kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال

موتا: تلاش می‌کنیم المپیکی شویم 

 
 
 
فدراسیون والیبال ایران با مائوریسیو موتا پائز برای هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران در سال ۲۰۲۴ به توافق رسید.
فدراسیون والیبال روز گذشته در خبری مائوریسیو موتا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کرد. دیروز در بخشی از بیانیه‌ای که فدراسیون والیبال منتشر کرد، آمده بود: «فدراسیون والیبال ایران با بیش از 20 مربی خارجی مطرح والیبال دنیا برای هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران و تشکیل چندین جلسه شورای مشورتی و کمیته فنی برای تعیین شاخصه‌ها و بررسی گزینه‌ها که با توجه به معیارهای تعیین شده برای سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان در نهایت کمیته فنی رای به انتخاب یکی از دو گزینه آلبرتو جولینی و مائوریسیو موتا پائز برزیلی داد.
بر این اساس، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال، جلسات متعددی را با هر دو گزینه برگزار کرد و درخصوص موارد مختلف از جمله شرایط و برنامه‌های آن‌ها به گفت‌وگو نشست و در نهایت «مائوریسیو موتا پائز» مربی 
61 ساله برزیلی-فرانسوی والیبال دنیا را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران در سال 2024 انتخاب کرد و قراردادی برای همکاری وی با فدراسیون والیبال ایران تا پایان المپیک 2024 پاریس را امضا کرد که این قرارداد در صورت رضایت طرفین قابلیت تمدید به صورت 2+2 را خواهد داشت.»
 تابستان سختی با والیبال ایران خواهم داشت
مائوریسیو موتا سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از انتخاب در پیام ویدئویی به مردم ایران گفت: «سلام به همه، اسم من موریس موتا پائز است. من مربی جدید تیم ملی والیبال مردان ایران هستم. شما می‌دانید، ما هم می‌دانیم که چالش بزرگی در تابستان آینده پیش روی داریم.باور دارم که با استعدادهای جوان، بازیکنان با اعتماد به نفس و بازیکنان باتجربه می‌توانیم، ترکیب بسیار خوبی در تیم داشته باشیم. با بلندهمتی، مصممانه و متعهدانه تلاش می‌کنیم که المپیکی شویم. به حمایت شما و پشتیبانی همه طرفداران ایرانی نیاز داریم تا بتوانیم تیم ملی را به فراز قله والیبال جهان سوق دهیم. منتظر دیدار شما برای نوشتن فصل جدیدی از والیبال ایران هستم. متشکرم.»
 میرفخرایی: توقع مربی بزرگ‌تری را برای تیم ملی داشتیم
معرفی موتا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال در شرایطی بود که ناصر میرفخرایی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: در زمان آقای داورزنی ۱۳ نفر مطرح شدند که ۱۰ نفرشان به دلیل اینکه با تیم‌های باشگاهی یا ملی قرارداد داشتند، به ایران نیامدند. سپس چند مربی مثل لورنزوتی، پیاتزا و‌هاینن مطرح شدند که به دلایل مختلف نشد. توقع ما این بود که مربی بزرگ‌تر و اسم و رسم‌دارتری داشته باشیم اما الان همه مربیان ممتاز جهان مشغول هستند و دستمان به آنها نرسید. از طرفی شرایط تیم ملی ما به گونه‌ای است که چون شانس کمتری برای کسب سهمیه داریم مربیان درجه یک شاید خیلی رغبتی به حضور در ایران ندارند.