kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
معاون اول رئیس قوه قضائیه: 

بیانیه گام دوم انقلاب درس زندگی است

 
 
 
 همدان- خبرنگار کیهان:
معاون اول رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بخش‌نامه و آئین‌نامه نیست بلکه درس زندگی است گفت: افق‌های روشن آینده در این بیانیه ترسیم شده است.
حجت‌الاسلام محمد مصدق کهنمویی در جمع مسئولان استانی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره شده است افزود:‌ متاسفانه برخی یادشان رفته انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی داشته و برخی دیگر نیز هیچ اطلاعی از این اقدامات ندارند لذا باید تمامی این دستاوردها برای مردم تبیین شود.
وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسئولیت سنگینی بر دوش قوه قضائیه گذاشته شده و آن تلاش برای تحقق عدالت و حفظ حقوق عمومی است اظهار داشت: از ارکان مهم بیانیه گام دوم انقلاب، پرهیز از شعارگرایی، لزوم امیدآفرینی در جامعه و مقابله با سیاه‌نمایی و ناامیدی است.
معاون اول رئیس قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی را دستگاه قضائی عنوان کرد و گفت: بدون تردید این قوه یکی از موثرترین حوزه‌های تحقق عدالت در جامعه است‌.
وی با تاکید بر اینکه امروز با تمام دشمنی‌های استکبار، کشور ما از آرامش کافی برخوردار است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم یادآور شد: کار دشمن تضعیف نیروهای مسلح است و امروز به بهانه‌های مختلف می‌خواهد بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند.
مصدق کهنمویی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس در سال جاری، گفت: دشمن از هر جهت تلاش می‌کند تا مشارکت در انتخابات کاهش یابد لذا هر رفتاری که منجر به کاهش مشارکت در انتخابات شود به ضرر کشور بوده و باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری در انتخابات محقق شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انقلاب در دنیا بود اظهار داشت: «در وصیت‌نامه سیاسی- الهی امام خمینی(ره)»  فرمودند: « نباید شک کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جداست؛ هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام و تردید نیست که این تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارت‌زده عنایت شده است».
معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه همه در به ثمر نشستن این انقلاب سهیم بوده و هستند عنوان کرد: امروز ناخدای این کشتی مقام معظم رهبری است و ما نیز باید با اطاعت از امر ولایت در مقابل توطئه‌های دشمن بایستیم و مراقب نقشه‌های شوم آنها باشیم.