kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

800 اثر به جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) در مشهد ارسال شد

 
 
مشهد- خبرنگار کیهان: 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و مسئول نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) در مشهد گفت: ۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است که حدود نیمی از آنها به مرحله داوری رسید.
 مرتضی رجوعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: ۵۰ اثر از آثار برگزیده این جشنواره در نمایشگاهی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی، برپا شده بود که این نمایشگاه تا روز نهم اسفند ادامه داشت.
وی ادامه داد: امتداد اجتماعی زیارت، ارتقای معنایی زیارت در جامعه و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر فرهنگ رضوی از جمله اهداف جشنواره بود.
وی اظهار کرد: پنج محور توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر، در جهت تحقق اهداف جشنواره در نظر گرفته شده بود.
رجوعی افزود: آثار جشنواره در قالب بازی‌های ویدئویی و موبایلی، ایده‌های نوآورانه در هنرهای دیداری و شنیداری، اسباب‌بازی و سرگرمی، واقعیت افزوده مجازی و ترکیبی، نرم‌افزارهای کاربردی، ایده‌های خلاقانه طراحی و معماری اسلامی، صنایع دستی و هنرهای کاربردی، ایده‌های نوآورانه در بسته‌بندی چاپ و نشر و قالب مد و پوشاک بود.
وی اضافه کرد: پیش از این، از زیرمجموعه این جشنواره رویدادهای صنایع خلاق شمال غرب در تبریز، اسباب‌بازی در تهران، صنایع دستی در شیراز، سوغات زائر در قم و سبک زندگی اسلامی ایرانی و اسباب‌بازی در مشهد برگزار شد.