kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

۳۱۶۱ شعبه کار اخذ رأی را در اصفهان انجام می‌دهند

 

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در مجموع ۳۱۶۱ شعبه اخذ رأی داریم که کار اخذ رأی را در سراسر استان انجام می‌دهند و از این تعداد ۲۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی هستند که ۲۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه هم سیار هستند.
محمدرضا جان‌نثاری با بيان اينكه ما حفره قانونی و اجرائی نداریم و آمادگی برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های فنی و پشتیبانی، آموزش و حراست سیار خوب و ساختار برگزاری انتخابات ساختار منسجمی است اظهار داشت: تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان در طول ۱۵ روز و تبلیغات مجلس در یک هفته انجام می‌شود، آغاز تبلیغات خبرگان از بیست‌وپنجم بهمن تا نهم اسفند و مجلس از سوم تا نهم اسفند ادامه دارد و تا یک روز قبل از انتخابات تبلیغات به‌طور مطلق ممنوع است.
معاون استاندار عنوان کرد: ما در استان اصفهان ۶۲ هیئت اجرائی داریم که ۲۸ هیئت در مرکز فرمانداری‌ها، ۲۸ هیئت در بخشداری‌های مستقل و ۶ هیئت مربوط به اقلیت‌های دینی هستند.
معاون استاندار اظهار کرد: در حوزه انتخابات شورای نگهبان هم فرآیندها انجام شده و ۳۷ نفر ثبت‌نامی داشتیم که ۱۳ نفر تأیید شدند، از این تعداد دو نفر تا امروز تغییر حوزه دادند و ۱۱ نفر در حال حاضر برای رقابت در حوزه خبرگان باقی مانده‌اند.
جان‌نثاری تاکید کرد: همه ما باید مواظب حیله دشمن باشیم و آن این است که از فتنه سال قبل به دنبال این هستند که خود اکثریت‌پنداری را جا بیندازند، سال گذشته به دنبال این بودند که بگویند ملت ما نظام را قبول ندارند اما این دروغی بیش نبود زیرا در میان اغتشاشات سال قبل راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن را داشتیم که شاید در ده سال گذشته بی‌سابقه بود. امسال نیز مشاهده کردید که مردم ایران و اصفهان چه عظمتی آفریدند و راهپیمایی باشکوهی برگزار شد.
وی تصریح در رابطه با وظیفه رسانه‌ها در آستانه انتخابات گفت: وظیفه رسانه شفاف‌سازی است و ما آمادگی داریم هر ابهامی در رابطه با انتخابات وجود دارد شفاف‌سازی کنیم، همچنین رسانه‌ها می‌توانند برای تشویق مردم و حضور همگانی از ظرفیت خود استفاده کنند و تمرکز خود را وحدت و امنیت ملی بگذارند و از مسائلی که این دو را تهدید می‌کند پرهیز کنند.