kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
قایدی در تیم منتخب جام ملت‌های آسیا 
ستاره ایرانی تیم اتحاد کلبا در جمع بهترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار گرفت.
تیم ملی فوتبال قطر در فینال جام ملت‌های آسیا 2023 با نتیجه 3 بر یک مقابل اردن پیروز شد و جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.همان‌طور که انتظار می‌رفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) جوایز برترین‌های مسابقات را نصیب قطری‌ها کرد. اکرم عفیف که با هشت گل زده آقای گل رقابت‌ها شده بود، بهترین بازیکن بازی‌ها لقب گرفت و مشعل برشم عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به دست آورد. جایزه بازی جوانمردانه جام ملت‌های آسیا نیز به تیم ملی قطر اختصاص یافت.
حساب رسمی جام ملت‌های آسیا 2023 که زیر نظر روابط عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا اداره می‌شود، دیروز تیم منتخب رقابت‌ها را معرفی کرد که نام مهدی قایدی از ایران در این فهرست به چشم می‌خورد. قایدی در دیدار مقابل فلسطین و هنگ‌کنگ موفق به گلزنی شده بود. تیم منتخب هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
* دروازه‌بان: مشعل برشم (قطر)
* مدافعان: عبدالله نصیب (اردن)، علی البلیهی (عربستان) و پدرو مندز (قطر)
* هافبک‌ها: مهدی قایدی (ایران)، کریگ گودوین (استرالیا)، حسن الهیدوس (قطر) و لی کانگ‌این (کره جنوبی)
* مهاجمان: اکرم عفیف (قطر)، ایمن حسین (عراق) و یزن النعیمات (اردن)
اینتر برای طارمی تست پزشکی رزرو کرد
جزئیات جدیدی از انتقال مهدی طارمی به تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا منتشر شد.
فایریزو رومانو خبرنگار و کارشناس نقل و انتقالات ایتالیا اعلام کرد که باشگاه اینترمیلان تست‌های پزشکی را برای مهدی طارمی رزرو کرده تا مهاجم تیم ملی کشورمان به عنوان بازیکن آزاد در ماه ژوئن (12 خرداد تا 12 تیر 1403) به عضویت اینتر درآید.
بر این اساس، توافق شفاهی با طارمی از یک ماه پیش انجام شده و قرارداد او تا ژوئن 2026 اعتبار دارد و از قابلیت تمدید یکساله نیز برخوردار است.
طارمی تا پایان فصل جاری با پورتو قرارداد دارد و پس از آن به عنوان بازیکن آزاد با قراردادی 2 ساله به اضافه تمدید یکساله توافقی راهی اینتر خواهد شد.
اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی برای جام جهانی
سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، اسامی ۱۲ بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۴ دبی را اعلام کرد.
سرمربی تیم ملی ساحلی به شرح زیر اسامی 12 بازیکن تیم ملی که در رقابت‌های جام جهانی امارات حاضر خواهند شد را اعلام کرد: دروازه‌‌بانان: حمید بهزادپور، سیدمهدی میرجلیلی بازیکنان: مسلم مسیگر (کاپیتان)، امیرحسین اکبری، محمدعلی مختاری، علی میرشکاری، محمد معصومی‌زاده، موحد محمدپور، رضا امیری‌زاده، محمد مرادی، مهدی شیرمحمدی و سعید پیرامون. اولین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی، ساعت 20:30 روز پنج‌شنبه 26 بهمن به وقت تهران در مقابل اسپانیاست. ایران روزهای 28 و 30 بهمن هم با آرژانتین و تاهیتی روبه‌رو خواهد شد.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر 
*کادر فنی تیم فوتبال استقلال ارسلان مطهری و زبیر نیک‌نفس را برای نیم‌فصل دوم در لیست خروج قرار داد و مسئولان استقلال در نامه‌ای به هر دو بازیکن خواستار عدم حضورشان در تمرینات شدند.در این میان، باشگاه استقلال خواهان بازگشت منتظر محمد و جذب فرشید باقری از مس رفسنجان شد. مذاکرات به این صورت پیش رفت که جابه‌جایی بازیکن صورت بگیرد و مطهری و نیک‌نفس به مس بروند و منتظر محمد و فرشید باقری به استقلال بپیوندند، اما دو بازیکن مازاد آبی‌پوشان حاضر به جدایی نیستند.قرارداد بالا و حضور در استقلال شاید یکی از دلایل عدم فسخ قرارداد از سوی مطهری و نیک‌نفس باشد. ضمن اینکه قانون نقل‌وانتقالات در نیم‌فصل دوم با پیش از شروع فصل متفاوت است و هر باشگاهی تا زمانی که با بازیکن مازاد توافق نکند، نمی‌تواند او را از لیست خارج کند.
* باشگاه ملوان پنجمین بازیکن خود را در نیم‌فصل جذب کرد تا در نیم‌فصل دوم با شرایطی بهتر در مسابقات حاضر شود. سعید باقرپسند مهاجم 32 ساله گیلانی سابق تیم ذوب‌آهن با عقد قراردادی رسمی به ملوان بندر انزلی پیوست. سپیدپوشان خزر در پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل و تا پیش از این میلاد سرلک، حبیب فرعباسی، محمد عمری و محمد طیبی را جذب کرده بودند. باقرپسند در ذوب‌آهن سابقه همکاری با مهدی تارتار را داشته است.
* فریبرز گرامی مدافع تیم هوادار در نیم‌فصل اول به تیم ذوب‌آهن پیوست و در تمرینات سبزپوشان حاضر شد. بعد از مصدومیت نادر محمدی و آرش قادری مدافعان سبزپوشان، خرید گرامی با هدف تقویت بخش دفاعی ذوب‌آهن انجام شده است. ذوب آهن با نظر محمد ربیعی تاکنون احمد شریعت‌زاده، ارشیا سرشوق، محسن آذرباد، سعید کریمی و محسن فروزان را جذب کرده‌اند.
*عیسی عباس وینگر غنایی و تازه وارد سپاهان دیروز به شهر اصفهان رسید و در فرودگاه این شهر با استقبال مسئولین باشگاه همراه شد. این بازیکن 25 ساله عضو تیم چاوز پرتغال و با قراردادی قرضی به جمع طلایی‌پوشان پیوسته است. شاگردان مورایس در روز 26 بهمن ماه و در مرحله یک هشتم نهائی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان الهلال عربستان هستند.