kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

خواندنی از ورزش 

 
 
* مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تنیس صبح دیروز به ریاست محمدشروین اسبقیان و حضور مناف ‌هاشمی به‌عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. برای این انتخابات داوود عزیزی و فریده اشرف گنجویی نامزدهای تأیید صلاحیت شده بودند که گنجویی انصراف خود را به نفع عزیزی اعلام کرد. این انتخابات با حضور 49 نفر از اعضای مجمع برگزار شد و پس از رأی‌گیری، داود عزیزی با کسب 46 رأی برای دومین بار پیاپی به‌عنوان رئیس فدراسیون تنیس انتخاب شد. ضمن اینکه سه رأی سفید نیز به صندوق انداخته شد.
* در نشست مشترکی که بین سردار محرم نشاطی رئیس سازمان ورزش بسیج کشور و علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در سازمان ورزش بسیج کشور برگزار شد طی حکمی از سوی سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج کشور، علی خلیلی رئیس هیئت ورزش همگانی سازمان ورزش بسیج کشور شد.
* رافائل نادال تنیسور اسپانیایی و برنده 22 گرنداسلم در گرنداسلم ویمبلدون که از 11 تا 24 تیر در لندن (انگلیس) برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد. این را تنیسور پیشین اسپانیایی و فینالیست رولان‌گاروس 2013 دیوید فرر اعلام کرد. فرر پیش از این گفته بود که رافائل نادال و کارلوس آلکاراس در بازی‌های المپیک پاریس (فرانسه) با هم در بخش دو نفره رقابت خواهند کرد. رافائل نادال دو بار قهرمان المپیک شده است. در سال 2008، نادال در مسابقات انفرادی قهرمان المپیک شد و در سال 2016 به همراه مارک لوپز به قهرمانی رسید. بدین ترتیب نادال 38 ساله در چهارمین المپیک دوران حرفه‌ای خود بازی خواهد کرد. او نخستین حضورش در المپیک را سال 2004 تجربه کرد.
* نخستین نشست کارگروه آماده‌سازی ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر در دفتر ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد و در این نشست، مقرر شد: تمامی ورزشگاه‌های معرفی شده باشگاه‌های لیگ برتر ظرف مدت چهار روز از سوی ناظران ویژه لیگ برتر بررسی شده و نواقص آن به باشگاه مرتبط اعلام شود. همچنین هر باشگاه لازم است ظرف دو روز از دریافت فهرست نواقص، برنامه زمان‌بندی را برای رفع این نواقص به سازمان لیگ اعلام کند. برنامه زمان‌بندی باید به شکلی باشد که تا زمان شروع لیگ ورزشگاه قابلیت میزبانی حسب استانداردهای لازمه را داشته باشد. ضمن اینکه در صورت عدم رفع معایب، امکان میزبانی از مسابقات باشگاه مربوطه در آن ورزشگاه به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.