kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
*در تمام انقلاب‌های دنیا معمول این بوده که رهبران انقلاب بلافاصله بعد از پیروزی، حکومت مورد نظرشان را در کشور اعمال کرده‌اند. اما فقط در انقلاب اسلامی ایران بود که بعد از پیروزی انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) بلافاصله نوع حکومت یعنی جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشتند.
خاقانی
*در دور‌اندیشی حضرت امام خمینی همین بس که در فاصله کمتر از سه ماه بعد از پیروزی انقلاب‌، جمهوری اسلامی ایران را به رای ملت گذاشتند تا تعداد موافق و مخالف معلوم بشود. سیدصادق طباطبایی که از مجریان برگزاری این رفراندوم بوده، می‌گوید: به امام خمینی(ره) عرض کردم حالا که دنیا شما، رهبری شما و این انقلاب به این عظمت را پذیرفته و به رسمیت شناخته است، چه نیازی به رفراندوم داریم؟ من مطمئن هستم اگر شما «جمهوری اسلامی» را به عنوان نظام سیاسی کشور اعلام کنید، هم مردم ما و هم دنیا آن را خواهند پذیرفت. امام در جواب گفتند شما الان نمی‌فهمید. پنجاه سال دیگر خواهند گفت با سوءاستفاده از احساسات مردم، نظام مورد نظر خود را بر مردم تحمیل کردند.
ساعتچی
* اگر بنا به گفته افراد ضد انقلاب داخل و خارج کشور، انتخابات در ایران بی‌اهمیت است پس چرا کانال‌های فارسی زبان خارجی این همه دارند در برنامه‌هایشان به انتخابات ایران می‌پردازند؟ مگر چیزی را که بی‌اهمیت است، این همه در موردش صحبت می‌کنند و برایش برنامه می‌سازند؟
استادیان
*امسال حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در قاب اعـتـکـاف چشمگیر بود. حضور شعف‌انگیز دهه هشتادی و نودی‌های در اعتکاف امسال نشان داد که ذات دین برای نسل جوان و نوجوان ما جذاب است مشروط به این که بستر آن درست نشان داده و آماده شود.
زندی‌فر
*جناب منتجب‌نیا شما مرتب از واژه نخبگان و کاندیداهای مردمی دم می‌زنید و انگار از دیدگاه شما کاندیداهای غیراصلاح‌طلب و غیرهمسو با شما مردمی نیستند! جناب منتجب‌نیا! شما باید حقیقت را قبول کنید و نه بزرگ مردم به خودتان را با جان و دل پذیرا باشید.کارنامه مدعیان اصلاحات فقط یک تجدیدی دارد آن‌ هم معدل است! عزت زیاد
رسول احمدیان
* وقتی دبیرکل حزب اصلاحات از چهار تروریست موساد حمایت کرده و مخالفت خود (بخوانید مخالفت حزبش) را با اعدام این 4 جاسوس اعلام می‌کند طبیعی است که معنی ندارد بگوید در انتخابات شرکت می‌کنند!
یک شهروند
*بعد از گذشت ۱۵ هفته از تجاوز زمینی رژیم کودک‌کش اسرائیل به غزه وضعیت به وجود آمده به‌گونه‌ای به ضرر صهیونیست‌ها پیچیده شده که لاپید رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با مشاهده صحنه میدان گفته است اسرائیل هرگز این ‌قدر غمگین نبوده و در ادامه اظهار داشته است عدم اجرای تغییرات سیاسی بموقع در اسرائیل موجب شد تا اکنون در این فاجعه‌ای که شاهد آن هستیم، گرفتار شویم.
