kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴

اخبار کوتاه از فوتبال

 

آقاپور، بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان شد
ملی‌پوش فوتسال کشورمان عنوان بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.
سایت جهانی «فوتسال پلنت» که هرساله برترین‌های رشته فوتسال را در سراسر جهان انتخاب می‌کند، دوشنبه شب گذشته اسامی 10 نامزد برترین بازیکن جوان دنیا در سال 2022 را اعلام کرد که نام سالار آقاپور بازیکن تیم ملی فوتسال ایران نیز میان نامزدها دیده می‌شد.
فوتسال پلنت دیروز از نتیجه نهائی رونمایی کرد که آقاپور به‌عنوان بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان در سال 2022 انتخاب شد. آقاپور که سابقه بازی در پالمای اسپانیا را در کارنامه دارد، در جام ملت‌های آسیا 2022 به میدان رفت و به‌عنوان برترین بازیکن جوان این تورنمنت برگزیده شد. این برای اولین بار در تاریخ است که یک ایرانی به این مهم دست پیدا می‌کند.
 الوحده به دنبال جادوگر ایرانی لیگ امارات
بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان مورد توجه باشگاه الوحده قرار گرفته است.
سایت «365scores» امارات گزارش داد مهدی قایدی اخیراً مورد توجه باشگاه الوحده امارات قرار گرفته و ممکن است به‌زودی هم‌تیمی احمد نوراللهی شود.
این سایت نوشت: «مقامات باشگاه الوحده به دنبال یکی از برجسته‌ترین بازیکنان لیگ حرفه‌ای امارات و جادوگر این مسابقات یعنی مهدی قایدی هستند. قایدی بازیکن تیم شباب الاهلی محسوب می‌شود که فصل گذشته به‌صورت قرضی در اتحاد کلبا به میدان رفت. این ستاره ایرانی عملکرد فوق‌العاده‌ای در تیمش داشت و اتحاد کلبا را به سمت پیروزی‌های زیادی رهبری کرد. مدیران باشگاه الوحده باور دارند قایدی مهره‌ای قدرتمند برای خط حمله تیم فوتبال این باشگاه برای فصل آینده به شمار می‌رود؛ به‌ویژه پس از بازنشستگی اسماعیل مطر. مقامات الوحده با قایدی وارد مذاکره شده‌اند و مدیران شباب الاهلی هنوز درباره سرنوشت بازیکن ایرانی خودشان تصمیم نگرفته‌اند. قایدی 34 مسابقه در فصل 24-2023 با پیراهن اتحاد کلبا پشت‌سر گذاشت و آمار 16 گل زده و شش پاس گل به نام خود ثبت کرد.» الوحده در فاصله دو هفته تا پایان لیگ حرفه‌ای امارات، با کسب 42 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رقابت‌ها جای دارد.
 توافق چلسی با مارسکا
باشگاه چلسی با سرمربی لسترسیتی به توافق رسید.
باشگاه چلسی که با پایان یافتن فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس با مائوریسیو پوچتینو قطع همکاری کرد، با انزو مارسکا به توافق رسید و او جانشین این مربی آرژانتینی خواهد شد. فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا خبر داد؛ چلسی با مارسکا به توافق رسید و این مربی ایتالیایی با قراردادی پنج ساله که قابلیت تمدید برای سال ششم را دارد، هدایت آبی‌پوشان لندنی را برعهده خواهد گرفت. چلسی حالا تنها باید بر سر رقم غرامت فسخ قرارداد با لسترسیتی به توافق برسد.
مارسکای 44 ساله که تابستان گذشته هدایت لسترسیتی را برعهده گرفت، فصل اخیر این تیم را نه تنها به لیگ برتر بازگرداند، بلکه به قهرمانی در رقابت‌های چمپیونشیپ (لیگ دسته اول انگلیس) هم رساند. این مربی ایتالیایی که سابقه هدایت پارما را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، بین سال‌های 2022 تا 2023 دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود. چلسی فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس به پایان برد و با توجه به اینکه منچستریونایتد قهرمان جام حذفی انگلیس شد، فصل آینده به جای لیگ اروپا، در مسابقات لیگ کنفرانس اروپا رقابت خواهد کرد.
 برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۲۴
تیم ملی فوتسال ایران هر سه دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی را در شهریور ماه برگزار خواهد کرد.
پس از قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال، شاگردان وحید شمسایی در تیم ملی ایران رقبای خود را شناختند و با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و پاناما هم‌گروه شدند. این مسابقات از ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر در کشور ازبکستان برگزار خواهد شد. طبق برنامه این مسابقات شاگردان شمسایی ابتدا به مصاف ونزوئلا، سپس به مصاف گواتمالا و در آخر به مصاف فرانسه خواهد رفت. برنامه دیدارهای تیم ملی فوتسال به شرح زیر است:
* ۲۴ شهریور..................................................................................................... ایران- ونزوئلا
* ۲۷ شهریور.................................................................................................. ایران- گواتمالا
* ۳۰ شهریور..................................................................................................... ایران- فرانسه