kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
قرعه‌کشی جام حذفی بعد از شهرآورد ۱۰۳ 
مرحله یک هشتم نهائی جام حذفی فوتبال پیش از پایان سال ۱۴۰۲ قرعه‌کشی خواهد شد.
مرحله یک شانزدهم نهائی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور روز دوشنبه با حذف استقلال و صعود تیم‌های پرسپولیس، مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به جمع 16 تیم نهائی به پایان رسید تا 10 تیم لیگ برتری و شش تیم لیگ یکی به دور یک هشتم نهائی برسند.
مطابق تصمیم سازمان لیگ، قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهائی جام حذفی پیش از پایان سال 1402 و بعد از شهرآورد 103 تهران (روز 23 اسفند) در سازمان لیگ برگزار می‌شود که زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است. دیدارهای دور یک هشتم نهائی در اردیبهشت سال 1403 انجام می‌شود که حدوداً بعد از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر خواهد بود. بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهائی جام حذفی در فاصله سه هفته تا پایان لیگ برگزار می‌شود تا چهار تیم نهائی مسابقات مشخص شوند.
سازمان لیگ، اواخر خرداد ماه یعنی بعد از پایان لیگ را برای بازی‌های مراحل نیمه نهائی و فینال جام حذفی در نظر گرفته است. همچنین هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، گزینه موردنظر خود را برای ورزشگاه فینال جام حذفی برگزیده که اعلام آن نیازمند مصوبه هیئت‌رئیسه است.
پرسپولیس، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، هوادار، سایپا، چادرملوی اردکان، فجر سپاسی شیراز، مس کرمان، مس سونگون ورزقان و استقلال آبی‌پوش ملاثانی برای قهرمانی جام حذفی با هم رقابت می‌کنند.
 مشخص شدن رقبای تیم ملی فوتسال در تورنمنت ویتنام
تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت ویتنام به مصاف رقبایی از قاره‌های آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا می‌رود.
با اعلام کادر فنی تیم ملی فوتسال، برنامه زمان‌بندی اردو‌های تدارکاتی برای این تیم مشخص شد تا بازیکنان با انجام تمرینات مداوم، خود را برای حضور در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 در تایلند آماده کنند.
اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال از 23 اسفند ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز خواهد شد و تا 28 اسفند ماه ادامه خواهد داشت. شاگردان شمسایی در مرحله دوم اردوی آماده‌سازی، تمرینات آماده‌سازی خود را از دوم تا ششم فروردین ماه 1403 برگزار می‌کنند. آنها سپس از 16 فروردین ماه، در آخرین مرحله از اردوی تدارکاتی شرکت می‌کنند تا روز 26 فروردین ماه با آمادگی کامل به بانکوک اعزام شوند. تورنمنت چهارجانبه ویتنام پس از پایان دومین مرحله از اردوی آماده‌سازی برگزار می‌شود که شاگردان شمسایی در این تورنمنت، به مصاف تیم‌های ملی مراکش، ونزوئلا و ویتنام می‌روند.
چک ۲ هزار میلیاردی برای خرید باشگاه پرسپولیس 
یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چکی به‌مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان خواهان در اختیار گرفتن ۵۱ درصد سهام پرسپولیس شده است.
بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به نهادی دیگر برای حل مشکل مالکیت مشترک با استقلال مدت‌هاست که مطرح شده است اما تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است. پرسپولیس در آستانه انتقال به سازمان تأمین اجتماعی بود اما در لحظات آخر این سازمان انصراف داد تا مشکل مالکیت دو باشگاه پابرجا بماند.
به گزارش تسنیم شرکت توسعه پیشروی رفاه پردیس که زیر نظر بانک رفاه فعالیت می‌کند- که خود زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است- چکی به‌مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است. این اتفاق حدود دو ماه پیش رخ داد و این شرکت که سهامی خاص و زیرمجموعه وزارت کار و رفاه است، تلاش کرد 51 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار بگیرد اما با توجه به اتفاقات اخیر و اظهارنظر یکی از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی که انتقال این باشگاه را «از چاله به چاه افتادن خوانده بود»، این موضوع فعلاً متوقف شده است.
در عین حال صولت مرتضوی وزیر کار امروز دراین‌باره گفته است: «در صورتی که افتخار واگذاری سهام پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی برسد، صندوق‌های ما تمام‌قد و با قدرت حاضر خواهند شد».
با این شرایط و با چراغ سبز وزیر کار باید دید در نهایت مشکل مالکیت پرسپولیس و استقلال پیش از 11 فروردین 1403 که مهلت نهائی کنفدراسیون فوتبال آسیاست، حل خواهد شد یا خیر.
معرفی سرمربی تیم ملی جوانان به زودی 
مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال درخصوص انتخاب سرمربی تیم جوانان گفت: پس از مشخص شدن اعضای کمیته فنی، سرمربی تیم جوانان را معرفی خواهیم کرد.
مجید جلالی درباره روند طولانی شدن انتخاب سرمربی برای تیم ملی جوانان گفت: برای این کار کمیته فنی تشکیل داده‌ایم و هدفمان این است که ظرف مدت دو هفته به جمع‌بندی نهائی برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی جوانان دست یابیم. ما در کار خود عجله نخواهیم کرد و شایسته‌ترین فرد به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود. تعداد زیادی اسامی برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان در حال بررسی است و به زودی پس از مشخص شدن اعضای کمیته فنی سرمربی تیم معرفی خواهد شد.جلالی درخصوص استفاده از مربیان خارجی برای تیم‌های پایه فوتبال ایران گفت: برنامه‌ریزی ما این است که تا ۵ سال آینده ۴۰ تا ۵۰ مربی باکیفیت داشته باشیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی شده است و اگر در کمیته فنی به این نتیجه برسیم که یک مربی خارجی روی این نفرات نظارت داشته باشد حتماً این کار را خواهیم کرد.
داور لیگ برتری ۶ ماه محروم شد
یکی از داوران لیگ برتر فوتبال از سوی هیئت فوتبال استان خوزستان با محرومیت سنگین مواجه شد. کمیته اخلاق هیئت فوتبال استان خوزستان، عباس راکی که یکی از داوران شاغل در لیگ برتر فوتبال است را ۶ ماه محروم کرد. راکی در دیدار تیم‌های سپاهان و گل گهر که در فصل جاری برگزار شد قضاوت بازی را بر عهده داشت که به دلیل اضافه وزن و همچنین تصمیماتی که در زمین بازی گرفت مورد انتقاد کارشناسان داوری نیز قرار گرفته بود و حالا ۶ ماه از قضاوت محروم شده است.