kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران اعلام کرد

اجرای طرح ترافیک جدید پایتخت از سال آینده

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران در مورد شاخص‌های مطالعاتی طرح ترافیک جدید پایتخت، گفت: طرح فعلی از نظر اقتصادی، عملکردی، قیمت‌گذاری و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آغاز بررسی طرح ترافیک تهران با بیان اینکه طرح ترافیک تهران بعد از چند سال نیاز به بازنگری داشت، اظهار داشت: بر همین اساس سعی داریم آسیب‌شناسی در حوزه‌های ترافیکی، اقتصادی، اجتماعی، آلودگی هوا و... طرح ترافیک داشته باشیم و مقرر شد در سال جاری طرح ترافیک فعلی را از طریق فراخوان مورد بازنگری قرار دهیم.
افندی‌زاده با بیان اینکه مقرر شد تا اجرای این مطالعات به پژوهشگران دانشگاهی داده شود تا با ابعاد پژوهشی به بررسی ابعاد مختلف اجرای طرح ترافیک در تهران بپردازند، افزود: بر همین اساس از  ۲۸ دانشگاه برتر در کشور که دارای گرایش حمل‌ونقل و راه‌وترابری بودند، فراخوان داده شد و برخی از دانشگاه‌ها در مناقصه شرکت کردند و نهایتا مشاور این طرح انتخاب شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشاور دانشگاهی انتخاب شده و شرح مطالعات تدوین شده و جلسات اولیه برای آسیب‌شناسی انجام شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر داریم طرح ترافیک جدید را برای سال آینده اجرائی کنیم؛ اما اجرای این مهم نیاز به بررسی در شورای شهر و شورای ترافیک تهران دارد و امید است حداکثر تا دی یا بهمن‌ماه سال ‌جاری جمع‌بندی‌ها در مورد ابعاد مختلف طرح ترافیک انجام شود تا بتوانیم به شورای شهر برده و تا بهمن‌ماه تعیین تکلیف شود تا در سال آینده در سطح شهر طرح ترافیک جدید اجرائی شود.