kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد

شناسایی و معرفی دلالان قبر به دستگاه قضا

 
 
 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از احداث مجموعه تطهیر بحران در بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: دلالان قبر شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، جواد تاجیک با تأکید بر اینکه برای بیماران خاص نیازی به احداث سالن تطهیر مجزایی وجود ندارد، اظهار داشت: مجموعه‌ای احداث خواهد شد که در مواقع خاص و بحران تعداد زیادی متوفی بتوانیم در سردخانه نگه داریم و اگر بیماری اپیدمی شد و شیوع پیدا کرد قابلیت ایزوله کردن متوفی‌های مبتلا به این بیماری را در مکان جدید داشته باشیم که این مجموعه در خود مجموعه بهشت زهرا ساخته خواهد شد.
تاجیک درباره وجود دلال‌ها در مجموعه بهشت زهرا و در برخی بخش‌ها بیان داشت: در حال حاضر اعلام کرده‌ایم شهروندان نظارت داشته باشند و گزارش‌های خود از بروز تخلف را از طریق سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ انتقال دهند که قطعا نظارت بسیار مهمی است و هر گزارشی هم اعلام شده بررسی کرده‌ایم. اما تا زمانی که خدمات هوشمند و الکترونیک نشود و همه خدمات را در بستر سامانه هوشمند ارائه نکنیم، این تخلفات و دلال‌بازی‌ها به صورت کامل برچیده نخواهد شد که این موضوع در دستورکار قرار گرفته است.
غرفه عرضه کفن خاص تعطیل شد
وی تاکید کرد: کفنی که در بهشت زهرا ارائه می‌شود کفن معمولی است که برای همه متوفیان با قیمت مشخص ارائه می‌شود؛ اما برخی از شهروندان علاقه دارند کفن خاص استفاده کنند مثلا اسماء متبرکه دارد که در غرفه‌ای که در بخش عروجیان است ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: قیمت‌گذاری برای فروش خدمات حتما توسط شورا تصویب می‌شود؛ اما خارج از این ما نظارت می‌کنیم با این حال گاهی تخلف رخ می‌دهد که برخورد قانونی صورت می‌گیرد و تاکنون نیز نامه اخطار و ابطال قرارداد بسیار داشتیم اگر شهروندان گزارش بدهند نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
تاجیک افزود: غرفه عرضه کفن خاص هم به دلایل داشتن گزارش‌های متعدد تعطیل کردیم. ممکن است نیاز مردم مثل همین کفن متبرکه را بعدا در همین سامانه هوشمند بیاوریم تا با قیمت متعارف عرضه شود. بیش از ۵۰۰ غرفه در بهشت زهرا(س) داریم که نظارت روی آنها وجود دارد اما مردم باید ناظر اصلی باشند که بر اساس گزارش‌های ما هم بررسی و برخورد می‌کنیم.
وی درباره وجود دلالی قبر در بهشت زهرا(س) نیز گفت: در بهشت زهرا این موضوع وجود داشت که در این دوره خودمان تخلف و متخلفین را شناسایی کردیم و به دستگاه قضائی معرفی کردیم و در حال حاضر در مسیر رسیدگی قضائی قرار دارد. اقدامات زیادی انجام دادیم که موضوع دلالی قبر اتفاق نیفتد در همین مسیر با مجموعه حراست و چاپخانه دولتی قرارداد منعقد شده و سندی همانند سند خودرو در چاپخانه دولت چاپ می‌شود و به در منازل پست می‌شود و به این ترتیب امکان تخلف از بین رفته است.