kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

واکنش هنرمند برزیلی به موزه انقلاب و دفاع مقدس (اخبار ادبی و هنری)

‏«ژوان ابیدو گالوائو» نقاش و هنرمند برزیلی صبح چهارشنبه 16 خردادماه 1403با حضور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن بازدید از تالارهای هفتگانه موزه با سردار «نادر ادیبی» مدیرعامل موزه دیدار و گفت‌وگو کرد. 
 
 
 
سردار ادیبی ضمن عرض خیرمقدم به این هنرمند برزیلی گفت: ملت ایران تحت حمایت و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) از زیر سایه طولانی مدت طاغوت و سلطه بیرون آمد و با رهبری ایشان عزت و استقلال خود را به دست آورد.
مدیرعامل موزه همچنین گفت: ملت ما نه سلطه پذیر است و نه سلطه گر و همین علت سبب جذب قلوب و دل‌های آزادگان از سراسر نقاط عالم به این انقلاب و این مردم است.
«ژوان ابیدو گالوائو» نیز گفت: افتخار بسیار بزرگی برای من است که به کشور شما و همچنین موزه با عظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمده‌ام.
وی با اشاره به علاقه خودش به حوزه مقاومت و استکبارستیزی در دنیا گفت: من از مواضع ضد استکباری و حمایت همه‌جانبه ملت و دولت ایران از مردم آزاده و عاشق مقاومت در دنیا بسیار متشکرم.
وی افزود: من از طریق صفحه شخصی خودم در فضای مجازی با موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شدم و یکی از اهدافم از سفر به ایران بازدید از این مجموعه بود.
این هنرمند برزیلی موزه دفاع مقدس را نمایانگر گذشته ملت ایران دانست و افزود: مردمی که گذشته خودشان را ندانند؛ چیزی برای به‌دست آوردن در آینده نخواهند داشت و شما در این مجموعه عظیم به خوبی مجاهدت‌ها و افتخارات ملت خودتان را به زیبایی در مقابل دید عموم قرار داده‌اید.
در پایان این بازدید گالوائو تعداد 20 اثر از نقاشی‌هایش با موضوع «هنر و انقلاب» که مختص موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طراحی کرده است را به مدیرعامل موزه تقدیم کرد.
گفتنی است، ‏«ژوان ابیدو گالوائو» به دلیل فعالیت‌های ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی‌اش از هرگونه فعالیت در کشور برزیل ممنوع شده است.