kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۴۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

کیهان و خوانندگان

 
* توجه مردم عزیزمان را به شاخص‌هایی که امام خامنه‌ای برای یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی بیان فرموده‌اند جلب می‌کنم. ان‌شاءالله در11 اسفند با توجه به این ملاک‌ها رأی به کاندیداها بدهیم: پایبندی به احکام اسلام، عدم انحراف عقیدتی و اخلاقی، تقوا و تدین، پایبندی به نظام و قانون اساسی، صداقت، امانت، انقلابی و در خط امام(ره)بودن، اهتمام به امور مستضعفین و دلسوز مردم و طبقات محروم، روحیه مبارزه با راحت‌طلبی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری، اهل خدمت به مردم، عدم وابستگی و تمایل به شرق و غرب، پایبندی به وحدت و انسجام ملی، شجاعت، بصیرت و بینش سیاسی، حفظ عزت ملی، کارآمدی، دلسوزی، تجربه داشتن، برنامه داشتن، خوشنامی و جوانگرایی، اهتمام در قانونگذاری و نظارت، ساده‌لوح نبودن، نگاه کلان ملی داشتن، پرتلاش بودن، رعایت اخلاق و آداب اسلامی در مباحث، التزام به حفظ شئون نمایندگی‌، حریص نبودن برای تصدی سمت نمایندگی، مردمی بودن، رعایت اخلاق تبلیغاتی و ندادن وعده‌های نشدنی و...
محرمی
* درمیان نظراتی که درباره انتخابات آینده کشورمان بیان شد اظهارات نجاح محمدعلی، تحلیلگر سرشناس عراقی شنیدنی‌تر بود. او گفته است:‌ ای ایرانی‌ها! شرکت پرشور شما در انتخابات تیر خلاصی است به قلب آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی؛ آن‌ها با تمامی امکاناتشان می‌خواهند ایران را ضعیف کنند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. این جنگ است‌، به خدا جنگ است.
دهقان
* چه اشتباهی؟ چه عذرخواهی؟ تا مبنای فکری امثال آقای ظریف تغییر نکند ده‌ها بار دیگر باید منتظر این‌گونه دو‌گانه‌سازی‌ها آن هم در سر بزنگاه‌ها باشید. همین الان هم با یک لبخند به حرف‌های کری و امثال کری اعتماد می‌کنند.آیا قبلا دموکرات‌ها را آدم‌های مؤدب نمی‌دانستند؟ الان دندان‌های خونخوارشان را در غزه نمی‌بینند؟ دو روز دیگر که آمریکا و رژیم صهیونیستی به اجبار تن به خواسته‌های مقاومت دادند و ادای صلح‌طلبان را درآوردند باز به دنبال تعامل با آن‌ها می‌دوند. به آقای ظریف بگویید از برجام 2 و3 خبری نخواهد شد. حرف جدید و میدانی و خدا پسند و ظالم‌کش مقاومت است و بس.
 مسعودی
* ملت فداکار و با ایمان بعد از 45 سال از انقلاب، با اظهارات هر از چند‌گاه آقای ظریف چه برخوردی بایستی کنند!؟ از آقای شریعتمداری ممنونم. خدا قوت. ‌‌ای کاش ملت سرافراز و سربلند ایران که بارها پشتیبانی خود را از نیروهای مسلح و بخصوص سپاه و به‌ ویژه توان موشکی اعلام داشته‌اند می‌توانستند خود در جایی و یا مراسمی و یا به شکلی این موضوع رابه آقای ظریف تفهیم کنند. 
رحیمی
* برای مدیر مسئول کیهان سلامتی آرزومندم که این‌طور آگاهانه مواضع لیبرال‌ها را تبیین می‌کند. ممنون‌. عقل غربگرا از این بهتر نیست. اولین‌بار نیست که جناب ظریف نسنجیده حرف می‌زند. 
تقوی، کرامتی، طاهری و...
*عصبانیت برخی‌ها در‌باره مردم و موشک ظاهرا به این خبر برمی‌گردد: پس از شلیک موشک بالستیک از روی ناو ایرانی با همکاری نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه‌، ایران توانایی این را دارد که با حضور در اقیانوس‌ها به دورترین کشورهای متخاصم هم حمله موشکی داشته باشد! یعنی اینها درواقع با اقتدار نظام مشکل دارند!
