kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

کیهان و خوانندگان

 
 
*چرا با این ‌همه اختیارات قانونی در سه نهاد نظارتی در دولت‌، مجلس و دستگاه قضائی (مجلس در دیوان محاسبات‌، سازمان حسابرسی دولت و دستگاه قضائی هم از طریق سازمان بازرسی کل کشور) فقط ۳۵ درصد برنامه‌های اول تا ششم اجرائی شده است؟ آیا نباید با ترک‌فعل‌های دولت‌های گذشته برخورد کرد؟
رجب‌پور
* امروز این مشکلات اعتقادی و اقتصادی کشور حاصل دوره سیطره تفکر پوسیده لیبرالی آقایان غربگرا می‌باشد و دولت سیزدهم علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی ۳۳ ماهه خود نتوانسته است که افتضاحات دولت روحانی را به طور ملموس ترمیم نماید و اگر دستگاه قضا ورود کرده و برای مردم افشا کند خواهیم فهمید که چه کسانی کشور را حداقل پنجاه سال به عقب بردند.
معیری
* آقای روحانی! شما به‌خاطر آویزان شدن به دامن آمریکا و غرب استعمارگر و عملکرد بسیار ضعیف و فاجعه‌بار، باید محاکمه می‌شدید نه صرفا رد صلاحیت؟
دانش
* آقای واعظی مدعی شفافیت به ویژه نسبت به آقای روحانی شدند! آقای واعظی! مشت نمونه خروار است. اما از کدامش بگوییم؟ تعهد ۲۰۳۰ و اجرای پنهانی آن حتی بعد از تأکیدهای رهبری، اقدام سری و مخفیانه برای نابودی ذخایر نطنز، افزایش غافلگیرانه قیمت سوخت که منجر به هزینه سنگین و غیرقابل جبران برای نظام شد. شما یکی از عناصر کلیدی در خسارت‌های دولت ۱۱ و ۱۲ هستید. دفاع از جرم از اصل جرم بدتر است. به جای دفاع عذرخواهی کنید.
بهیاری
* انسداد راهبردی رژیم صهیونیستی در تجارت دریایی با ناامن‌سازی دریای مدیترانه پس از دریای سرخ توسط نیروهای مقاومت یمن توانسته اسرائیل کودک‌کش را در خفگی تجارت خارجی قرار بدهد. فراموش نکنیم این دریا مهم‌ترین مسیر دریایی تأمین کالاهای مورد نیاز اشغالگران از سوی دولت آمریکا و اتحادیه اروپاست. در ضمن انتقال نفت از آذربایجان (۴۳ درصد نفت اشغالگران) با واسطه‌گری ترکیه از طریق این دریا صورت می‌گیرد.
یساری
*بعد از رای آوردن عضویت فلسطین در سازمان ملل در رأی‌گیری که به عمل آمد، پیشنهاد می‌کنیم دوستان وزارت خارجه رایزنی با کشورهای مختلف برای ارائه قطعنامه لغو عضویت رژیم جعلی صهیونیستی به مجمع را شروع کنند. کشوری که منشور ملل متحد را قبول ندارد نباید عضو جامعه ملل متحد باشد.
ظفرمند
* لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرد بمب بیشتری به رژیم وحشی صهیونیستی بدهد تا تل‌آویو کار غزه را (همانند ما با بمب اتم در ژاپن) تمام کند! این اظهارات در ماه هشتم جنگ با مقاومت غزه به‌عنوان کوچک‌ترین ضلع محور مقاومت تأیید شکست رژیم جعلی نیست؟
زهتاب
* اعتراض و واکنش افکار عمومی به جنایت صهیونیست‌ها تمام قاره‌ها را در بر گرفته و کمتر کشوری است که اعتراضات بزرگ در آن مشاهده نشده باشد. چرا این غربزده‌ها و سران خائن دولت‌های اسلامی بیدار نمی‌شوند؟
ستوده
* زیباکلام قرار بود تقی‌زاده دوم در ایران باشد و مردم را سر تا پا غربی کند ولی در وضعیتی گرفتار شده که به تعبیر خودش دچار تناقض فکری اساسی است؛ تا جایی که حتی مادر محترمش نیز تلاش کرده او را از این مخمصه فکری نجات دهد! پیشنهاد می‌کنم این روزها در زندان با خلوت کردن با خود (مثل احسان طبری حزب توده) راه طی شده غلط گذشته‌اش را بار دیگر مرور و اصلاح کند که فردا دیر است.
کاظمی
 * سیلاب در ولایت بغلان افغانستان بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشته است. این حادثه تلخ را به ملت مظلوم افغانستان تسلیت عرض می‌کنیم. خداوند ان‌شاءالله به بازماندگان صبر و به جان باختگان آمرزش و مغفرت تفضل نماید.
فرهادی
* آقای نبویان نماینده تهران گفته است اگر عملیات «وعده صادق» در زمان دولت روحانی و ظریف بود مطمئن باشید شورای عالی امنیت ملی تصویب نمی‌کرد زیرا آنها دائما عقب‌نشینی داشتند. کاملا با این گفته آقای نبویان موافقم. به همان نشانی که گفتند کری امضایش تضمین است!
