kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

پیش‌بینی بارش باران و رعدوبرق در 17 استان کشور

 
 
سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران، رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ در 17 استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس و دریای خزر تا ۱.۵ متر هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال ریزش تگرگ و در ارتفاعات شمال‌غرب بارش برف یکشنبه در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و دامنه و ارتفاعات استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.
حاکمیت این شرایط جوی دوشنبه در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال‌غرب فارس، شمال همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، سمنان، مرکزی، البرز و تهران دور از انتظار نیست.
در این شرایط جوی احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر وجود دارد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: تا صبح سه‌شنبه افزایش وزش باد شمال‌غربی با بیشینه سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ متر و در مناطق دور از ساحلی تا ۱.۵ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.
به توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در تردد شناورهای نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت مدنظر قرار گیرد.
در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید لحظه‌ای با بیشینه سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحلی بین ۱ تا ۱.۵ متر همچنین بارش پراکنده و رعدوبرق یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج‌فارس و دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان در خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود.