kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال

 

اضافه شدن قطعی ۲ عضو هیئت مدیره به باشگاه پرسپولیس
وزارت ورزش تاکید کرد: ترمیم انجام شده در ترکیب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس قطعی است و تیم مدیریتی این باشگاه با اضافه شدن دو عضو جدید به کار خود ادامه خواهد داد.
پس از آن که مجمع باشگاه پرسپولیس صبح دیروز برگزار شد و طی آن سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته و ابراهیم شکوری به عنوان دو عضو جدید به هیئت مدیره این باشگاه اضافه شدند. اما پس از گذشت دقایقی از این انتصابات برخی عنوان کردند که به دلیل امضا نکردن صورت جلسه توسط نماینده سازمان خصوصی‌سازی و سازمان فرابورس حضور این دو عضو قانونی نیست. در همین راستا مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: در پی تصمیم اتخاذ شده و اضافه شدن حسن طباطبایی و ابراهیم شکوری به ترکیب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کند ترمیم انجام شده در ترکیب هیئت مدیره این باشگاه قطعی است.
محسن معتمدکیا تاکید کرد: با اضافه شدن این دو عضو، تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس کار خود را ادامه می‌دهد.
کلینزمن در آستانه اخراج از سمت سرمربیگری کره
اتحادیه فوتبال کره جنوبی در نظر دارد سرمربی آلمانی تیم ملی این کشور را اخراج کند.
نشست اعضای کمیته اجرائی اتحادیه فوتبال کره جنوبی دیروز بدون حضور مدیر ارشد و یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی، برگزار شد و طبق اعلام روابط عمومی این اتحادیه موضوع اصلی این نشست بررسی عملکرد تیم کره در جام ملت‌های آسیا 2023 بوده است. همچنین جلسه ارزیابی عملکرد سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی و دستیارانش این هفته برگزار می‌شود و تصمیم نهائی درباره ادامه همکاری یا عدم همکاری، در زمان مناسب اعلام خواهد شد.
طبق گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های کره‌ای، اکثر اعضای کمیته اجرائی اتحادیه فوتبال کره جنوبی در جلسه امروز توافق کردند که اخراج یورگن کلینزمن 59 ساله ضروری‌ترین گزینه در راه آماده‌سازی تیم ملی کره برای جام جهانی 2026 است. گفته می‌شود اخراج کلینزمن از سمت سرمربیگری تیم ملی کره، بیش از پنج میلیون دلار هزینه روی دست اتحادیه فوتبال کره جنوبی خواهد گذاشت. این مربی آلمانی روز جمعه کره را ترک کرد و نزد خانواده خود در کالیفرنیای جنوبی رفت.یورگن کلینزمن که یک سال پیش جانشین پائولو بنتو در تیم ملی کره شد و در این مدت آمار هشت برد، هفت تساوی و سه شکست در 18 بازی را با کره‌ای‌ها به ثبت رساند. کره جنوبی در تاریخ‌های 2 و 7 فروردین 1403 در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا باید به مصاف تایلند (دو بازی رفت و برگشتی) برود.
سرانجام مارتینس با فولاد فسخ کرد
سرمربی اسپانیایی از تیم فوتبال فولاد خوزستان جدا شد.
پس از جلسات مکرر بین بهرام رضاییان سرپرست باشگاه فولاد و مارتینس برای جدایی توافقی، در نهایت در جلسه دیروز این توافق حاصل شد و مربی اسپانیایی پس از پنج ماه حضور در اهواز از فولاد جدا شد.
شکست فولاد مقابل چادرملو در جام حذفی و کنار رفتن از این رقابت‌ها و نیز ضعف فنی تیم از دلایل اصلی قطع همکاری فولاد با مارتینس در آستانه نیم فصل دوم لیگ برتر عنوان شده است. امروز نیز فولاد در هفته اول از نیم فصل دوم لیگ برتر در خانه پذیرای گل گهر است و تا انتخاب سرمربی جدید، بازیکنان زیر نظر احمد آل نعمه کار خواهند کرد. اولی گلادیسون به عنوان مربی بدنساز و نادر غبیشاوی مربی گلرهای فولاد نیز به آل‌نعمه در آماده‌سازی تیم برای بازی با گل گهر کمک می‌کنند.
سفر خارجی قلعه‌نویی برای استراحت
برخی از اعضای کادر فنی تیم ملی به اصفهان سفر خواهند کرد تا دیدار حساس سپاهان و الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک تماشا کنند.
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ایران بعد از پایان مسابقات جام ملت‌های آسیا برای استراحتی کوتاه به سفر خارجی رفته است. طبق برنامه قلعه‌نویی اواخر هفته به تهران باز می‌گردد تا شروع رقابت‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم را زیر نظر بگیرد. همچنین برخی از اعضای کادر فنی تیم ملی به اصفهان سفر خواهند کرد تا دیدار حساس سپاهان و الهلال عربستان را در لیگ قهرمانان آسیا از نزدیک تماشا کنند. اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان از ۲۷ اسفند شروع خواهد شد.
فوتبالیست خوزستانی شاغل در امارات درگذشت
امیر حسین یزدان‌پرست بازیکن خوزستانی تیم شباب الاهلی امارات، دوشنبه شب گذشته پس از بازگشت از تمرین دچار سانحه تصادف شد و صبح دیروز درگذشت.
حال چهار تن دیگر از مصدومان این حادثه وخیم اعلام شده است؛ در میان مجروحان برادر دوقلوی یزدان‌پرست نیز وجود دارد که دچار عارضه مغزی شده است. یزدان‌پرست به همراه دیگر برادر دوقلویش در تیم نوجوانان الاهلی امارات که ایمان مبعلی مربیگری آن را برعهده‌دارد، توپ می‌زد. مراسم خاکسپاری این بازیکن نوجوان خوزستانی بعد از انتقال پیکرش به ایران، در شهرستان ایذه محل سکونتش برگزار خواهد شد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان درگذشت امیرحسین یزدان‌پرست را به خانواده این مرحوم و جامعه فوتبال خوزستان تسلیت می‌گوید.