kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
نماینده ولی فقیه در استان همدان: 

خدمت به مهمانان نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان باشد

 
 
 
همدان- خبرنگار کیهان:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید خدمت به مهمانان نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان باشد گفت: همه موظفند به اعتقادات دینی و احکام الهی احترام بگذارند.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان دستگاه‌های اجرائی باید ضمن نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان، خدمات شایسته‌ای را به مسافران نوروزی ارائه دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز گلایه از اینکه هنوز الزام مشاوره قبل از ازدواج که مصوبه جلسات قبلی این شورا بوده اجرائی نشده است عنوان کرد: باید ساز و کار مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان فراهم شود و این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی است اظهار داشت: باید اولویت‌های سند قرآنی استخراج و طبق آن بودجه‌بندی صورت گیرد.
وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح قرآنی مسطورا، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید این طرح قرآنی را جزو برنامه‌های خود بدانند و آگاه باشند که تلاش در این عرصه نوعی خدمت به قرآن است. وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات توان‌یابان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: این قشر در استان نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند و از آنجایی که در میان جامعه توان‌یابان قهرمانان مدال‌آوری وجود دارد ضروری است تا یک سالن ورزشی مخصوص در اختیار این ورزشکاران قرار گیرد. در ادامه استاندار همدان از اجرای طرح قرآنی مسطورا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: همزمان با اجرای طرح ملی مسطورا، کمیته‌های چهارگانه نیز بر عملکرد دستگاه‌های اجرائی نظارت دارند.