kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
واکنش وزارت ورزش به فساد در فوتبال 
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاست ما مبارزه با فساد و دوپینگ در ورزش است و با جدیت به آن عمل خواهیم کرد.
سید محمد شروین اسبقیان درخصوص موضوع فساد در فوتبال کشور اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم این موضوع به سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد اما باید بگویم که مبارزه با فساد در ورزش از اولویت کاری وزارت ورزش و جوانان است و وزیر ورزش تاکید ویژه‌ای روی موضوع مبارزه با فساد دارد و روز گذشته هم جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی پیرامون مبارزه با دوپینگ داشتیم. اسبقیان افزود: ورزش ایران باید عاری از دوپینگ و فساد باشد و از آنجا که انقلاب ما فرهنگی و اسلامی است، قطعاً سلامت ورزش و مدیران از اولویت‌های ما است.
گلزنی و اشک‌ طارمی در شب وداع با هواداران
پورتو در آخرین بازی خانگی مهاجم ایرانی‌اش و به لطف گل دیرهنگام او بازی باخته را برد.
در چارچوب دیدارهای هفته سی‌و‌سوم، هفته ماقبل پایانی لیگ برتر پرتغال، یکشنبه شب گذشته تیم فوتبال پورتو در ورزشگاه دراگائو میزبان تیم بواویشتا بود و حریف خود را با نتیجه 2 بر یک شکست داد که گل دومش توسط «مهدی طارمی» به ثمر رسید.
طارمی که آخرین بازی خانگی خود را برای پورتو انجام می‌داد، در دقیقه 59 به جای ماریو فرناندز به میدان رفت، اما تنها یک دقیقه پس از ورودش دروازه پورتو توسط لورنسو باز شد. با این حال 10 نفره شدن بواویشتا با اخراج دفاع راست این تیم، پدرو مالی‌یرو باعث شد که پورتو به بازی برگردد و این تیم در دقیقه 81 توسط ژوائو پدرو گل تساوی را زد. در حالی که به نظر می‌رسید پورتو قرار است امتیاز از دست بدهد، مهدی طارمی در دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده گل دوم تیم میزبان را زد و کامبک آن را کامل کرد. او بعد از گلزنی اشک ریخت. گل طارمی در آخرین بازی‌اش برای پورتو در دراگائو،‌ پورتو را 69 امتیازی کرد و آن را به رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال برگرداند تا این تیم همچنین مدعی اصلی کسب سهمیه لیگ اروپا باشد. طارمی در پایان فصل از پورتو جدا و به اینتر ملحق می‌شود.
درویش: با فرمان دلال جلو نمی‌رویم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تاکید بر این که تمرکز مجموعه این باشگاه روی سه دیدار باقی مانده از لیگ بیست و سوم است، گفت: مذاکره‌ای با بازیکنان جدید نداشتیم و با فرمان دلال‌ها جلو نمی‌رویم.
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: به هیچ وجه دنبال مذاکره پیش از پایان فصل با بازیکنان سایر تیم‌ها نیستیم و تمام تمرکز خود را روی سه بازی پیش رو قرار داده‌ایم. مدیرعامل پرسپولیس افزود: برای بازیکنان فعلی هم طبق برنامه داریم اقدام می‌کنیم و واقعاً نمی‌خواهیم با حرف‌های بیهوده یک‌سری دلال، کار خود را پیش ببریم. با فرمان آنها که تیم قرار نیست ببندیم. هواداران اصلاً نگران نباشند. امیدوارم همان‌طور که تا حالا شرمنده آنها نشدیم بعد از این هم بتوانیم پرسپولیس را دور از هر حاشیه با اهداف مهم و مشخص آماده کنیم.
برنامه هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال
سه‌شنبه 1 خرداد 1403
*پیکان....................................................................................................................تراکتور
*ملوان.......................................................................................................مس رفسنجان
*سپاهان...................................................................................................................هوادار
*صنعت نفت آبادان...........................................................................شمس‌آذر قزوین
*گل‌گهر سیرجان..................................................................................آلومینیوم اراک
*پرسپولیس......................................................................................استقلال خوزستان
*فولاد..................................................................................................................ذوب‌آهن
*نساجی مازندران..............................................................................................استقلال
- تمام دیدارهای فوق به طور همزمان رأس ساعت 19:45 برگزار می‌شود.