kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
تهیه‌کننده «حسینیه معلی» در گفت‌وگو با کیهان مطرح کرد

تجربه جدید برنامه‌سازی معارفی با موضوع نشاط معنوی(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی» از تجربیات جدید این برنامه در نیمه شعبان امسال صحبت کرد.

سعید ستودگان تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان درباره فصل جدید این برنامه که به مناسبت نیمه شعبان پخش شد، گفت: حرکتی را که ما از محرم سال ۱۴۰۱ متناسب با ایام عزاداری محرم و صفر برای تولید این برنامه آغاز کردیم بسیار خوب بود و ما را به آن داشت تا این برنامه را به شیوه‌ای جدید و متفاوت هم برای ایام جشن و شادی تولید کنیم. یک‌بار در نیمه شعبان سال قبل تجربه کردیم اما آنچه امسال برای این برنامه اتفاق افتاد شیوه جدیدی در برنامه‌سازی معارفی بود. بدون اغراق باید گفت که تا حالا برنامه‌ای معارفی با این حجم از شادی و سرور نداشته‌ایم.
وی افزود: ما در تولید فصل جدید برنامه «حسینیه معلی» هدف‌گذاری‌هایی را از قبل تعریف و پیش‌بینی کرده بودیم که یکی از اصلی‌ترین آنها شادی حلال به‌دور از ابتذال و گناه بود و احساس می‌کنیم که با دقت بالایی که درخصوص تولید این برنامه داشتیم و حساسیت‌هایی که داشتیم به هدف‌مان خیلی نزدیک شدیم.
این تهیه‌کننده تلویزیون ادامه داد: کارشناسان و میهمانان برای حضور در میز ذاکرین برنامه «حسینیه معلی» با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که از قبل به‌عمل آمده است دعوت می‌شوند. برهمین اساس در حوزه مداحی در کشور و همچنین مداحی در حوزه‌های بین‌المللی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که در هر فصل با توجه به رویکرد و روند آن فصل از ذاکرین و مداحان دعوت به‌عمل می‌آید. تلاش ما دعوت از مداحان و ذاکرین ممتاز به عنوان کارشناس در این برنامه است.
ستودگان تأکید کرد: هدف اصلی که از فصل اول برنامه «حسینیه معلی» در نظر داشته‌ایم بازنمایی و احیای آئین‌های مذهبی و سنتی سراسر کشور و همچنین معرفی آئین‌هایی است که با معارف دینی و یاد و نام اهل بیت علیهم‌السلام همراه باشد. در ویژه برنامه ایام شعبانیه هم ما خیلی تنوع قومی و آئین‌های مختلف را داشتیم که به‌نظرم در نگاه تماشاگران و مخاطبان این برنامه بسیار زیبا جلوه کرده و بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.
تهیه‌کننده «حسینیه معلی» تصریح کرد: «حسینیه معلی» نتیجه تلاش و زحمات یک گروه ۴۰۰ نفره تولیدی است که ۵ ماه به‌طور شبانه‌روزی برای تولید این برنامه تلاش کردند و برای کشف استعدادها و سوژه‌ها به تمام نقاط کشور، استان‌ها و شهرها و روستاهای مختلف رفتند و همچنین باید عنوان کنم که بیشتر عوامل این برنامه گمنام هستند، بدون اینکه نامی از آنها برده شود تلاش می‌کنند و البته بنای برنامه «حسینیه معلی» هم این بوده که این برنامه تیتراژ نداشته باشد و نام هیچ یک از عوامل برده نشود و فقط نام مبارک حضرت سیدالشهدا بدرخشد.