kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

آغاز فرآیند برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج 

 
 
فدراسیون شطرنج که از هشت ماه پیش به دلیل کناره‌گیری رئیس وارد دوره سرپرستی شد با برگزاری نشست‌های لازم برای تشکیل کمیسیون‌های داخلی، بالاخره وارد پروسه انتخابات شد.
شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج با تاکید بر اینکه مهیا کردن شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون یکی از اولویت‌های کاری‌اش از بدو ورود به فدراسیون بود، گفت: برای برگزاری بدون مشکل انتخابات ابتدا لازم بود کمیسیون‌های داخلی فدراسیون به صورت رسمی و قانونی تشکیل شود. در این زمینه چند بار با وزارت ورزش مکاتبه داشتیم تا بتوانیم در نشستی با حضور نماینده این وزارتخانه، آیین‌نامه انتخابات کمیسیون‌ها را نهائی کنیم.
وی ادامه داد: به دلیل درگیری دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها با جابه‌جایی‌ها و همچنین انتخابات برخی دیگر از فدراسیون‌ها، این جلسه با وقفه مواجه شد اما بالاخره هفته گذشته برگزار شد و آیین‌نامه انتخابات کمیسیون‌ها را به نتیجه رساندیم.
سرپرست فدراسیون شطرنج تاکید کرد: نهایت تا هفته آینده فراخوان لازم برای حضور در انتخابات کمیسیون‌های داوران، ورزشکاران و مربیان اعلام می‌شود تا هم کاندیداهای عضویت در کمیسیون‌ها نام‌نویسی کنند و هم وضعیت افرادی که باید به آنها رای بدهند، بررسی شود.تلاش این است تا پیش از پایان سال انتخابات این کمیسیون‌ها را به سرانجام برسانیم در غیر این صورت در اولین روزهای سال آینده (بعد از تعطیلات نوروز) انتخابات آنها را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم دیگر اقدامات لازم برای انتخابات فدراسیون‌ها را آغاز کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که «پیش از این هم برای انتخابات فدراسیون شطرنج زمان نام‌نویسی از کاندیداها تعیین شده بود. چطور این اقدام انجام شده بود در حالی‌که فدراسیون با مشکل کمیسیون‌ها رو‌به‌رو بوده است؟»؛ گفت: از این موضوع بی‌اطلاعم. آن زمان در فدراسیون نبودم. تلاشم این است شرایط کاملا قانونی و بدون ایراد برای برگزاری هر چه زودتر انتخابات فدراسیون مهیا کنم.