kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

سوغات آمریکا برای ساکنان غزه  / سهم هر 35 فلسطینی یک تُن بمب!

 

سرویس خارجی-
در آستانه ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، منابع خبری از «نقش برجسته آمریکا» در این جنگ نوشته و اعلام کرده‌اند از میان ده‌ها هزار تُن مواد منفجره‌ای که بر سر ساکنان غزه ریخته شده است، دست کم 70 هزار تُن آن آمریکایی بوده است. این یعنی سهم هر 35 فلسطینی ساکن غزه، یک تُن بمب و موشک!
رژیم‌هایی که در حال از بین رفتن هستند، برای نجات خود دست به هر کاری می‌زنند. این را تاریخ می‌گوید. راز جنایات عجیب و غریب رژیم صهیونیستی در غزه دقیقا همین نکته است. این رژیم به رهبری نتانیاهو طی 6 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، جنایتی نبوده که در این باریکه مرتکب نشده باشد. از کشتار بیماران و مجروحین در بیمارستان‌ها بگیر تا قتل عام نوزادان و کودکان و تجاوز دسته جمعی به زنان و دختران مقابل چشم مردان آنها! این رژیم طی 180 روزگذشته چیزی نزدیک به 32 هزار انسان را که بیش از 90 درصدشان غیرنظامی هستند، به شهادت رسانده و آخرین جنونش نیز حمله موشکی روز دوشنبه این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق بود! موشک‌باران سفارت یک کشور، اقدامی بی‌سابقه که فقط از پس رژیمی چون اسرائیل 
بر می‌آید. اما صهیونیست‌ها در این جنایات تنها نیستند. این را بالاترین مقامات این رژیم می‌گویند. بارها اعلام کرده‌اند اگر «آمریکا» نبود، مجبور بودیم با چوب و چماق با حماس بجنگیم. اشاره آنها به حمایت‌های بی حد و حصر آمریکاست که به شکل ارسال ده ها هزار تُن سلاح، حمایت‌های مستشاری، سیاسی، اقتصادی و... است. به قول سید حسن نصرالله، سید محبوب مقاومت، این اسرائیل نیست که خواهان ادامه جنگ است بلکه، آمریکایی‌ها هستند که نمی‌خواهند این جنگ تمام شود. 
حالا شبکه تلویزیونی العالم طی گزارشی به نقل از منابع فلسطینی نوشته است، از میان ده‌ها هزار تُن بمب و موشک و مواد منفجره‌ای که در این مدت بر سر ساکنان غزه فروریخته، چیزی نزدیک به 
70 هزار تُن آمریکایی بوده است و این، سوغات واقعی آمریکایی‌ها برای ساکنان غزه است نه آن چند جعبه مواد غذایی که با تحقیر روی سر مردم می‌ریزند. طبق محاسبات این شبکه تلویزیونی عرب زبان، به هر 35 ساکن فلسطینی یک تُن بمب و موشک و مواد منفجره می‌رسد!
جنایتی دیگر
اما وقتی شبکه تلویزیونی العالم مشغول تهیه این گزارش بود خبری دیگر از راه رسید. خبر این بود، صهیونیست‌ها یک روز پس از عقب‌نشینی از بیمارستان شفا-و جنایات هولناکی که در این بیمارستان مرتکب شدند- این بار خودروی حامل گروه بین‌المللی امدادرسانی را هدف قرار داده و 
7 امدادرسان غربی را هم کُشتند! این افراد از کشورهای کانادا، استرالیا، انگلیس، آمریکا و لهستان هستند. نکته جالب توجه این که روی تمام قسمت‌های خودروی حامل کارکنان «سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی»
-حتی سقف آن-تصاویر و آرم این سازمان کشیده شده و به شکلی دُرُشت نوشته شده است «سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی» تا به راحتی قابل شناسایی باشد. کشتار اتباع غربی به دست صهیونیست‌ها، رهبران غرب را که تاکنون حاضر به محکومیت حمله صهیونیست‌ها به ساختمان سفارت ایران نشده‌اند، به خشم آورد. استرالیا سفیر این رژیم را احضار کرد و انگلیس خواستار توضیح تل آویو درباره این جنایت شد. روزنامه عبری «هاآرتص» در این باره نوشت استرالیا در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه، سفیر این رژیم را احضار کرده است. 
دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس نیز روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد خبر حمله هوایی که منجر به کشته شدن امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه شد، بسیار ناراحت کننده 
است. وی با بیان اینکه انگلیس در حال بررسی گزارش‌ها درباره کشته شدن اتباع این کشور در جریان حمله صورت گرفته است افزود: «اینها افرادی بودند که برای رساندن کمک‌های نجات دهنده به کسانی که شدیداً به آن نیاز داشتند کار می‌کردند... ضروری است که کارکنان بشردوستانه محافظت شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند. ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فوراً تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف درباره آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهد.» با آغاز اعتراض غرب-تنها حامی رژیم صهیونیستی در غزه- نتانیاهو مجبور به توضیح شد. او مدعی شد این حمله به عمد صورت نگرفته است!
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: «حمله به سازمانی که مشغول توزیع غذا در غزه است را محکوم می‌کنم... این حمله نشان می‌دهد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری، دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان است، باید فوراً اجرا شود.»
رئیس پارلمان اروپا نیز خواستار «تحقیقات کامل» درباره این جنایت صهیونیست‌ها شد. «مهر» نیز در این باره به نقل از الجزیره نوشت، تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هدف قراردادن نیروهای امدادی از سوی این رژیم، اعتراض مقامات اروپایی را در پی داشته است. 
«روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا در سخنانی اعلام کرد: ما خواهان اجرای تحقیقات کامل در خصوص کشته‌شدن اعضای گروه آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه هستیم. 
«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز درباره این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: باید تحقیقات به انجام برسد و جنایتکاران مجازات شوند. دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد نیز در این خصوص اعلام کرد: ما به شدت از کشته‌شدن کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه خشمگین هستیم... حمله به نیروهای امدادی نقض حقوق بشر بین‌الملل است.
اسرائیل بیمارستان‌ها را 
به میدان جنگ تبدیل کرده است
اما واکنش‌ها به قتل عام 400 فلسطینی در بیمارستان شفاء غزه همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره تاکید کرد که رژیم صهیونیستی حق ندارد بیمارستان‌های نوار غزه را به میدان جنگ تبدیل کند. 
به گزارش کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین»، تدروس آدهانوم گیبرسیوس، در یادداشتی در پایگاه اجتماعی ایکس تصویری از حجم گسترده ویرانی در بیمارستان شفا غزه را منتشر کرد و گفت رژیم صهیونیستی باید حرمت بیمارستان‌ها را نگه داشته و از آن‌ها محافظت کند... گیبرسیوس این را هم اضافه کرد که تصمیم دارد تیمی را برای بررسی وضعیت بیمارستان شفا اعزام کند.