kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

حضور پرشمار مسئولان و فعالان سیاسی در غرفه کیهان در آخرین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران

آخرین روز بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور پررنگ مخاطبین و علاقه‌مندان به مطبوعات، پایگاه‌های خبررسانی و خبرگزاری‌ها و همچنین رسانه‌های دیجیتال به پایان رسید.
 
سرویس سیاسی- 
 
در این روز غرفه کیهان هم شاهد حضور مردم و مخاطبین کیهان و همچنین مسئولین و مقامات از دولت، نهادهای نظامی و انقلابی، سازمان‌ها و ارگان‌ها و همچنین افراد سرشناس رسانه‌ای بود.
علی ربیعی: علی‌رغم اختلاف نظر
معتقدم کیهانی‌ها آنچنان که می‌اندیشند عمل می‌کنند
 نان به نرخ روز نمی‌خورند و سلامت زندگی می‌کنند
دکتر علی ربیعی، سخنگوی دولت سابق و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی، با حضور در غرفه کیهان متن کوتاهی را برای آقای شریعتمداری و روزنامه‌نگاران کیهان نوشت:
 وی در این یادداشت کوتاه عنوان داشت: من به رغم اختلاف‌نظر در برخی موارد با دوستان کیهان، معتقدم کیهان و به‌خصوص جناب آقای شریعتمداری آنچنان که می‌اندیشند، عمل می‌کنند. نان به نرخ روز نمی‌خورند و سلامت زندگی کرده و می‌کنند.
واکنش وزیر کشور به وتوی قطعنامه شورای امنیت
برای آتش‌بس فوری در غزه
دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور با حضور در غرفه کیهان ضمن عرض خسته نباشید به مدیرمسئول و خبرنگاران روزنامه کیهان، عنوان داشت: اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه نشانه سبعیت آنهاست. حق این است که همه متفکران و اندیشمندان و رسانه‌ها علیه این کار بسیار زشت آمریکا موضع بگیرند.
کاظمی قمی: با حکومت سرپرستی افغانستان
 در موضوع مقابله با رشد تروریسم در افغانستان
همکاری و هماهنگی داریم
کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل با حضور در غرفه کیهان ضمن خسته نباشید به مدیر مسئول روزنامه کیهان و خبرنگاران، عنوان داشت: تروریست‌هایی که در چند حادثه تروریستی اخیر اقدام به جنایت و خرابکاری در کشور داشتند، هیچ‌کدام از مرز افغانستان وارد کشور نشده بودند. این نتیجه همکاری حکومت سرپرستی افغانستان با ایران در موضوع جلوگیری از حضور و ورود تروریست‌ها به کشور است.
حضور منوچهر متکی
و تعدادی از اعضای شورای وحدت در غرفه کیهان
منوچهر متکی، وزیر اسبق امورخارجه و تعدادی از اعضای شورای وحدت با حضور در غرفه کیهان به بیان اهداف و اصول لیست شورای وحدت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.
وی در زمینه وحدت با سایر لیست‌های انتخاباتی عنوان داشت: ما مانعی را برای وحدت با دیگر نیروهای جریان انقلابی و همچنین استفاده حضور افراد لیست شورای وحدت در دیگر لیست‌ها نمی‌بینیم و در صورت راهیابی لیست‌های کشوری شورای وحدت، فراکسیون شورای وحدت را به جهت هماهنگی و جلوگیری از تک‌روی‌های فردی در بین نمایندگان این لیست راه‌اندازی خواهیم کرد.
سخنگوی شورای شهر:
افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی اجتماعی
شهرداری تهران
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در غرفه کیهان گفت: مجموعه کیهان و مدیرمسئول این مجموعه، مجاهد در عرصه انقلابی‌گری هستند و از آقای شریعتمداری بسیار آموخته‌ایم.
وی افزود: حدود ۱۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری یعنی ۱۵ همت به حوزه فرهنگی اجتماعی تخصیص یافته است که ۵ برابر بیشتر از گذشته است.
نادعلی همچنین عنوان داشت: سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و رفع آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
درویشیان:
گشت ارشاد مدیران با قوت ادامه دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان مسئول بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری، مهمان بعدی غرفه کیهان بود. وی گفت: گشت ارشاد مدیران با قوت ادامه دارد. البته گشت ارشاد فقط به معنای اقدامات سلبی نیست، بلکه اقدامات ایجابی را هم شامل می‌شود. به این معنا که در مواردی با تذکر و یادآوری اصلاح
صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: مدیرانی که کارآمدی لازم را نداشته‌اند یا مرتکب تخلفی شده‌اند، نسبت به جابه‌جایی و برکناری‌شان اقدام شده و این روند ادامه دارد.
