kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
رئیس کل گمرک اطلاع داد

ورود ۲۴ هزار کشنده تریلی به کشور در دولت سیزدهم

 

به گفته رئیس کل گمرک، در دولت سیزدهم
24 هزار و 150 دستگاه کشنده تریلی در جهت نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان جاده‌ای کشور وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمد رضوانی‌فر»، اظهارداشت: در دولت سیزدهم 24 هزار و 150 دستگاه کشنده تریلی در جهت نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان جاده‌ای کشور وارد شده است. این تعداد دستگاه کشنده براساس بند«ث» ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و بند ص تبصره هفتم قانون بودجه سال جاری، در طول دولت سیزدهم از گمرکات کشور ترخیص شده است.
او درخصوص واردات دستگاه‌های کشنده در 10 ماهه سال جاری افزود: براساس قانون بودجه سال 1402 و آیین نامه اجرائی آن که در 28 مرداد امسال ابلاغ شد، در این مدت پنج هزار و 160 دستگاه کشنده به ارزش حدود 640 میلیون دلار وارد کشور شد.
همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس‌کل گمرک با بیان اینکه طی مدت 10 ماه گذشته، 120 میلیون دلار خودرو ساخته شده وارد کشور شده، در رابطه با امکان راه‌اندازی مسیر آبی در گمرک نیز، تصریح کرد: این مسیر برای گمرک‌های تخصصی قابل اجراست و در حال حاضر نیز، ایجاد مسیر آبی برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان آغاز شده‌است.
رضوانی فر در رابطه با قطع سامانه گمرک، با اشاره به اینکه طی چند هفته اخیر، میزان حمله‌های سایبری به این سامانه افزایش چشمگیری داشته ‌است، افزود: به صورت شبانه‌روزی و عمدتاً از مبادی کالاها، مورد حمله‌های سایبری هستیم و میزان و شدت آن باورنکردنی است.
وی درخصوص خدمات پشتیبانی در گمرکات و به ویژه آزمایشگاه‌های مرجع نیز گفت: گمرک ایران آماده دریافت طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی از اتاق تهران برای تجهیز آزمایشگاه‌ها است.
رئیس‌کل گمرک در رابطه با میزان رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور، از کاهش ماندگاری کالاها در بنادر خبر داد و تصریح کرد: طی مدت 11 ماه سال گذشته، میزان ماندگاری کالاها در بنادر کشور حدود 13 میلیون تن بود که این میزان برای مدت امسال به کمتر از 12 میلیون تن رسیده است. همچنین زمان پاسخگویی دستگاه‌های همجوار نیز به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است.