kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸

فروپاشی شبکه جاسوسی موساد در ترکیه 9 جاسوس دستگیر شدند

 

سازمان اطلاعاتی ترکیه از کشف و فروپاشی یک شبکه دیگر جاسوسی موساد در این کشور خبر داد.
طی دو سال گذشته چندین شبکه متعلق به سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل در ترکیه کشف و متلاشی شده است. در تازه‌ترین مورد رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که سازمان اطلاعات این کشور (میت) طی روزهای اخیر یک شبکه دیگر جاسوسی متعلق به موساد را کشف و متلاشی کرده است. 
گفته می‌شود در این شبکه 9 جاسوس عضویت داشتند که 8 نفرشان تنها در اسلامبول بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش رهبر این شبکه به نام «احمد ارسین توملوجالی» تحت عنوان شرکت بیمه اقدام به جاسوسی نظامی و سیاسی در ترکیه می‌کرد. این شبکه به مدت 9 سال در کشورهای ترکیه، آلمان و گرجستان فعالیت 
داشت.
تسنیم در این باره به نقل از رسانه‌های ترکیه نوشت، «توملوجالی» در اعترافات خود گفته است: «در سال 2006 یک شرکت بیمه راه‌اندازی کردیم و برای حدود هزار کارخانه و شرکت ایمیل فرستادیم. یکی از این شرکت‌ها که مقرش در آلمان بود، به ما پیشنهاد کار تحقیقاتی داد که عبارت بود از پیدا کردن یک کامیون در ترکیه. این کار را در مدت کوتاهی انجام دادیم. این شرکت به من پیشنهاد داد که در ترکیه برای آنها کار کنم. من هم پذیرفتم و یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای راه‌اندازی کردم.»
وی افزود: «در سال 2011 از فردی به‌نام گئورگ ایمیلی دریافت کردم که مشابه همین اقدامات در ترکیه را از من می‌خواست و چون کار چندان سختی نبود انجام دادم و پول آن نیز از طریق حواله برایم ارسال می‌شد. 
مدتی بعد این فرد با من تماس گرفت خواستار دیدار با من در یک رستوران چینی در وین اتریش شد. او از من خواست یک فرد را در آلمان تعقیب کنم و در ازای آن 11 هزار یورو پرداخت کرد. 
تصاویر فرد مورد نظر را برای گئورگ می‌فرستادم. او برای من 14 هزار یورو ارسال کرد که من نیز 11 هزار یورو را برای دوستم که تعقیب‌کننده آن فرد بود فرستادم... پس از آن یک فرد لبنانی را که به اسلامبول می‌آمد تعقیب کردم. سپس نوبت به ماموریت در گرجستان رسید که در آن هدفمان یک زن و شوهر بودند. از آنها عکس می‌گرفتیم و پس از 3 روز ماموریتمان به پایان رسید که در قبال آن 15 هزار یورو گرفتیم.»