kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
همزمان با رونمایی از استاندارد ملی آرد و نان انجام شد

آغاز عرضه آرد و نان کامل در کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده به کمک وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و دیگر سازمان‌های متولی از این پس آرد و نان کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
سرویس اقتصادی-
 
به گزارش کیهان، «مهدی اسلام‌پناه» در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد ملی آرد و نان که روز چهارشنبه در سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد، گفت: تولید و طبخ نان با کیفیت آرد کامل برای استفاده مردم از سیاست‌های دولت است. در واقع سبد مصرف مردم با استانداردسازی و علم پایه شدن استاندارد در حوزه آرد حتما ارتقا خواهد یافت. 
رئیس سازمان ملی استاندارد، افزود: تمام اجزا گندم (مغز گندم، جوانه گندم و سبوس گندم) در آرد کامل به طور کامل دیده شده و همکاری‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرائی و متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت در این زمینه وجود دارد. درنتیجه نان کامل با کیفیت در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت و هرم غذایی مصرف‌کننده به معنای واقعی تقویت می‌شود. 
اسلام‌پناه ادامه داد: تولید نان کامل، اتفاق بزرگی است و مطالبه بسیاری از آحاد مردم بوده است. تغییراتی که در سبد غذایی مردم را رقم می‌زند به سلامت ملی کمک می‌کند و ان‌شاءالله با کمک دستگاه اجرائی متولی، اقدام مهمی را در این زمینه در دولت سیزدهم رقم زده باشیم.
او در مورد دسترسی مردم به آرد کامل گفت: در برخی از استان‌ها از جمله مرکزی، قم (به‌طور آزمایشی)، هرمزگان (به‌طور داوطلب)، اصفهان و استان‌های دیگر آرد کامل در اختیار نانوایان است و از این آرد برای تولید نان استفاده می‌کنند. 
رئیس سازمان ملی استاندارد، افزود: از این پس کارخانه‌های آردسازی، آرد کامل و بی‌نقص را در اختیار نانواها و مردم قرار می‌دهند و در این زمینه استاندارد ملی اجباری را ایجاد کردیم. با اقدامات انجام شده به کمک وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و دیگر سازمان‌های متولی از این پس آرد و نان کامل در اختیار مردم قرار 
می‌گیرد.
«علیرضا مهاجر»؛ معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر به سلامت غذا نپردازیم. قطعا باید هزینه‌های سنگین‌تری را بپردازیم. لذا ما در وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد به دنبال آن هستیم که تا بدون فشار به کشاورزان تولیدات آن‌ها را سالم به دست مصرف‌کننده برسیم. به دنبال آن هستیم که بذر با پروتئین بیشتر و در گندم گلوتن بیشتری داشته 
باشند.