kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

کیهان و خوانندگان

 
 
* رهبر معظم انقلاب روز بعد از شهادت شهید رئیسی خطاب به همسر شهید فرموده‌اند شهادت این عزیزان انقلاب را چند پله جلو برد. حضرت‌آقا هیچ حرفش بی‌حکمت نیست، من بشخصه به این انتخابات خیلی خوش‌بینم و ان‌شاءالله مردم این بار هم مثل دفعه قبل انتخاب خوبی رقم خواهند زد.
سعدونی
* رئیس‌جمهور شهیدمان که به معنای واقعی کلمه کشور را با الگوی جهادی شهید سلیمانی، سعه صدر شهید بهشتی و روحیه مردمی شهید رجائی در سه سال مدیریت کرد و خود در قامت خادم‌الرضا و شهیدجمهور به عنوان الگویی جامع الاطراف، پر تلاش، مخلص، کارآمد، مجاهد و مردمی در اوج دیده شد. او در اوج سرزنش و طعنه بدخواهان لحظه‌ای از خدمت به مردم باز نماند. ان‌شاءالله نامزدهای احراز صلاحیت شده نیز گام در این راه نهند. 
تلخابی
* پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعتراف کرده است بهترین منفعت ما در ایران این است که گروهی از رهبران غیرانقلابی‌، این کشور را اداره و مدیریت کنند. با این اعتراف آشکار تکلیف ما مردم ایران کاملا روشن می‌شود که در انتخابات به چه کسی و جریانی رای ندهیم. 
فروزنده
* در میثاق نامه جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ یک کلمه از تعهد به اسلام و انقلاب و امام و شهدا و حتی کلیت قانون اساسی وجود ندارد. این جریان سیاسی آیا نباید فکر کند که در کجا و چه ساختاری فعالیت سیاسی می‌کند؟
کلانتری
*اگرچه معمول این است که در نظام‌های سیاسی دنیا‌، آمد و شد دولت‌ها در اصول سیاست خارجی کشورها تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و تغییرات عمدتاً در تاکتیک‌ها صورت می‌گیرد اما با این حال، یک حقیقت نیز وجود دارد و آن، اینکه نوع نگاه و نگرش مجریان سیاست خارجی به تحولات و بازیگران روابط بین‌الملل در تحقق اهداف سیاست خارجی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کند. به عنوان مثال نوع رفتار دولت روحانی به ویژه شخص ایشان، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را تشویق به خروج از برجام کرد و آن شرایط اتفاق افتاد.
خادم
* از نامزدهای محترم احراز صلاحیت شده درخواست می‌شود: چنانچه آمادگی لازم را ندارند و اگر فرد دیگری از رقبا را اصلح تشخیص دادند، از رقابت کنار بکشند. امنیت و اقتدار کشور را قربانی اهداف و مطامع خود نکنند؛ دستاوردهای عظیم انقلاب را زیر سؤال نبرند. لطفاً در جریان گفت‌وگوها از آرمان‌های انقلاب فاصله نگیرند، کم‌کاری و خیانت برخی از مسئولان را به حساب نظام و ولایت نگذارند، از سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات اجتناب ‌نمایند، از پرداختن به مسائل سطحی و حاشیه‌ای بپرهیزند، نامزد ریاست جمهوری باید برنامه و کابینه مشخص داشته باشد، نامزدها نباید از مشکلات مردم سوءاستفاده کنند، هرگز از تخریب دیگران برای کسب موفقیت خود استفاده نکنند و...
هدایتی
*ما در انتخابات شرکت می‌کنیم تا وظیفه شرعی و دینی خود را انجام داده‌، شرمنده امام زمانمان نباشیم و به دشمن نشان بدهیم تا ما هستیم جایی برای تو نیست و بگوییم ما پیرو دین و ولی‌مان هستیم با همه سختی‌هایی که می‌کشیم نمی‌گذاریم دشمن از نبودمان شاد شود. رأی ما مشت ما بر دهن هر ابرقدرتی است که می‌خواهد دینمان را زیر سؤال ببرد. در کنار حق تا پای جان می‌ایستیم / پشت رهبریم و اهل کوفه نیستیم
اختری
