kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
اعلام ساعت دیدار تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶
تیم ملی فوتبال ایران در هفته سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز دوم فروردین ۱۴۰۳ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. همچنین دیروز جلسه هماهنگی این دیدار با حضور مدیران مربوط و عوامل برگزاری برگزار شد.
 مهاجمان پرسپولیس قرارداد خود را فسخ کردند
شهاب زاهدی، بهترین گلزن این فصل پرسپولیس که در تمرینات این هفته به طور کامل غایب بود و نبیل باهویی، مهاجم پرسپولیس که صحبت‌های زیادی مبنی بر حضورش در لیست مازاد وجود داشت، پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام ظهر دیروز پس از توافق با این باشگاه قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کردند.
نبیل باهویی، مهاجم سوئدی پرسپولیس که صحبت‌های زیادی مبنی بر حضورش در لیست مازاد وجود داشت، حضورش در پرسپولیس از ابتدا با حواشی زیادی همراه بود‌. یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق سرخ‌ها پس از جذب نبیل اعلام کرده بود که او گزینه مدنظرش نیست و تنها با نظر باشگاه جذب شده است. او برخلاف شهاب زاهدی که در روزهای اخیر قید حضور در تمرینات را زده بود و در نهایت قراردادش را فسخ کرد، تا همین دیروز حضور مستمر در تمرینات سرخ‌ها داشت اما در نهایت با توجه به محدودیت در لیست خارجی‌های پرسپولیس، برای ثبت قرارداد ارونوف از لیست این تیم کنار گذاشته شد. نبیل باهویی در این فصل تنها یک گل زد که آن هم در دیدار برابر استقلال خوزستان بود و می‌توان نام او را در سیاهه بلندبالای خارجی‌های ناموفق پرسپولیس قرار داد.
شهاب زاهدی هم که در دو هفته اخیر و پس از شروع نیم فصل دوم رقابت‌ها در شرایطی در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان می‌رفت پس از دریافت پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای از لیگ ژاپن از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد. زاهدی که در ابتدای این فصل برای دومین مقطع با پرسپولیس قرارداد امضا کرده بود، درحالی که هفته‌های زیادی تنها مهاجم در دسترس یحیی گل‌محمدی بود در نیم فصل اول توانست با شش گل در لیگ و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا بهترین گلزن سرخ‌ها تا اینجای فصل لقب بگیرد.
او که قرار است در جی لیگ و برای تیم فوکوکا ژاپن به میدان برود دیروز با بیان اینکه قراردادم را به صورت دوطرفه با پرسپولیس فسخ کردم، گفت: از بچگی هوادار پرسپولیس بودم و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم، پرسپولیس همیشه خانه من خواهد بود.
 ورزشگاه شهید نصیری یزد شرایط میزبانی از لیگ برتر را ندارد
صعود دوباره به لیگ برتر فوتبال تحقق یک رویای شیرین برای مردم استان یزد است؛ رؤیایی که با توجه به شرایط ایده‌آل تیم فوتبال چادرملو در لیگ آزادگان تحقق آن در فصل آینده و بازگشت تب داغ فوتبال بعد از دو دهه به استان یزد دور از انتظار نیست؛ اما نبود یک ورزشگاه استاندارد برای میزبانی از بازی‌های لیگ برتر قرار است که مانع تحقق یافتن این رؤیا باشد.
داوود رفعتی نماینده AFC و افسر ارشد FIFA در حاشیه برگزاری دوره اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه چادرملو اردکان، درخصوص وضعیت ورزشگاه شهید نصیری یزد برای میزبانی از لیگ برتر فوتبال ایران گفت: متاسفانه باید این چنین گفت که زیر ساخت‌های ورزش شهر یزد به خصوص در رشته فوتبال بسیار ضعیف است و ورزشگاه شهید نصیری که به عنوان تنها ورزشگاه استان به شمار می‌آید استاندارد لازم برای میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را ندارد.
