kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی در سال گذشته

 
 
 
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید ۲۵۰میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران، رقم صادرات محصولات و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی را ۱۳میلیون دلار اعلام کرد.
سیدحیدر محمدی در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز به تسنیم گفت: در حال حاضر بیش از 12هزار محصول مکمل و بیش از دو هزار فرآورده طب سنتی داریم. سالانه 250میلیون عدد از این مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.
محمدی درباره اقدامات سازمان غذا و دارو برای تسهیل صادرات اقلام دارویی گیاهی و میزان صادرات این فرآورده‌ها اظهار داشت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و تسریع و بخشی از فرآیندهای زائد را حذف کرده‌ایم. زمان صدور پروانه تولید این فرآورده‌ها بسیار کاهش پیدا کرده به حدی که در بهار امسال هیچ پروانه‌ای در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و همه مجوزها را به سرعت صادر خواهیم کرد.
وی افزود: در سال 1402 مجموع صادرات فرآورده‌های گیاهی و مکمل‌ها 13میلیون دلار بوده است که انتظار داریم این عدد امسال رشد داشته باشد. کشور ما یکی از زیست‌بوم‌های مهم گیاهان دارویی است و امیدواریم با بازاریابی خوبی که تولیدکنندگان این محصولات انجام می‌دهند، امسال جهش خوبی را در صادرات نیز داشته باشیم.