kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 پوچ‌ترین مفاهیم سیاسی قرن 21
 امیرحسین ثابتی: «دنیای مضحکی است؛ پلیس آمریکا اعتراض مدنی و مسالمت‌آمیز دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین را با شدیدترین حالت ممکن سرکوب می‌کند اما دولتمردان آمریکا و براندازان انتظار داشتند شعارهای رادیکال و چاله میدانی اقلیت برانداز در دانشگاه‌های خواجه نصیر و شریف در شورش زن زندگی آزادی تحمل شود و هیچ برخوردی نشود! تعابیر آزادی و آزادی بیان، پوچ‌ترین مفاهیم سیاسی در قرن ۲۱ است که هیچ وقت مثل امروز تو خالی بودن‌شان رسوا نشده بود.»
 آینده 
برای حزب‌الله است
 فردوس با انتشار این تصویر از نماز خواندن حامیان فلسطین در خیابان‌های آمریکا، نوشت: «به اون جنود الشیطانی که منتظر بودن خیابونای تهران دیسکو بشه بگید خیابونای آمریکا نمازخونه شده! 
فان حزب‌الله هم الغالبون... در این وعده الهی شک نکنید که آینده برای حزبِ اَلله است.»
 تناقضات ادامه‌دار آمریکا
 امیرعلی ابوالفتح: «اگر در یکی از کشورهای منتقد آمریکا یک نامزد انتخابات بازداشت می‌شد، واشنگتن آن انتخابات را غیرقانونی می‌خواند و خواستار حمایت از تحریم انتخابات از سوی معترضان می‌شد؛ البته جز در خود آمریکا که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تجمعات ضد جنگ غزه، بازداشت شد.»
 خلیج تا ابد فارس
 کاربری با انتشار تصویر به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس نوشت: «اسم خلیج‌فارس فقط نه؛ که قطره قطره آب نیلگون خلیج تا ابد فارس هم مال ماست.»
 تغییر باور غربگرایان
 حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان: «حالا که برخورد خشن با تظاهرات اعتراضی دانشجویان در آمریکا، دروغ بودن تظاهرات دولت‌های غربی درباره آزادی و حقوق بشر را بیش از پیش برملا کرده؛ وقت کوبیدن و له کردن غرب‌گرایان نیست. وقت روشنگری و جذب آنهاست. بسیاری از غرب زدگان واقعا ادعاهای غربی‌ها را باور کرده بودند.»
 تبریک خاص
 باقر محمدی، دروازه بان تیم ملی فوتسال کشورمان که جایزه بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا را کسب کرده است، با انتشار تصویری از تندیس عنوان بهترین دروازه‌بانی آسیا و مدال قهرمانی ایران در این رقابت‌ها در کنار بیرق امام حسین‌(ع) در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی، این دستاورد را به مردم ایران تبریک گفت.
 رویکرد فعال در رسانه
 آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: «رسانه یک ابزار سادۀ بی‌خطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد. شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمی‌کنیم او می‌آید و شما را با خودش می‌برد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد.»