خضریان:
اولین فعالیت رسانه‌ای من در کیهان بود
علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه فعالیت رسانه‌ای خود را از مؤسسه کیهان و شروع کرده است، خاطره‌ای  از آقای ‌هاشمی عکاس پیشکسوت روزنامه کیهان و مجله کیهان ورزشی بیان کرد.
مدیرمسئول روزنامه ایران:
خاطرات شیرینی از روزنامه کیهان و حاج حسن شایانفر دارم
 آقای شریعتمداری و کیهان در فضای رسانه‌ای ایران
خط‌شکن هستند
حسن روزی‌طلب، مدیر مسئول روزنامه ایران و مدیر مؤسسه مطبوعاتی ایران با حضور در غرفه کیهان ضمن بیان خاطراتی از روزنامه کیهان و نقش مرحوم حاج حسن شایانفر و مرحوم حاجی محمدزاده، درباره مشکلات زیرساختی رسانه‌ها در ایران عنوان داشت: رسانه‌های ایران باید به سمت قالب‌های نو حرکت کنند. قالب‌های رسانه‌ای متداول در سطح جهان نیز با کم‌اقبالی رو‌به‌رو شده است و باید برای تاثیرگذاری و ارتباط با مخاطبین دست به تحولی عظیم در رسانه‌ها زد.
وی جنگ رسانه‌ای را جبهه مقدم مقابله با استکبار و همچنین محور آمریکایی، غربی، اسرائیلی عنوان کرد و از لزوم بازتعریف در اهداف و زیرساخت‌های رسانه‌ای سخن به میان آورد.
گلایه فرزند حمید نوری از وزارت خارجه
۴ ماه است هیچ ارتباطی با پدرم نداریم
مجید فرزندحمید نوری، تبعه ایران که برخلاف تمام موازین قانونی و حقوقی و اخلافی در سوئد زندانی و تحت شکنجه قرار گرفته است، در غرفه کیهان عنوان داشت: پدرم در زندان سوئد به اتهام واهی ۵۴ ماه است در انفرادی به سر می‌برد.
وی افزود: پدرم از حداقل‌های امکانات برای یک زندانی هم محروم است و هيچ‌گونه ارتباطی با او نداریم. علی‌رغم تمامی اقدامات قبلی تلاش‌های وزارت خارجه به نتیجه نرسیده است و این موضوع به صورت جدی از سوی وزارت خارجه دنبال نمی‌شود 
مجید نوری همچنین در این زمینه عنوان داشت: دولت و دستگاه قضائی سوئد برخلاف ژست مضحک حقوق بشری خود و برخلاف اینکه خود را حامی قانون و حقوق زندانیان می‌داند، پدرم را در بدترین وضعیت و برای ماه‌‎ها در انفرادی زندانی کرده است. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: در حالی که سوئد پدرم را از حق تماس هم محروم کرده و این موضوع حتی مورد اعتراض شدید وکیل تسخیری سوئدی قرار گرفته است، مجرم امنیتی سوئدی در ایران به همه حقوق خود از جمله تماس با خانواده دسترسی دارد.
نوری همچنین از تلاش کیهان در پوشش اخبار مربوط به حمید نوری زندانی ایران در سوئد تقدیر کرد.
سخنگوی شهرداری تهران
 از افتتاح ۴ ایستگاه مترو تا پایان سال خبر داد
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران با حضور در غرفه کیهان در نمایشگاه رسانه‌های ایران عنوان داشت: حضور در نمایشگاه رسانه و غرفه کیهان مایه افتخار ماست و قلباً روزنامه کیهان و آقای شریعتمداری را دوست داریم. وی افزود: بجز دو ماه اول، هر هفته در سال ۱۴۰۲ شنبه‌های امیدوافتخار داشتیم و این هفته صدودومین شنبه امیدوافتخار را برگزار کردیم. 
محمدخانی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۳ ایستگاه در خط ۶ و یک ایستگاه تقاطعی در خط ۶ و ۷ افتتاح خواهیم کرد.
وی همچنین از شروع عملیات اجرائی خطوط ۸، ۹ و ۱۱ مترو نیز تا پایان اسفندماه خبر داد.
محمد خانی همچنین عنوان داشت: خط قرمز شهرداری تهران در ایام انتخابات، حمایت یا تخریب گروه‌های سیاسی است. در عین حال رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات را در دستور کار داریم و تبلیغات شهری و محیطی را برای حضور مردم پای صندوق‌های رای پیگیری می‌کنیم. شهرداری در ایام انتخابات فضاهایی برای تبلیغات نامزدها تعیین کرده است.
حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ
در غرفه کیهان
سرهنگ موسوی‌پور با حضور در غرفه کیهان ضمن تجلیل از روزنامه کیهان و خبرنگاران آن از راه‌اندازی قریب‌الوقع سامانه‌ای بر خط برای رفع گره‌های ترافیکی تهران در سامانه تهران ۱۲۰ خبر داد. سردار سهراب علی شمخانی معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،‌ هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، سردار اسکندر مؤمنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و امیرحسین ثابتی فعال رسانه‌ای و مجری سابق برنامه جهان‌آرا از دیگر بازدید‌کنندگان روز آخر کیهان بودند.