kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

بوریس جانسون خطاب به تاکر کارلسون: یک میلیون دلار بده تا مصاحبه کنم!

 
 
سرویس خارجی-
مجری مشهور آمریکایی که به‌تازگی با رئیس‌جمهور روسیه مصاحبه‌ای جنجالی ترتیب داد، گفته است که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، برای مصاحبه‌ای مشابه یک میلیون دلار دستمزد خواسته است!
نخست‌وزیر پیشین انگلیس که تنها در سال ۲۰۲۳ میزان ۳.۷ میلیون پوند درآمد داشت که با انتقاداتی از سوی پارلمان کشورش مواجه شد. روزنامه گاردین گزارش داده بود که از او خواسته شده است تا با صرف ‌نظر از سخنرانی‌های شخصی‌اش که میلیون‌ها پوند برای شرکت‌های خصوصی هزینه دارد و برای او درآمد! وقت بیشتری را در مجلس عوام انگلیس صرف کند. ارقام منتشر شده که حاصل تحقیقات «حساب‌های وست مینستر» بود توسط اسکای نیوز منتشر شده بود نشان می‌داد که پارسال دستمزد خارجی «بوریس جانسون» معادل حدود ۸۵ درصد از مجموع آن برای تمام نمایندگان انگلیسی است. احتمال تخلف مطرح نیست و گفته می‌شود جانسون اطمینان حاصل می‌کند که تمام دستمزد اضافی‌اش مطابق با قوانین اعلام شود. 
حالا «تاکر کارلسون»، خبرنگار و مجری مشهور آمریکایی، بعد از مصاحبه جنجالی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، در بحبوحه جنگ اوکراین، گفته است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس تنها در ازای دریافت یک میلیون دلار دستمزد حاضر به مصاحبه با او را می‌شده است! کارلسون در گفت‌وگو با «بلِیز تی‌وی» به تجربه مصاحبه با پوتین و تلاش برای مصاحبه با جانسون پرداخت، جانسونی که کارلسون را «آلت دست کرملین» توصیف کرده است.
وی گفت: «در مسکو بودم و منتظر این مصاحبه؛ به نظر می‌رسید که کار تمام است و مصاحبه انجام می‌شود و این دوست‌مان که بوریس جانسون صدایش می‌زنند، بلافاصله از من انتقاد کرد. چون دائماً از من انتقاد می‌کرد، درخواست مصاحبه با او را دادم. امیدوار بودم که جانسون موضع خودش را درباره اوکراین توضیح دهد که از تیم رسانه‌ای او شنیدم که نخست‌وزیر سابق انگلیس فقط به یک شرط مصاحبه خواهد کرد؛ یکی از مشاورانش سرانجام با من تماس گرفت و گفت که این مصاحبه برای شما یک میلیون دلار هزینه دارد. جانسون یک میلیون دلار وجه رایج آمریکا، طلا یا بیت‌کوین می‌خواست و این موضوع همین دیروز یا دو روز پیش اتفاق افتاد!»
آن‌طور که مهر نوشته است، این مجری آمریکایی با یادآوری این موضوع که او اندکی قبل از این اتفاق – درخواست مصاحبه از جانسون 1 میلیون – با پوتین مصاحبه کرده و رئیس‌جمهور روسیه از او یک میلیون دلار نخواسته بود، گفت: «یعنی بوریس جانسون به مراتب خسیس‌تر و پست‌تر و سطح پایین‌تر از ولادیمیر پوتین است؟ اگر این‌طور است که باید بگویم کل ماجرا تلکه کردن است!»