داودآبادی
* درود بر کیهان که بموقع مطالب حق را بیان کردند و راه را نشان می‌دهند. یادداشت «آقای ظریف تا دیر نشده پوزش بخواهید!»بسیار بجا بود.
دانشی
* ظریف باز فیلش یاد هندوستان کرده و به یاد دوستش کری افتاده و مردم را در برابر موشک قرار داده است! این قیاس دشمن پسند تنها از یک سیاستمدار بی‌سیاست برمی آید! موشک برای تامین امنیت مردم است تا بتوانند زندگی کنند.آیا نکته‌ای به این روشنی را هم نمی‌داند؟ 
شهروندی از قزوین
* انفجار خرابکارانه خط لوله گاز بروجن ثابت کرد دشمنی که مدام از آزادی مردم و سرنگونی حکومت حرف می‌زند هدفش نابودی کل ایران است و الا در سرمای زمستان قطع کردن گاز مردم چیزی جز آزار رساندن به ایرانی‌ها نیست.
ریاحی
* رئیس شهرک اشغالی مارگالیوت می‌گوید: ما به‌خاطر حملات حزب‌‌الله نمی‌توانیم آزادانه زندگی کنیم و راحت رفت و آمد کنیم؛ حزب‌‌الله زندگی را برای ما سخت کرده و وضعیت غیر قابل تحمل است. ان‌شاءالله با ضربات جبهه مقاومت این وضعیت را برای ساکنان صهیونیست قدس‌، حیفا و دیگر شهرهای اشغال شده فلسطین هم شاهد باشیم.
مرادی
* در رستوران یکی از فوتبالیست‌های مشهور و صاحب ثروت نجومی یک نیمرو 170 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. ایشان خود را اسطوره جنگ فقر و غنا تبلیغ کرده ولی در این داستان ایشان به جای رستم نقش و حکم افراسیاب را دارد. مشکل این است که همین افراد مدام از فقرا دم می‌زنند و همیشه هم به جمهوری اسلامی لگد
زده‌اند. 
نیکخواه
* یک ساعت تدریس بنده در دانشگاه را با پرداخت مبلغ 60 هزار تومان حساب و تسویه می‌کنند. در حالی که با یک فوتبالیست برای بازی در یک فصل 21 میلیارد تومان قرارداد بسته می‌شود. عرضم این است کسانی که این‌گونه بیت‌المال را ضایع می‌کنند باید پاسخگو باشند.
سینایی
* از شهرداری تهران بابت آسفالت و لکه‌گیری معابرها تشکر می‌کنیم. با آسفالت خیابان‌ها دریچه‌های فاضلاب ۱۰ تا ۲۰ سانت فرورفتگی دارند که به خودروهای عبوری آسیب می‌زنند، لطفا نسبت به بازسازی آن‌ها هم اهتمام بورزید تا آسیبی به خودروها به ویژه موتورسواران وارد نشود.
مقدسی
* شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر متفکر و مرجع بزرگ عالم شیعه که به دست صدام به شهادت رسید به زیبایی اهمیت و نقش جایگاه ولایت فقیه را در این یک جمله خود خلاصه کرده و گفته بود‌، من بقالی باشم در شیراز، زیر سایه‌ حکومت امام خمینی؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از مرجعیتی در طراز سید ابوالحسن اصفهانی اما زیر سایه‌ حکومت صدام.
باباگلی
*چرا خبری از نصب پله برقی خط ۷ در ایستگاه محمدیه و افتتاح تقاطع ۱۷ شهریور با خط۶ نمی‌شودا؟
ترابی
* از برنامه تلویزیونی بسیار تحسین برانگیز معلی و تمام دست‌اندرکاران آن تقدیر و تشکر می‌کنم که با اجرای عزیزان مداح متدین برنامه شادی را در ماه سراسر شادی شعبان‌المعظم اجرا و نشاط و شادی را به خانواده‌ها تقدیم می‌کنند که البته عصبانیت برخی رسانه‌های بیگانه نسبت به این برنامه را هم به دنبال داشته
است.
مفخمی