ورود اتوبوسهای چینی خریداری شده به تهران تا پایان سال
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از حل مشکل تأمین راننده اتوبوس و ورود اتوبوسهای چینی به تهران تا پایان سال خبر داد.
مهدی علیزاده با بیان اینکه ادامه نوسازی اتوبوسهای پایتخت با قدرت در سال جدید انجام میشود، به ایسنا گفت: ادامه بازسازی اتوبوسها با قدرت انجام میشود و در راستای رفع مشکل کمبود راننده پایه یک نیز مصوبه هیئت وزیران در قالب «کارت شهری» و «کم کردن دوره اخذ گواهینامه پایه یک از 6 ماه تا یکسال به دو ماه» با همکاری پلیس راهور، در دستور کار قرار دارد.
علیزاده با بیان اینکه علت کمبود راننده اتوبوس به دلیل دو مشکل اساسی است، افزود: چه در بخش اتوبوسهای ملکی متعلق به شهرداری تهران و چه در بخش اتوبوسهای خصوصی، درآمد بخش برون شهری بیشتر از درون شهری است. به همین علت رانندگان دارای پایه یک، برایشان کار کردن در قسمت برون شهری به لحاظ مالی جذابیت بیشتری به نسبت فعالیت در خطوط داخل شهر دارد و به سمت فعالیت در آن قسمت تمایل پیدا میکنند.
وی با تأکید بر اینکه اخذ گواهینامه پایه یک طولانی مدت است، ادامه داد: این فرآیند طولانی در بخش خصوصی و ملکی مشکلاتی ایجاد کرده است و باید به مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۵ استناد کنیم که اقداماتی را در قالب «کارت شهری» تعریف کرده بودند. بر اساس این مصوبه، افرادی که گواهینامه پایه دو دارند با طی دورههای تخصصی و لازم و پس از گذراندن سه سال، گواهینامه فعالیت بر روی اتوبوس را دریافت میکنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد بازسازی اتوبوسهای تهران با تأکید بر اینکه از ابتدای سال گذشته اورهال هزار و 200 دستگاه در دستور کار قرار دارد، گفت: برای سال جدید نیز قرارداد اورهال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نهائی خواهد شد.
علیزاده بیان داشت: اولین بخش اتوبوسهای جدید بعد از اولین پرداخت و پس از 6 ماه تحویل داده خواهد شد، تا پایان سالجاری بهطور کامل اتوبوسهای خارجی تحویل داده میشود و اتوبوسهای تولید داخلی نیز براساس زمانبندی تحویل و وارد خطوط میشوند. همچنین اتوبوسهای چینی بعد از ورود به عنوان اتوبوس ملکی شهرداری تهران فعال خواهند بود.