زینتی‌
* بیش از ۵۰ استاد دانشگاه و 3000دانشجو در اعتراضات آرام بدون تخریب و خسارت ضد‌اسرائیلی در آمریکا بازداشت شده‌اند! چرا صدای غربزده‌هایی که برای مرگ یک سگ عزا می‌گیرند بلند نمی‌شود؟
پوررسایی
* رژیم صهیونیستی اگر چه در بحران‌های متعدد با حمایت حامیان خود، به ویژه دلارهای دولت آمریکا توانسته بار دیگر روی پا بایستد، اما به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی بعد از گذشت 7 ماه از عملیات طوفان‌الاقصی کار برای این رژیم به‌گونه‌ای رقم خورده که درصورت ادامه حیات‌، تا سال‌های متمادی، حتی با وجود حمایت‌های دلاری واشنگتن‌ همچنان توان و قدرت برگشتن به روال سابق را نداشته باشد.
میرعنایت
*دو عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، سبب شد تا بازدارندگی و اقتدار رژیم صهیونیستی آسیب جدی ببیند و سرمایه‌هایی که به ترسو بودن معروف هستند، از اقتصاد رژیم فرار کنند و به تناسب فرار سرمایه از این اقتصاد، شاهد منفی شدن شاخص‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی باشیم.
حشمت‌نیا
*تا زمانی که آمریکا بخواهد خود را قدرت جهانی بداند و با زور و قلدری خواسته خود را به ایران تحمیل کند نباید با دولتمردان این کشور وارد مذاکره مستقیم بشویم. مطابق عرف بین‌الملل رابطه باید مبتنی بر اصل برابری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشد.
زنده دل
*بر اساس نظرسنجی که روزنامه صهیونیستی معاریو اخیرا انجام داده‌ است، حدود یک‌سوم صهیونیست‌ها بر این باورند که اسرائیل دیگر بهترین مکانی نیست که فرزندان و نوادگان آنان بتوانند در آن زندگی کنند.جالب توجه این که در نظرسنجی قبلی که ماه مارس گذشته انجام شد، ۴۸ درصد از اسرائیلی‌ها به آینده اسرائیل امیدوار بودند که این میزان در حال حاضر به ۳۷ درصد کاهش یافته است. به این ترتیب صهیونیست‌ها باید به فکر ترک همیشگی این منطقه باشند.
رشتیان
*خطاب به نمایندگان جدیدی که به دوره جدید مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده‌اند عرض می‌کنم هیچ مسئولی بی‌نیاز از نقد نیست‌، اما اینکه به اسم انقلابیگری بیاییم شبانه‌روز فقط انتقاد کنیم و هیچ کاری انجام ندهیم‌، خروجی‌اش دلسرد شدن مردم خواهدشد. خلاصه باید کار ایجابی برای مردم بکنند.
نقاش‌زاده
*درست سر بزنگاه و شرایط حساس چون الان که همه برای مقابله با فساد و فحشا و بی‌حجابی به میدان آمده‌اند، دوباره بعضی سلبریتی‌ها که سرمایه‌های واقعی صهیونیسم هستند درصدد برآمده‌اند تا با هنجارشکنی آشکار و علنی و دهن‌کجی بسیار واضح‌، طرح نور را به سخره بگیرند و با انتشار تصاویر وقیحانه همسران کشف حجاب کرده‌شان می‌خواهند در برابر این طرح قد علم کرده و در برابر قانون گردن‌کشی کنند. خطاب به مسئولان بنویسید بساط ولنگاری‌ها تنها زمانی برچیده می‌شود که به جولان این دسته از سلبریتی‌های بی‌ریشه ولی هتاک پایان داده شود.
ابطحیان
*پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا گفته است نتانیاهو نسل کشی را متوقف نخواهد کرد. وی گفته است توقف این کشتار مستلزم قرار بازداشت دادگاه کیفری بین‌المللی است.بنویسید پیشنهاد صدور قرار بازداشت برای نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل به سازمان ملل از سوی رئیس‌جمهور یک کشور آفریقایی واقعا یک اقدام شجاعانه و ستودنی است. 
امامی
*یکی از مهم‌ترین مصادیق منزوی و منفور بودن رژیم صهیونیستی، اتفاقی است که چند روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد یعنی رأی‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل که نتیجه این رأی‌گیری حیرت‌انگیز و مهم بود. برای نخستین‌بار ۱۴۳ کشور به عضویت کامل فلسطین رای مثبت دادند و تنها ۹ رای منفی بود.
کربلایی