kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
کیهان بررسی می‌کند

250 روز از جنگ غزه گذشت؛ صهیونیست‌ها حتی به یک هدفشان هم نرسیدند

 
 
 
سرویس خارجی-
امروز جنگ غزه وارد 250 اُمین روز خود می‌شود و صهیونیست‌ها نیز به هیچ یک از اهداف اعلامی خود در این جنگ دست نیافته‌اند. نه اُسرایشان آزاد شده، نه حماس ریشه‌کن شده و نه غزه به تصرفشان 
در آمده است. کشتار زنان و کودکان و نوزادان و تخریب بیمارستان‌ها و خانه‌ها و کلیساها و مساجد، تنها هنر این رژیم منحوس در این مدت بوده است.
7 اکتبر سال2023- 15 مهر ماه سال 1402- صهیونیست‌ها، با یک عملیات بی‌سابقه، تاریخی، دقیق و حساب شده با عنوان «طوفان الاقصی» چنان غافلگیر شدند که هنوز، پس لرزه‌های آن ادامه دارد. در این عملیات جوانان مسلح فلسطینی ساکن غزه که سال‌ها از آسمان و دریا و زمین تحت شدیدترین محاصره بودند، ترور می‌شدند، تحقیر می‌شدند و.... چنان این رژیم را تحقیر کردند که، صهیونیست‌ها را به «جنون» کشاندند. خیلی زمان نگذشته بود که صهیونیست‌ها با زیر پا گذاشتن، تمام اصول جنگی و انسانی، قتل عام زنان و کودکان و حتی نوزادان فلسطینی را با کمک همه‌جانبه آمریکا، اروپا و چند کشور مرتجع عربی آغاز کردند تا بدین ترتیب، شاید بتوانند مقاومت جوانان مسلح فلسطینی را بشکنند. هنگام بمباران بیمارستان‌ها و مدارس و کلیساها نیز، سه هدف عمده خود از حمله به غزه را اعلام کردند. صهیونیست‌ها گفتند به دنبال 1-آزادی تمام اُسرای خود، 2- تسلط کامل بر غزه و 3- ریشه‌کن کردن حماس هستند. اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، بخش زیادی از اُسرای این رژیم به دست خودشان و حین عملیات نجات کشته شده‌اند، حماس و نیروهای مسلح فلسطینی با قدرت در حال نبرد و شلیک موشک حتی به تل‌آویو هستند و غزه نیز در تسلط حماس است!
همین دو روز پیش اعلام شد، 3 عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در غزه استعفا کرده‌اند و یک ژنرال ارشد نیز ضمن اعتراف به شکست در 7 اکتبر، استعفا کرده است. طبق گزارش‌های رسمی رژیم اسرائیل-که صد در صد 
سانسور شده است- نزدیک به 1000 نظامی این رژیم کشته شده‌اند و بسیار بیش از این تعداد نیز دچار جنون، جراحت، معلولیت و... شده‌اند. صدها هزار نیروی کیفی، سرمایه‌گذار و نخبه نیز از این سرزمین اشغال شده به خانه‌های خود در اروپا، آمریکا، آسیا و... بازگشته‌اند و اقتصاد این رژیم و بنادر تجاری‌اش نیز فلج شده و بدون حمایت‌ها و کمک‌های سنگین غرب، قادر به ادامه حیات نیست. خلاصه این که، اوضاع این رژیم چنان به هم ریخته است که چندی پیش یکی از مقامات صهیونیست گفت اگر صهیونیست‌ها بدانند در جلسات کابینه جنگ و غیرجنگ نتانیاهو، چه مسائلی گفته می‌شود، لحظه‌ای در این سرزمین نمی‌مانند و فرار می‌کنند!(نقل به مضمون)
گزارش مقاومت
دیروز گردان‌های شهدای قسام در آستانه 250اُمین روز جنگ غزه، گزارشی از دستاوردهای آن روز خود منتشر کرد. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد مقر فرماندهی اشغالگران را در نتساریم با موشک‌های کوتاه برد 107 هدف قرار داده و با گلوله‌های خمپاره نیز نیروها و ادوات جنگی اشغالگران را در شرق رفح هدف قرار داده است. گروهان‌های قدس پایگاه نظامی ناحل عوز در شرق غزه را هم در این روز هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. گردان‌های شهدای الاقصی حتی یک پهپاد اسرائیلی را در آسمان مناطق شمالی نوار غزه سرنگون کرد و تحت کنترل گرفت. به عبارتی نیروهای مسلح فلسطینی با انتشار این گزارش اعلام کرد، حماس با قدرت در حال نبرد با صهیونیست‌هاست!
