kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴

 پنتاگون: «خودکشی» بیش از «جنگ» جان سربازان آمریکایی را می‌گیرد


 
 بررسی‌های پنتاگون در یک دوره پنج ساله نشان می‌دهد که احتمال مرگ سربازان آمریکایی بر اثر خودکشی حدود 9 برابر بیشتر از کشته شدن در میدان جنگ بوده است. 
سونامی خودکشی سربازان آمریکایی طی سال‌های اخیر به یک بحران بزرگ برای پنتاگون تبدیل شده است. مطالعه پنتاگون که در ماه می(اردیبهشت- خرداد) توسط آژانس بهداشت این نهاد نظامی منتشر شده است نشان می‌دهد که «خودکشی علت اصلی مرگ‌ومیر در میان سربازان مشغول خدمت از سال 2014 تا 2019 بوده است.» بر اساس این گزارش در مدت مذکور، 883 مورد «خودکشی» رخ داده و بعد از آن «تصادفات» منجر به 814 مرگ، عامل شماره دو مرگ‌ومیر در بین سربازان آمریکایی بوده است. این در حالی است که در این مدت فقط 96 نیروی ارتش آمریکا در جنگ کشته شده‌اند. به عبارت دیگر خودکشی بیشتر از جنگ جان سربازان آمریکایی را طی سال‌های گذشته گرفته است. به گزارش فارس به نقل از روزنامه «یواس‌اِی تودی»، خودکشی در میان سربازان آمریکایی در سال جاری میلادی نیز روندی افزایش داشته است و طی 6 ماه گذشته دست کم 55 نظامی بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. 
 واکنش بایدن به محکومیت پسرش
خبر دیگر از آمریکا این که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «جیل بایدن» همسر وی در نخستین واکنش به گناهکار شناخته شدن پسرشان «هانتر بایدن» در اتهاماتی که به او وارد شده، گفتند به پسرشان افتخار می‌کنند و به روند قضائی این پرونده نیز احترام می‌گذارند.
به گزارش ایسنا، هیئت منصفه دادگاه ایالت «دلاور» آمریکا روز سه‌شنبه «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور آمریکا را در سه اتهامی که به او وارد شده، گناهکار شناخت. او متهم شده است که به‌هنگام خرید سلاح اعتیاد خود به مواد مخدر را پنهان کرده، و بدین ترتیب ضمن دروغگویی به‌هنگام پر کردن یک فرم دولتی، مرتکب خرید و حمل غیرقانونی سلاح نیز شده است.