند.
حسینعلی محمدی، شیرکلایی با بیان این که پنج تیم امدادی از اداره کل راهداری، هلال‌احمر، بسیج، حوادث شهرستان و آب منطقه‌ای مازندران در منطقه سیل‌زده کندوان چالوس حاضر شدند، اظهار داشت: تیم‌های امدادی و ماشین‌آلات سنگین با دستور استاندار برای کمک به مردم گرفتار در سیل اعزام شدند. بارندگی شدید و بروز سیلاب در حوالی رستوران دربند در ۴۲ کیلومتری محور کندوان سبب بسته شدن این محور پرتردد شمال کشور شد و نیروهای راهداری و امداد و نجات در محل وقوع سیلاب مشغول بازگشایی مسیر ارتباطی هستند.
جاده چالوس تا زمان تأمین ایمنی لازم
  مسدود است
جانشین فرمانده پلیس راه کشور به ایرنا گفت: به دلیل وقوع سیل در شامگاه پنجشنبه جاده چالوس تا اطلاع ثانوی و تامین شرایط ایمنی لازم مسدود است. با توجه به هشدارهای هواشناسی در اکثر نقاط کشور نسبت به ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع بارندگی‌های شدید به هموطنان توصیه می‌شود که از سفرهای غیرضرروی پرهیز و سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.
جاده چالوس تا امروز بازگشایی می‌شود
مدیر راهداری مازندران دیروز اعلام کرد: جاده چالوس تا شنبه بازگشایی می‌شود. با توجه به بسته بودن محور کندوان، مردم از مسیر هراز و سوادکوه تردد کنند. جاده تهران- شمال هم تا اطلاع ثانوی مسدود است.