وی با اشاره به اینکه تیم چادرملو اردکان در حال حاضر صدرنشین لیگ آزادگان است و با توجه به شرایطی که دارد احتمال صعودش به لیگ برتر بسیار زیاد است، گفت: مسئولان ورزش یزد اگر الزامات مورد نیاز لیگ برتر را در ورزشگاه شهید نصیری برطرف نکنند، متاسفانه این ورزشگاه نمی‌تواند مجوز میزبانی را اخذ کند و چادرملو باید در استانی دیگر میزبان بازی‌های خانگی خود باشد.
 ۳+۴ داور ایرانی آماده قضاوت با VAR
سه داور ایرانی دیگر موفق به گرفتن لایسنس VAR و قضاوت در بازی‌های بین‌المللی شدند.
بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی که برای تکمیل مراحل آموزش و گرفتن لایسنس VAR خود به تاجیکستان سفر کرده بودند، پس از موفقیت در آزمون‌ها و کسب مجوز قضاوت با سیستم کمک‌داور ویدیویی به ایران بازگشتند.
با این حساب تعداد داوران ایرانی که می‌توانند با حضور VAR قضاوت کنند به عدد هفت رسید. البته این هفت داور تنها به عنوان داور وسط می‌توانند سوت بزنند و هنوز مدارک لازم برای نشستن در اتاق VAR را ندارند و هنوز هیچ داور ایرانی موفق به دریافتشان نشده است.
این در حالی است که به گفته مهدی تاج شش دستگاه VAR خریداری شده اما گویا قرار نیست تا پایان فصل از آنها استفاده شود.
 مهاجم ملوان به گل‌گهر پیوست
مهاجم تیم فوتبال ملوان با عقد قراردادی به جمع شاگردان مارینوس اوزونیدیس در تیم گل‌گهر پیوست.
 مسعود زائر کاظمینی بازیکن تیم فوتبال ملوان رضایت‌نامه خود را از این تیم شمالی دریافت کرد تا به گل‌گهر سیرجان برود. پس از جذب سعید باقرپسند و ادامه حضور محمدرضا سلیمانی و رضا جعفری در پست مهاجم، عملاً فرصت بازی زیادی به مسعود زائر کاظمینی نمی‌رسید. این بازیکن در نهایت بعد از پرداخت مبلغ رضایت‌نامه‌اش توسط باشگاه سیرجانی با عقد قراردادی 2.5 ساله راهی گل‌گهر شد.
اروه رنار فرانسوی جانشین کلینزمن در تیم ملی کره؟
به نوشته رسانه‌های کره‌ای قرار است اروه رنار فرانسوی هدایت تیم ملی این کشور را برعهده بگیرد.
Sports Chosun کره جنوبی خبر داد اتحادیه فوتبال این کشور در حال مذاکره با اروه رنار است و قصد دارد سرمربی سابق عربستان را به عنوان سرمربی جدیدش معرفی کند.
دستمزد رنار کمتر از یورگن کلینزمن خواهد بود و قرار است این مربی فرانسوی یک یا دو کمک‌مربی را نیز با خود به کره ببرد. این مربی اکنون هدایت تیم ملی زنان فرانسه را برعهده ‌دارد و در صورت موفقیت‌آمیزبودن مذاکرات با کره، رنار در ماه اوت از تیم ملی زنان فرانسه جدا خواهد شد و هدایت کره را برعهده خواهد گرفت. گفته شده است یک مربی موقت داخلی هدایت تیم ملی کره جنوبی را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در فروردین ۱۴۰۳ برعهده خواهد داشت. البته ستارگان تیم ملی کره به رهبری سون هیونگ مین اعلام کردند که به دلیل سطح مربیان کره‌ای با انتصاب مربی بومی در تیم ملی این کشور مخالفند.
به نظر می‌رسد پاک‌هان سو به صورت موقت هدایت کره را برعهده بگیرد تا رنار بعد از پایان قراردادش با تیم ملی زنان فرانسه سمت جدیدش را عهده‌دار شود.