kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
در حیاط دولت چه گذشت؟

از اعلام ورود نرخ بیکاری به کانال 7 درصد برای اولین بار در چهل سال اخیر تا استقبال مردم از طرح کالابرگی عید تا عید

در حاشیه جلسه هیئت دولت شماری از اعضای کابینه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سؤالات آنها پاسخ دادند.
 
 
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حیاط دولت به گزارش وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از پیشرفت اجرای طرح کالابرگی عید تا عید اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه چند روز از اجرای این طرح می‌گذرد استقبال بسیار خوبی از طرح به‌ویژه در دهک‌های پایین‌تر جامعه صورت گرفته است که نشان می‌دهد این طرح مورد استقبال مردم قرار گرفته است و زیرساخت‌ها توانایی پاسخگویی به این استقبال را داشته است و امیدواریم بتواند در تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها در بازار مؤثر باشد.
لایحه حریم خصوصی کاربران
 تا پایان سال نهائی می‌شود
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درباره لایحه حریم خصوصی کاربران به خبرنگاران گفت: این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در چندین جلسه بررسی شد و امید است تا پایان امسال این لایحه نهائی شود.
قانون افزایش سن بازنشستگی
از چه زمانی عملیاتی می‌شود؟
همچنین، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: این طرح مشمول کسانی می‌شود که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه خدمت داشته باشند مشمول این طرح نمی‌شوند.
وی ادامه داد: قانون افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اجرا نمی‌شود، بلکه در سال ۱۴۰۵ عملیاتی خواهد شد.
مرتضوی تصریح کرد: آمار مراجع رسمی کشور موید این مطلب است که کاهش نرخ بیکاری و ۲ درصدی که اعلام کردیم محقق شده است و نرخ بیکاری برای اولین بار در چهل سال اخیر به کانال هفت درصد رسیده و این موجب خرسندی است.
پارک علم و فناوری مشترک ایران و ازبکستان
در سمرقند ساخته می‌شود
دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز گفت: ما با کشور ازبکستان بحث راه‌اندازی پارک علم و فناوری مشترک را پیش می‌بریم.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: با طرف ازبک در این باره صحبت شده و مکانی هم برای این پارک علم و فناوری مشخص شده که احتمالا تا پایان خردادماه سال آتی در شهر سمرقند و در کنار دانشگاه این شهر انجام خواهد شد.
دولتِ مردمی، نخستین دولتی که 
حزب «دولت‌ساخته» نداشته است
همچنین، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر عدم حمایت هیچ یک از اعضای دولت از جریان‌ها و طیف‌های سیاسی در انتخابات، گفت: از ابتدای دهه ۷۰ به این سو، نخستین دولتی هستیم که حزب «دولت‌ساخته» نداشته‌ایم. وی افزود: سامانه شفافیت هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرائی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از اسفندماه آغاز به کار می‌کند.
با قصور در رسیدگی به «ریشا» 
برخورد قانونی می‌شود
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گام دوم احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است، گفت: در مورد دریاچه ارومیه قبلا با کشورهای مختلف از جمله ژاپن همکاری داشتیم اما در حال حاضر همکاری نداریم.
همچنین با توجه به نگرانی‌های افکار عمومی نسبت به وضعیت سلامت شیر باغ وحش مشهد، گفت: بر فعالیت باغ وحش‌ها نظارت داریم و اگر سهل‌انگاری صورت گرفته باشد حتما از لحاظ قانونی برخورد خواهد شد.