ورود 2 رام قطار ملی به ریل متروی تهران تا پایان سال
مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت قطار ملی گفت: دو رام قطار ملی دیگر به جز قطاری که در حال حاضر در خط متروی پرند فعال است تا پایان سال وارد مدار میشود.
مسعود درستی در گفتوگو با ایسنا، در مورد سرانجام ساخت قطار ملی در متروی تهران با تأکید بر اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری و متروی تهران در سال های قبل توافقی پیرامون ساخت قطار ملی داشتند که بر این اساس با همکاری شرکتهای دانش بنیان ایرانی نهایتاً قطار ملی مترو در سال ۱۴۰۰ آماده شد، ادامه داد: اما بعد از ساخت این سؤال مطرح شد که آیا این قطار از نظر ایمنی جوابگو است یا خیر؟ که برای حل این مسئله مشاور خارجی در کنار کارشناسان ایرانی در جریان فرآیند تولید، مشاوره، کنترل و... قرار گرفت.
درستی افزود: گاهی برای برخی از آزمونها زمان زیادی صرف شد و نهایتاً در سال ۱۴۰۲ قطار ملی مترو توانست بعد از گذراندن موفقیتآمیز همه تستها، تأییدیه نهایی را اخذ کند و مشاور خارجی بر روند تولید قطار ملی مترو صحه گذاشت و در حال حاضر قطار ملی در خط متروی پرند در حال تردد است، البته قطار ملی باید بر اساس پروتکلها ۵۰ هزار کیلومتر سیر ایمن داشته باشد تا بتوانیم این قطار را وارد مسیرهای پرتردد کنیم.
اختصاص بودجه از سوی دولت برای تولید انبوه قطارملی
وی با تأکید بر اینکه دولت برای تولید انبوه قطارملی بودجه در نظر گرفته که در حال فعالسازی آن هستیم، گفت: یک قرارداد برای تولید ۱۱۳ واگن ملی مترو در جریان است که قطعاً مجدداً از توان شرکتهای دانش بنیان برای پروژه قطار ملی بهره خواهیم گرفت.
مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهار داشت: در حال حاضر دو رام قطار ۷ واگن نیز در حال ساخت است تا در صورت جاری شدن قرارداد قطار ملی مجبور نباشیم که از نقطه صفر آغاز کنیم یعنی به عبارت دیگر دو رام قطار ملی دیگر به جز قطاری که در حال حاضر در خط متروی پرند فعال است تا پایان سال وارد مدار میشود.