kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
براساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت

شرایط جدید فروش تایر خودرو اعلام شد

 
 
 
 
براساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت، شرایط جدید فروش تایر خودرو اعلام شد که برای استعلام اطلاعات خودرو در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف‌کننده تایرسواری، رعایت مواردی الزامی است.
به گزارش فارس، براساس اعلام سامانه جامع تجارت با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ 23 بهمن 1402 در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف‌کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و پنج رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می‌شود. 
بر اساس این اطلاعیه؛ همچنین کدملی و شماره تلفن همراه تحت مالکیت کاربر نیز مانند قبل دریافت می‌شود. لذا اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور تا این تاریخ در سامانه ثبت شود و پس از این تاریخ امکان ثبت با مقادیر قبلی نخواهد بود.
اتاق اصناف ایران چهارم بهمن هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهلت توزیع تایرهای خریداری شده توسط عمده‌فروشان حداکثر یک هفته بوده و باید حداقل۸۰ درصد از تایرهای دریافت شده در بازه زمانی مذکور به فروش برسد. یعنی ظرف یک هفته تایرهای سواری پر مصرف باید از عمده‌فروش به دست خرده‌فروش برسد.
با توجه به محدودیت ناشی از شفافیت در این حوزه، فروش هر سایز تایر به صورت جداگانه اعمال شده و عملکرد عمده‌فروشان درخصوص توزیع کالاهای کم تقاضا، مجزا از تایرهای پر تقاضا بررسی می‌شود. لذا انباشت سایزهای کم تقاضا موجب ایجاد محدودیت برای دریافت مجدد تایر توسط تامین‌کننده نخواهد بود.
 این در حالی است که سابقا اگر انباشت سایز کم تقاضا داشتند، نمی‌توانستند تایر پر تقاضا دریافت کنند که این مشکل رفع شده است. همچنین امکان ثبت‌نام برای تمامی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که فروشنده تایر، آپاراتی و پنچرگیری هستند هم در سامانه جامع تجارت میسر شده است.
از اول بهمن ۱۴۰۲ هم درج اطلاعات کامل مصرف‌کننده نهائی توسط واحدهای خرده‌فروش در زمان فروش لاستیک الزامی شده است و دریافت کد خرید از خریدار و درج در سامانه جامع تجارت به منظور تکمیل فرآیند خرید الزامی است.
 افزایش ۸ برابری واردات لاستیک 13 
«سیدعلی لطفی‌زاده»؛ مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت هم چندی قبل در نشستی خبری درخصوص چالش‌های حوزه لاستیک، گفت: مشکلات به‌وجود آمده در بازار لاستیک ناشی از عدم تناسب عرضه و تقاضا است. بر این اساس تلاش داریم به اتفاق اتاق اصناف ایران «عرضه» را به صورت گسترده انجام دهیم. در ادامه «توزیع» را از طریق همه بسترهای ممکن چه از طریق کاسبان محلی و چه از طریق سکوهای فروش مجازی در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، باید ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با اصناف ایجاد کنیم تا کالاها و آنچه که برای شب عید و ماه مبارک رمضان مورد نیاز مردم است به وفور در اختیارشان قرار گیرد. نباید اجازه دهیم افراد قلیلی که با نیت سودجویی در لباس عمده‌فروش و یا خرده‌فروش وارد صحنه می‌شوند، به مردم اجحاف کنند و به اعتبار اصناف، این قشر شریف خدشه‌ای وارد کنند.
مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، تصریح کرد: خوشبختانه براساس گزارش‌های رسیده وضعیت تولید و واردات ما خوب است و دلیل اصلی آن این است که ارز بدون وقفه و محدودیت چه برای تولید‌کننده و چه برای وارد‌کننده تامین می‌شود. به این صورت به مرور کسری بازار در حال جبران شدن است و در ادامه با تدبیری که در اتاق اصناف ایران به خرج می‌دهند، محدودیت عرضه دو حلقه‌ای لاستیک را هم برمی‌داریم تا آرامش بیشتری در بازار حاکم شود و همه این توفیقات حاصل همکاری مشترک ما است.
لطفی‌زاده‌ در ادامه به ارائه گزارشی از واردات لاستیک پرداخت و گفت: واردات لاستیک سایز 13 نسبت به سال گذشته هشت برابر افزایش یافته و این لاستیک‌ها به زودی به وفور وارد بازار خواهد شد. امیدواریم با اقداماتی که در جهت تامین ارز انجام گرفت، هرچه زودتر به قیمت مطلوب برسیم. چراکه قیمت ما هنوز با قیمت مصوب فاصله دارد و این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات ما همچنان باید با جدیت ادامه پیدا کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
0
0
چند روز گذشته تیتر زدید که با کاهش دلار، خودرو هم کاهشی خواهد شد!، اما امروز که دارید این نظر را می‌خوانید، خودور افزایشی شدید شده! برای یک خودرو ساده، افزایش 10 میلیونی داشته است ؟ مگر می‌شود، بیایی در راهپیمایی 22 بهمن، از همه چیز انقلاب دفاع کنی، بعد فرداش سیگنال اقتصادی خیلی بد دریافت کنی؟!