kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

تحقق ۶۳ هزار فرصت شغلی در خوزستان

 
 
اهواز- خبرنگار کیهان: 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از تحقق ۶۳ هزار فرصت شغلی در استان خبر داد و گفت: خوزستان استان سوم بیکاری در کشور بود اما اخیراً از این رتبه به رتبه ششم تغییر کرده است.
محمد راضی جلالی، موضوع اشتغال را یکی از مشکلات اساسی خوزستان عنوان و تصریح کرد: امسال تعهد اشتغال خوزستان برای ۶۳ هزار نفر بود که این تعهد توسط دستگاه‌های مختلف انجام شد و در برخی شهرستان‌ها تا سقف ۱۰۰ درصد موفق به محقق شدن آن شدیم.
راضی جلالی بیان کرد: به تأیید اداره تأمین اجتماعی خوزستان، از ۶۳ هزار فرصت شغلی محقق شده در استان تعداد ۵۳ هزار نفر بیمه شده‌اند و بیمه اولی به شمار می‌روند؛ البته ما به دنبال ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار هستیم چرا که بعضی از مشاغلی که بر مبنای تسهیلات ایجاد می‌شود، پایدار نیست.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به هدایت تسهیلات به تسهیلات کارفرمایی با هدف ایجاد پایداری در مشاغل، بیان کرد: این تسهیلات به سمت آمایش سرزمینی هدایت می‌شوند تا شاهد هدر‌رفت تسهیلات نباشیم.
وی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات شرایطی را فراهم کرد که نرخ بیکاری استان از سقف ۱۲.۶ درصد به ۱۰.۵ درصد کاهش پیدا کند، اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی به ویژه پایین‌دست شرکت‌های پتروشیمی ما با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، اگرچه تجهیزات، تکنولوژی و... وجود دارد اما با توجه به نبود مواد اولیه در کنار این شرکت‌ها فقط با یک شیفت کاری فعال هستند.