فرمانده فراجا در همایش رؤسای پلیس راهور:
بازدارنده نبودن هزینه تخلفات رانندگی، متخلفین را بیمحاباتر میکند
فرمانده فراجا بر ضرورت افزایش هزینه تخلفات رانندگی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.
به گزارش سایت راهور، سردار احمدرضا رادان دیروز در هجدهمین همایش رؤسای پلیس راهور فراجا گفت: به عدد آمار ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، میزان پیمایش یک سال در کشور است که این آمار را اگر بخواهیم با توجه به تعداد خودروها و واحدهای کنترلی و رانندگان و... و با شمار جانباختگان و تصادفات مقایسه کنیم، آمارها از اقدامات مثبت و رو به رشد حکایت دارد، اما کافی نیست.
رادان ادامه داد: پلیس راهور در کنار پیمایش این ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، ۲۰۰ میلیون خدمت نیز به مردم ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه امسال به هدفمان در کاهش شمار جانباختگان تصادفات نرسیدیم، گفت: مردم این موضوع را مردم از من طلب میکنند و من هم از شما طلب میکنم این موضوع را.
وی بیان داشت: همه باید به روند کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند. امسال اگر قرار نباشد هزینه تخلف، متخلفین درست شود، متخلفین در سال ۱۴۰۳ بیمحاباتر دست به تخلف میزنند. امروز هزینههای تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد.
فرمانده فراجا با بیان اینکه عدد متخلفین در کشور ما در مواجهه با افراد قانونمند بسیار اندک است، افزود: بیش از ۹۰درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت میکنند ولی نباید اجازه دهیم که زور افراد متخلف بر اکثریت قانونمند غلبه کند.
رادان با اشاره به ضرورت افزایش نظارتها بر تخلفات اظهار داشت: در حال حاضر با امکانات دولتی نمیتوان دوربینهای جادهای را افزایش داد، امروز تعداد دوربینهای جادهای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربینها بگذرند، حتی برخی از رانندگان که جای دوربینهای خراب و دارای نقص را هم شناسایی کردهاند. آقای بذرپاش هم که اشاره کردند دیگر اینطور نمیشود نظارت کرد و باید دوربینها زیاد شود.
وی گفت: برای افزایش دوربینها اما فعلا منابع دولتی محدود است، در سال ۱۴۰۳ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و باید این اقدام انجام شود. در این شرایط شما میتوانید تمام جادهها را با دوربینها تسخیر کنید. دوره اینکه ما فقط پاسگاه بزنیم و گشت بزنیم و... گذشته است و حتما باید این موضوع را در حوزه کنترل ناوگان خودرویی انجام دهیم. پس حرکت باید به سمت خصوصیسازی انجام شود.
رفع خطر از ۴۰۰ نقطه حادثهخیز از ابتدای سال
وزیر راه و شهرسازی هم در هجدهمین همایش سراسری رؤسای پلیس راهور با بیان اینکه ۵۶۰ نقطه حادثهخیز در زمانهای گذشته رفع خطر شده بود، گفت: از ابتدای سال ۸۷۸ نقطه پرحادثه را هدفگذاری کردیم که تاکنون ۴۰۰ نقطه آن را رفع خطر کردیم.
مهرداد بذرپاش افزود: دوربینهای نظارتی بسیار کم است و باید در این بخش امور را به خارج از دولت یعنی بخشهای عمومی و خصوصی واگذار شود. در این خصوص تا بخش عمومی و خصوصی را وارد کار نکنیم رشدمان همین است و نباید انتظار زیادی داشته باشیم. بذرپاش ادامه داد: در حال بررسی هستیم تا کیفیت آسفالت مناسبتر شود تا با یک بارندگی این آسفالت خراب نشود و از بین نرود. هزینههای نوسازی و نگهداری بسیار بالاست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
عدم بازدارندگی جریمهها در کشور، متخلفین را بی محاباتر میکند. لذا باید همانند برخی کشورها دادگاهی شوند و گواهینامه آنها ابطال گردد.