عملیات حفاری و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو به پایان رسید
به گزارش سایت شهر، آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران، ظهر روز سهشنبه ۲۲ اسفندماه در قالب صدویازدهمین پویش «امید و افتخار» با حضور شهردار تهران، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم گفت: پروژه امروز یکی از سختترین پروژههای تونلی کشور به جهت شیب منفی این پروژه بود. توسعه جنوبی خط ۶، مجزای خط ۶ و ۱۰ کیلومتری حساس و راهگشاست. عملیات حفاری از سال گذشته زمان بیشتری گرفت و امروز شاهد اتمام عملیات ساخت تونل هستیم. محسن هرمزی ادامه داد: برای سال آینده به احداث ایستگاههای مهم محدوه حرم حضرت عبدالعظیم میپردازیم. نقطه پایانی و آغازین این خط با راهآهن ایستگاه تبادلی خواهد داشت و این اهمیت ایستگاه را دوچندان میکند. لذا عملیات ساخت این ایستگاهها سرعت خواهد گرفت تا حداکثر ظرف ۱۸ ماه به بهرهبرداری برسد. وی افزود: دوستان ما در متروی تهران تحریم شدند اما ما همچنان به نوکری مردم میپردازیم و این حائز اهمیت است. حجم عملیات عمرانی ما به قیمت روز ۳هزار میلیارد تومان است. این دستگاهی که امروز از تونل خارج شد در خط جدید متروی تهران یعنی خط ۹ مورد استفاده خواهد گرفت و به زودی شاهد شروع این خط به شرط انجام کنسرسیوم خواهیم بود. همچنین شنبه هفته آینده شاهد افتتاح ۳ ایستگاه در خط ۶ هستیم که یک ایستگاه آن تبادلی با خط ۷ خواهد بود.
ایستگاه مترو حرم حضرت عبدالعظیم در خط ۶
سال آینده به بهرهبرداری میرسد
شهردار پایتخت هم در این مراسم گفت: امروز مفتخریم در پویش امید و افتخار شاهد اتمام پروژه خط ۶ مترو تهران به طول ۴۲ کیلومتر و خروج دستگاه تیبیام از آن باشیم. زاکانی افزود: سال آینده ۲ ایستگاه و پس از آن هر ۵ ایستگاه خط ۶ در اختیار مردم قرار میگیرد. مهمترین ایستگاه خط ۶، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم است که سال آینده به بهرهبرداری میرسد. آخرین ایستگاه خط ۶ به صورت تبادلی با خطوط ۱، ۱۱ و راهآهن جمهوری اسلامی احداث خواهد شد. وی ادامه داد: با وجود آنکه عملیات ساخت خط ۶ در نیمه دهه ۹۰ آغاز شد اما بیشتر خطوط این خط از مترو در دوره مدیریت شهری جدید به نتیجه رسیده است.