kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
خطیب جمعه تهران:

ملت ایران در کنار صندوق‌های رأی امید و خودباوری را به نمایش بگذارند

 
 
 
خطیب جمعه تهران گفت: امروز ملت بزرگ ایران باید در کنار صندوق‌های رأی امید، خودباوری، نشاط و خلاقیت را به نمایش بگذارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و فرارسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: جوانان عزیز، دانشگاهیان، دانش‌پژوهان و ملت عزیز ایران، در سختی‌ها و دشواری‌هاست که ارزش‌ها تجلی پیدا می‌کند، دفاع مقدس بود که ما را به خودباوری و اقتدار رساند، امروز سخت به این خودباوری و مقاومت و امید نیاز داریم.
وی با تأکید بر اینکه امروز ملت بزرگ ایران باید در کنار صندوق‌های رأی این امید، خودباوری، نشاط و خلاقیت را به نمایش بگذارند، گفت: بگذار در مسیر شهدا گام برداریم، امروز پیوند با شهدا و احترام به خون مقدس شهدا حضور در کنار صندوق‌های رأی است.
امام جمعه موقت تهران، گفت: حضور ما در پای صندوق‌های رأی، راه را برای انتخابات پرشورتر و منطبق با دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی در آینده هموارتر خواهد کرد، این مسیر را قدر بشناسیم و آن را گرامی بداریم.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به مجلس و دولت، خصوصاً به مجلس، بسته به این است که چگونه با مشکلات داخلی خود رو‌به‌رو می‌شویم. تصمیمات حساب شده ملی در مورد بهبود سیستماتیک مسائل داخلی به ویژه اقتصادی، راه برون‌رفت از تنگناها است.
امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: خلق هزینه برای کشور و دولت را در چالش و تنگنا قرار دادن، به‌طور قطع بر مشکلات کسانی که شما در اندیشه آسایش آن‌ها هستید، می‌افزاید. کسری بودجه در کشور نهادینه و به یکی از چالش‌های جدی کشور تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان، خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب سال‌ها است که بر نظام بودجه‌ریزی کشور تأکید می‌کنند، حتی در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن پای فشردند. افزایش هزینه‌های کشور امروز در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست، اگر منابع داخلی وجود دارد با این منابع بدهی‌های دولت به نظام بانکی را پرداخت کنید، نظام بانکی را برای حمایت از تولید که رهبر انقلاب در این روزها بر آن تأکید کردند، هدایت کنید.