kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹
سی‌ان‌ان:  

حمله به بخش کنسولی ایران در سوریه خاورمیانه را به لبه پرتگاه بُرد

سی ان ان نوشت: حمله به بخش کنسولی ایران در سوریه، خاورمیانه را به لبه پرتگاه بُرد.


به دنبال نقض فاحش قوانین بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی ایران در سوریه، تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی نوشت خاورمیانه باردیگر در لبه پرتگاه و در آستانه تشدید بحران و گسترش جنگ قرار گرفت.
تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در این تحلیل نوشت: حمله روز دوشنبه به بخش کنسولی ایران در دمشق خطرناک‌ترین تنش خارج از حیطه جنگ اسرائیل علیه غزه که از شش ماه گذشته آغاز شده، به شمار می‌رود؛ این حمله همچنین از جدیدترین مجموعه حملات اخیر اسرائیل در سوریه و علیه حزب‌الله لبنان است که در خارج از حیطه جنگ غزه طی شش ماه گذشته رخ می‌دهد.
این تحلیل می‌افزاید: از لحاظ فنی، بخش کنسولی ایران (در دمشق) جزو خاک و تمامیت ارضی ایران به شمار می‌رود که حمله روز دوشنبه (روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳)‌، طی سال‌های اخیر آن را به بارزترین و آشکارترین حمله به خاک ایران 
بدل ساخته است. سی ان ان با اشاره به اینکه اسرائیل ایران را در وضعیت دشواری قرار داده می‌نویسد: تصور اینکه ایران نخواهد برای تلافی این حمله، حزب‌الله لبنان را به عنوان یکی از قدرتمندترین متحدان خود در منطقه درگیر سازد، دشوار است.
به گزارش ایرنا، سی ان ان نوشت: حزب‌الله لبنان، متحد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، به نیابت از فلسطینیان ساکن غزه درگیر جنگ که تاکنون به کشته شدن بیش از
32 هزار فلسطینی منجر شده است، وارد درگیری با اسرائیل شده اما از یک تقابل همه‌جانبه که بتواند به نگرانی واشنگتن بینجامد، اجتناب ورزیده است اما پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ممکن است تغییری در این موضع حزب‌الله ایجاد شود و منطقه در آستانه گسترش جنگ قرار گیرد.