kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

انتقاد‌پذیری آقای سرمربی! (نکته ورزشی)

 
 
سرویس ورزشی-
سرمربی تیم ملی بارها اعلام کرده است، «انتقاد‌پذیر» است، اما در اظهارات اخیر خود خاصه در یک برنامه تلویزیونی تقریبا هیچ انتقادی را در‌باره عملکرد خودش‌، کادرفنی و تیمش نپذیرفت و مقصر اصلی ناکامی تیم ملی در قطر را «بدشانسی» اعلام کرد و البته اشتباهات فردی و ناخواسته بعضی بازیکنان! قلعه‌نویی انتقادات در‌باره ارنج و تعویض‌های کرده و ناکرده خود را رد کرد و با توجیهات خود همه را صحیح و بموقع و مؤثر دانست!
همچنین حرف‌ها و نظراتی که درباره دستیاران خود و کادر فنی تیم ملی مطرح شده‌، غالبا مغرضانه و غیرکارشناسی اعلام کرد و...
 بالاخره او حتی انتقادات درباره خط دفاع و ساختار دفاعی تیم ملی را رد کرد و به طور کلی منکر وجود چنین ضعفی در تیم ملی شد و حتی وقتی صحبت از جوانگرایی در تیم ملی کرد تصریح کرد «البته خط دفاعی باید باتجربه باشد» و به نوعی اعلام کرد اگر هر چیزی و هرکسی در تیم ملی تغییر کند، این خط و ساختار دفاعی حفظ خواهد شد! 
نظر آقای سرمربی محترم است و بر اساس اصل «هیچ مربی خواهان شکست خودش نیست»، امیدواریم ایشان که قرار است به کار خود در تیم ملی ادامه دهد، بهترین و موثرترین تصمیمات را اخذ کند، اما به نظر ما تیم ملی نیازمند تغییراتی اساسی هم در شیوه و تاکتیک‌های بازی، هم در تزریق خون تازه و روح شاداب و پرانگیزه و تلفیق آن با عنصر مهم «تجربه» است و...وهم در کادر فنی و همکاران سرمربی در تیم ملی است که در این‌جا باید به عنصر «تجربه» و‌«افکار مستقل و در عین حال همراه» توجه شود و... هم بالاخره چنان‌که از حداقل یک‌سال گذشته بسیاری از کارشناسان دلسوز و صادق (نه مغرضان مریض) گفته و تذکر و هشدار داده‌اند حتما باید وضعیت دفاعی تیم‌، خاصه ساختار آن و علی‌الخصوص قلب آن که ژاپن و قطر و... هر چه زدند از آنجا زدند، ترمیم و تقویت اساسی شود... و...