kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
فرمانده مرزبانی خبر داد

کشف 35 فروند لنج مملو از کالای قاچاق در 10 روز گذشته

 
به گفته فرمانده پلیس مرزبانی کشور ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در طرح «رعد13» تاکنون بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ احمد علی گودرزی دیروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اجرائی شدن 13 طرح رعد در دو سال گذشته اظهار داشت: طرح رعد در راستای وارد شدن سریع و برق‌آسا در مقابله با کانون قاچاقچیان در دو سال گذشته در دستور کار مرزبانی قرار گرفته است.
گودرزی با بیان اینکه برخی کالاهای وارداتی غیرمعقول و ممنوعه در قالب ته‌لنجی وارد می‌شود افزود: غذای حیوانات، خودرو سواری لوکس و برخی محصولات دیگر که نیاز جامعه نیست به‌صورت قاچاق وارد می‌شود که با این محموله‌ها برخورد قاطع می‌شود.
وی از اجرائی شدن طرح رعد 13 با هماهنگی دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خبر داد و خاطرنشان کرد: در 10 روز گذشته با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی راهداری، اپتیکی، راهدارهای تیزرو مانند شناورهای 60 فوت و نیروها و مأموران مجرب و ورزیده تیم‌ها، انواع محموله‌های مختلف قاچاق کشف شد.
فرمانده مرزبانی با بیان اینکه طرح رعد 13 ادامه دارد گفت: در 10 روز گذشته در عملیات طرح رعد 13 تاکنون 35 فروند لنج مملو از کالای قاچاق که این محصولات در کشور با کیفیت بهتر وجود دارد کشف شد.
گودرزی از توقیف 31 فروند قایق حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان داشت: 83 فروند خودروی سبک قاچاق از داخل تعدادی شناور کشف شده است.
وی با اشاره به کشف 57 دستگاه انواع کامیون در اجرای طرح رعد 13 اظهار داشت: در این راستا دو دستگاه خودرو دامپتراک مورد استفاده در معادن، یک دستگاه لودر و 321 قبضه سلاح جنگی و شورشی کشف شده است.
فرمانده مرزبانی از کشف بیش از 200 هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر در طرح رعد 13 خبر داد و گفت: یک‌میلیون و 200 هزار لیتر سوخت قاچاق در این عملیات کشف شد.
گودرزی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 30 میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانی کشف شده است بیان داشت: ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در طرح رعد 13 تاکنون بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی افزود: این کالاهای قاچاق شامل انواع لوازم آرایشی، اقلام ضد فرهنگی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، غذای حیوانات خانگی و صدها قلم بی‌سیم است.