kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

اخبار ورزش جهان

 
 
کونته رسماً سرمربی ناپولی شد 
آنتونیو کونته دیروز با امضای قراردادی سه ساله به طور رسمی هدایت ناپولی را برعهده گرفت. این مربی 54 ساله که در ماه مارس 2023 با توافقی دوجانبه از سمت مربیگری تاتنهام کنار رفت، پس از 15 ماه بار دیگر به عرصه مربیگری بازگشت. گفته می‌شود سرمربی پیشین تیم‌های آتالانتا، یوونتوس، چلسی، اینتر و تیم ملی فوتبال ایتالیا سالیانه 6 میلیون یورو دستمزد از ناپولی خواهد گرفت و در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم 2 میلیون یورو به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد. ناپولی که فصل گذشته موفق شد با سرمربیگری لوچانو اسپالتی پس از 33 سال فاتح اسکودتو شود، تابستان گذشته به همکاری‌اش با این مربی ایتالیایی پایان داد و در جریان فصل 24-2023 به ترتیب رودی گارسیا، والتر ماتزاری و فرانچسکو کالتزونا را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشتند. ناپولی فصل اخیر سری A ایتالیا را با کسب 53 امتیاز و در رده دهم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها به پایان برد و نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.
واکنش روسیه به اتهام جدید اخلال در المپیک ۲۰۲۴ 
سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که این کشور به اطلاعات نادرست رسانه‌های مختلف درباره المپیک که هیچ ربطی به واقعیت‌ها ندارند، توجه نمی‌کند. پسکوف اظهار داشت: این خبر هیچ مبنای استدلالی یا چیزی ندارد. متأسفانه، ما به طور فزاینده‌ای با چنین اخباری مواجه می‌شویم اما این ربطی به واقعیت ندارد، این یک تهمت مطلق است و نه چیزی بیشتر. پیش از این، شرکت مایکروسافت گزارشی منتشر کرده بود که می‌گفت «عوامل نفوذی روسیه» به دلیل ممنوعیت حضور ورزشکاران روسی در المپیک تحت پرچم خود، تلاش می‌کنند تا در بازی‌های المپیک پاریس اخلال ایجاد کنند. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در ماه مارس اعلام کرد که فقط 55 ورزشکار روسی می‌توانند با وضعیت بیطرف در بازی‌های المپیک پاریس شرکت کنند و در مراسم افتتاحیه در رژه ورزشکاران نیز شرکت نخواهند کرد.
دلافوئنته ۲ سال دیگر سرمربی اسپانیا می‌ماند 
در آستانه شروع رقابت‌های یورو 2024، فدراسیون فوتبال اسپانیا قرارداد لوئیس دلافوئنته سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد. قرارداد قبلی دلافوئنته که سال گذشته با اسپانیایی‌ها فاتح لیگ ملت‌های اروپا شد، تا پایان ماه میلادی جاری (25 روز دیگر) اعتبار داشت هرچند سه ماه پیش اعلام شده بود که قرارداد او و تمامی دستیارانش تمدید خواهد شد و اکنون این اتفاق رخ داده است. تیم ملی اسپانیا در یک سال و نیم حضور دلافوئنته روی نیمکتش، روندی صعودی را در پیش گرفت و با فتح لیگ ملت‌های اروپا به یک دهه ناکامی‌اش برای کسب جام پایان داد هرچند کار این تیم برای کسب چهارمین قهرمانی در جام ملت‌های اروپا بسیار سخت خواهد بود، چرا که در مرحله نخست با تیم‌های ملی ایتالیا، کرواسی و آلبانی در گروه مرگ مسابقات باید رقابت کند. دلافوئنته در 12 بازی‌اش به‌عنوان سرمربی اسپانیایی، هشت پیروزی، دو تساوی و دو شکست داشته است.
پایان زودهنگام رولان‌گاروس برای جوکوویچ 
نواک جوکوویچ در آستانه رقابتش در دور یک‌چهارم نهائی تنیس اوپن فرانسه به دلیل آسیب‌دیدگی از حضور در ادامه این مسابقات کناره‌گیری کرد. جوکوویچ به این ترتیب ادامه این رقابت‌ها و مکان نخست رده‌بندی برترین تنیس‌بازان دنیا را از دست داد و این جایگاه را به یانیک سینر واگذار کرد. دو بازی پنج‌ستی پیاپی تاثیرش را روی برنده بیست‌وچهار گرانداسلم تنیس گذاشت؛ چنان‌که او در پایان بازی با فرانسیسکو چروندلو گفته بود: «نمی‌دانم فردا یا پس‌فردا چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا می‌توانم به میدان بروم و بازی کنم یا نه.» این تنیسور ۳۷ ساله در بازی آخرش نقش بر زمین شد و از ناحیه زانو آسیب دید ولی با دُز بالای مُسکن کارش را با برد حریف به پایان رساند. بر اساس اعلام مسئولان برگزاری رولان گاروس این تنیسور صرب از ادامه رقابت‌ها انصراف داده است و به این ترتیب کسپر رود نروژی، رقیب جوکوویچ در دور یک‌چهارم نهائی، راهی دیدار نیمه‌نهائی خواهد شد.