kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
با حضور رئیس شورای شهر و مدیران شهری پایتخت انجام شد

رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس جدید در تهران

 
 
 
با حضور رئیس شورای شهر، معاون شهردار و جمعی دیگر از مسئولان شهر تهران، از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران از محل قرارداد شهرداری با دو شرکت عقاب و اسنا روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این مراسم با بیان اینکه امروز رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل قراردادهای سال گذشته را شاهد هستیم، گفت: این اتفاق با همت شورای شهر تهران از محل قراردادی که سال گذشته با شرکت‌های داخلی منعقد شد، تامین شده است. 
مهدی علیزاده با بیان اینکه در دوره جدید اولین گام شهردار تهران در روز اول قرارداد ۱۷۵ اتوبوس با شرکت ایران‌خودرو بود که نشان از این داشت که مدیریت جدید شهری توجه ویژه‌ای به حوزه حمل‌ونقل دارد، افزود: تعداد اتوبوس‌های نوسازی شده شهر تهران به بیش از ‌۹۴۰ دستگاه رسیده که در خطوط به‌کارگیری شده است. در غرب تهران با توجه به نیاز مردم چند خط فعال شده و اتوبوس‌ها در مناطق ۲۲، ۲۱، ۵ و البته ۶ به‌کار گرفته شدند. 
وی با اشاره به اینکه با کمک مجموعه خودرو سرویس شهر ۴۱۶ دستگاه اتوبوس را به غرب تهران تحویل دادیم، خاطرنشان کرد: ناوگان شرق و جنوب تهران را هم با رونمایی امروز فعال می‌کنیم و شهروندان مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۷، ۲۰ و... از اینها بهره می‌برند.
همه اتوبوس‌های تولید داخل را می‌خریم
رئیس شورای شهر تهران نیز به تولیدکنندگان اعلام کرد که هرچه اتوبوس تولید کنند مدیریت شهری آن را می‌خرد.
به گزارش ایسنا، مهدی چمران روز گذشته در مراسم رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید پایتخت با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل اضافه نشد و به همین علت کارخانه‌های تولید اتوبوس تعطیل شده بودند، گفت: راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های اتوبوس نیز زمان می‌برد و از آنها تشکر می‌کنیم که به بخشی از وعده‌ خود عمل کردند؛ البته شهرداری هم در پرداخت مشکلاتی داشته و انتظار داریم شرکت‌های اتوبوسرانی جهادگونه به میدان بیایند تا کمبودهای سال‌های اخیر را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه باید ۱۰ برابر اتوبوس‌های فعلی رونمایی‌شده وارد خطوط شود، افزود: برای خریدهای خارجی امید است با کمک بانک‌ها و دولت تلاش داریم که هرچه سریع‌تر واگن‌های جدید و اتوبوس‌ها وارد شوند.
چمران در حاشیه این مراسم در پاسخ به انتقادی مبنی بر استفاده از اتوبوس‌های داخلی به جای خارجی اظهار داشت: اتوبوس‌های داخلی نه مدرن‌تر و نه ارزان‌تر است و تلاش ما در درجه اول تمرکز بر تولید داخلی بود؛ اما گفتند ماهی ۵۰ اتوبوس می‌دهند اما ما قرارداد دو هزار و 500 اتوبوس را بستیم و همین‌جا به تولیدکنندگان داخلی اتوبوس می‌گویم که هرچقدر در داخل کشور بسازند ما می‌خریم که آن هم نمی‌دهند.