kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

دست رد فدراسیون جهانی دوومیدانی به اعتراض ایران

 
 
فدراسیون جهانی دوومیدانی سطح مسابقات نیجریه را که با حواشی زیادی برای ورزشکاران ایران همراه بود از سطح نقره‌ای به سطح D کاهش داد.
چندی پیش چهار ورزشکار ایران به مسابقات نیجریه که از سوی فدراسیون با عنوان تور قاره‌ای سطح نقره‌ای معرفی شده بود، اعزام شدند تا برای کسب سهمیه المپیک امتیاز لازم را کسب کنند. حمیده اسماعیل‌نژاد، مهدی صابری، ‌مهدی پیرجهان و حسین رسولی، چهار ورزشکار اعزامی ایران به این رقابت‌ها بودند. سطح این مسابقات ابتدا در سایت فدراسیون جهانی سطح B و امتیاز آن ۱۰۰ بود که ورزشکاران ایران می‌توانستند در راه کسب سهمیه المپیک امتیاز خوبی را کسب کنند اما پس از حضور در محل مسابقات از طریق مسئولان برگزاری رقابت‌ها متوجه می‌شوند که سطح این رقابت‌ها به دلیل عدم حضور کشورهای دیگر کاهش پیدا کرده است.
فدراسیون جهانی تا روز سه‌شنبه تغییری در سطح این مسابقات اعمال نکرده بود اما دیروز سطح این مسابقات از B به D کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب ورزشکاران ایران امتیاز کمتری را هم کسب خواهند کرد. این مسابقات حواشی زیادی هم برای ورزشکاران ایران داشت و اسماعیل‌نژاد انتقاداتی را در این زمینه مطرح کرد. از جمله اینکه سطح این مسابقات نقره‌ای نبوده است و در برگزاری آن مشکلات زیادی وجود داشت. از طرف دیگر اسکان ورزشکاران ایران در منطقه ناامنی از نیجریه بوده است.