انتقام از کودکان
صهیونیست‌ها همیشه و پس از هر شکست در میادین جنگ، سراغ غیرنظامیان و کودکان رفته‌اند. آنها حتی خیلی صریح اعلام می‌کنند، به بیمارستان‌ها حمله خواهند کرد. این سبک جنگی باعث شده، کودکان و زنان بی‌دفاع زیادی به شهادت برسند و همین امر باعث بروز نفرت جهانی از این رژیم و برپایی تظاهرات‌های بی‌سابقه در سراسر دنیا شده است. حالا و در تازه‌ترین گزارش رسمی سازمان ملل آمده، بیش از 3000 کودک و نوزاد فلسطینی در غزه، در آستانه مرگ بر اثر گرسنگی و بیماری‌اند. صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که این کودکان و نوزادان به سبب 
سوء تغذیه و نبود دارو، با خطر مرگ مواجه هستند. بنا بر اعلام یونیسف، ادامه جنگ و بمباران‌ها و آواره شدن فلسطینیان موجب شده تا آن‌ها به سختی قادر به دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی باشند.
اعدام‌های میدانی!
دیروز حتی تصاویر تکان دهنده‌ای از اعدام‌های خیابانی و میدانی فلسطینی‌های آواره در غزه منتشر شد. تصاویر به دست آمده و منتشر شده توسط شبکه الجزیره، اعدام‌های میدانی سیستماتیک توسط نیروهای رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که در آن، فلسطینی‌هایی که قصد عبور از خیابان «الرشید» بین شمال و جنوب غزه را داشتند، هدف شلیک قرار گرفته و به شهادت می‌رسند. دادگاه لاهه که سران این رژیم را به نسل کشی و جنایت جنگی متهم کرده نیز غالبا، با استناد به چنین اسناد و تصاویری، اقدام به صدور این احکام کرده است. تصاویر ویدئویی زیادی وجود دارد که صهیونیست‌ها صراحتا اعلام می‌کنند، چیزی به نام غیرنظامی و بی‌گناه در غزه وجود ندارد و حتی باید کودکان و نوزادان فلسطینی را هم کُشت!
اظهارات تکان دهنده پزشک نروژی 
«مادست گیلبرت»، پزشک نروژی است که برای کمک به مجروحین و بیماران ساکن غزه، تلاش می‌کند. او جلوی دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت و از جنایات عجیب و غریبی که صهیونیست‌ها در این باریکه هر روز مرتکب می‌شوند گفت. دکتر «گیلبرت» گفت: «دو روز پیش 700 نفر بر اثر بمباران و حملات تروریستی به النصیرات زخمی شدند. من با همکارانم در بیمارستان الاقصی تماس گرفتم، که تنها محلی است در منطقه مرکزی که در آن عمل جراحی انجام می‌گیرد... آنها به من گفتند وضعیت[بحرانیِ] بیمارستان الاقصی در کلام نمی‌گنجد. این یک کشتارگاه است و شما هر روز تصاویر زنده بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستان الاقصی را طی 2 روز گذشته دیده‌اید. پزشکان،‌ پرستاران، پیراپزشکان و نیروهای داوطلب حقیقتا هنگام کمک به مجروحین غرق خونند. چیزی که تا اینجای کار فهمیدیم این است که مجروحین بیش از 700 نفر هستند و بیشترشان نیز زن و کودکند و بیشتر این مجروحین به دلیل خونریزی، مشکلات درمانی، عفونت و زخم باز خواهند مُرد. اکنون فقط دو اتاق عمل در الاقصی باقی مانده است.