* آخر الزمان جایی است که در آن ممکن است یکی با شلوار پاره و عجیب و غریب و در میان قلمرو شیطان در طرف درست تاریخ ایستاده باشد و برعکس یکی با لباس پیامبر و در ‌ام‌القرای جهان اسلام در طرف غلط تاریخ قرار بگیرد. غرض این که در آخرالزمان همه به ناچار غربال می‌شویم. درست به مانند واقعه عاشورا که عده‌ای از اردوگاه امام حسین(ع) بیرون رفتند و برعکس امثال حر از سپاه دشمن به حضرت پیوستند و عاقبت بخیر شدند.
مقدم 
*جریان تندرو اصلاحات نباید فکر کند با به‌کار بردن کلمه «مشارکت مشروط»، می‌تواند نظام را وادار به دادن امتیاز بکند. سیاست مشارکت مشروط امتحان خود را در انتخابات قبلی پس داده و طرح دوباره آن کاملا اشتباه است. اگر نظام می‌خواست به جریانی باج بدهد هرگز نمی‌توانست با عبور از فتنه‌های سنگین امروز کمر راست کند.
خوشکام
* رئیس‌جمهور جدید، باید شبیه رئیس‌جمهور شهید، به مسئله اساسی نظام تعلیم و تربیت عمیقا معتقد باشد و در جهت زدودن مشکلات و نارسایی‌ها و اصلاح و تحول اساسی در کتب درسی و جذب معلم آن اهتمام ویژه‌ای بنماید تا نظام آموزش و پرورش ما در تراز انقلاب جلوه نماید.
گرامی
* افرادی که به جای ارائه تصویری از برنامه‌هایی که برای پیشرفت کشور تدارک دیده‌اند، صحنه انتخابات را به آوردگاهی غیراخلاقی تبدیل می‌کنند و از طریق بدگویی، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، سعی در جلب توجه دارند، به آبروی ملی لطمه می‌زنند و در تراز ریاست جمهوری اسلامی ایران نیستند.
شکیبا
* وزیر حج عربستان سعودی اعلام کرد که حج فقط برای عبادت است، نه برای شعار سیاسی! این آقا از حج ابراهیمی و فریاد علیه ستمکاران و ظالمان براساس نص آیات قرآن خبر ندارد یا این که برای جلوگیری از ناراحتی ارباب و کدخدا چنین گفته ‌است؟
اقبالی
 * هر پست و مقامی، به ‌ویژه ریاست جمهوری از نگاه بیرونی و درونی خود دریایی است، امواج و اعماقی دارد، نامزدی که خود را برای شنا در این دریا مهیا نکرده باشد قبل از گرفتار شدن و غرق کردن میلیونی مردم کنار بکشد.
حصاری
*حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تاکنون به کشته و شهید شدن نزدیک به 40 هزار نفر(70 درصدشان زن و کودک) فلسطینی منجر شده است، نشان داد که نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه سردمداران سلطه‌ جهانی، حتی به مفاهیم بشری هم رحم نمی‌کنند. اکنون مظلوم‌تر از مردم فلسطین و ظالم‌تر از صهیونیست‌ها و حامی اصلی آنها آمریکای مستکبر وجود ندارد.
حسامی
* دخترم رشته تجربی برای کنکور ثبت‌نام کرده است. متأسفانه من برای او رشته انتخاب کردم و به جای رشته تجربی، انسانی زدم. سال‌های گذشته سازمان سنجش مهلتی برای اصلاح اشتباهات و... می‌داد ولی امسال برای مرحله دوم نداد. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم. 
اللهیاری- تهران
* به دنبال سخنان پوتین و تهدیدش به ارسال سلاح برای مخالفین آمریکا و تنها چند روز پس از آنکه دولت آمریکا مجوز استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه را داد، بایدن گفت که واشنگتن اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه مسکو یا کرملین را نداده است.از قدیم گفته‌اند چوب را که برداری گربه دزد حساب دستش میاد.
ستایش
* سلام و درود خداوند بر۳۲۰ نفر از رزمندگان حزب‌الله لبنان که در راه قدس شریف بعد از طوفان‌الاقصی تا به امروز به شهادت رسیده‌اند! اگر مجاهدت‌ها و ایثار این عزیزان نبود قطعا وضعیت غزه بسیار وخیم‌تر از امروز بود. 
 رشیدی‌اصل