خانیکی
* مجموع سیاست‌های ایالات متحده در منطقه در طول سال‌های گذشته باعث شده کشورها به این نتیجه برسند که دیگر آمریکا متحد خوبی نیست و نمی‌توانند روی این کشور حساب باز کنند. در حال حاضر آمریکایی‌ها چاره‌ای جز خروج از منطقه را ندارند. اخراج آمریکایی‌ها از منطقه نیز بزرگ‌ترین انتقام ترور [سردار] قاسم سلیمانی است که در آینده‌ای نزدیک همگان شاهدش خواهیم بود.ان‌شاءالله
کبیری
*خارج از شعار عرض می‌کنم آمریکا در شرایطی نیست که با ایران وارد جنگ بشود. رپرتاژ رسانه‌های غربی فقط می‌تواند نوعی عملیات روانی باشد. آمریکایی‌ها خوب می‌دانند ایران بیش از نیم میلیون فروند موشک دارد که در همان ساعت اول فقط با ۱۰ درصد آن می‌تواند تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه را به آتش بکشد.
محمودی راد
*این روزها در رسانه‌های فارسی زبان با افرادی مصاحبه می‌شود که صفت بارزشان وطن‌فروشی است و الا ذره‌ای تحلیل سیاسی ندارند. همه هدفشان این است که حساسیت نسبت به عرق ملی و تجاوز به خاک ایران را در نزد مخاطب از بین ببرند. جالب این است که ژنرال‌های پنتاگون برای تحلیل‌ این وطن‌فروشان تره هم خرد نمی‌کنند.
توتونچی
*دلیل این که حمله پهپادی غافلگیر‌کننده اخیر نیروهای مقاومت به پایگاه آمریکایی در اردن موجب بهت و حیرت خبرنگار بی‌بی‌سی شده این است که این پایگاه کاملا حفاظت شده و سرّی محسوب می‌شود و برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.
خدادادی
*اصلاح‌طلبان به هر صورتی که شده نباید صندوق رأی را رها کنند. چرا که در فضای افکار عمومی متهم خواهند شد که هر وقت رأی ندارند از انتخابات قهر می‌کنند. اگرچه چهره‌های شاخص این جریان برای این انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند. اما با همین شرایط هم اصلاح‌طلبان می‌توانند در تهران و دیگر شهرهای بزرگ لیست بدهند و با جناح رقیب خودشان رقابت بکنند.
سیاحی
*دلیل این که رد صلاحیت آقای حسن روحانی برای نامزدی مجلس خبرگان هیچ واکنشی در جامعه نداشت و از بیست‌وچهار میلیونی که زمانی به حسن روحانی رأی داده بودند، هیچ‌کس ککش هم نگزید این بود که روحانی در همان چند ماه اول ریاست جمهوری خود ناتوانی‌اش را نشان داد و عجیب این که یک بار هم بابت ناتوانی و سوء مدیریت‌های خود از ملت عذرخواهی نکرده است.
نظرزاده
*گردانندگان هتل بیمارستان گاندی تا قبل از آتش‌سوزی هیچ بیمار با بیمه تامین اجتماعی را از دم در بیمارستان به داخل راه نمی‌دادند. چه شده که حالا با مظلوم‌نمایی می‌خواهند خسارت بیمارستانی را که ۵ بار اخطار آتش‌نشانی گرفته و هیچ توجهی به آن نکرده‌اند از جیب بیت‌المال یعنی از جیب ما مردم بگیرند. چرا یک مقدار از پول‌هایی را که در این سال‌ها پارو کرده‌اند هزینه خودشان نمی‌کنند.
سعادت بخش
* حقوق متوسط ماهیانه کارکنان ایران خودرو و سایپا 55تا60 میلیون تومان است؟ بر اساس اعلام ایران‌خودرو و سایپا به بورس، در ۹ ماه امسال در مجموع بالغ بر ۱۴‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به ۳۳‌هزار نفر نیروی انسانی خود اعم از کارگران بخش تولید و پرسنل ستادی پرداخت می‌کنند! تو خود حدیث مفصل بخوان از اوضاع خودروی کشور؟
عصارلو
* اخیرا برای ویزیت پزشک متخصص به بیمارستان قائم مشهد رفتم که با ازدحام بسیار شدید بیماران مواجه شدم. به‌طوری که فضا برای انتظار بیماران در بیمارستان وجود نداشت. از مسئولان این مرکز درخواست می‌شود نسبت به اصلاح مدیریت در پذیرش بیماران اهتمام ورزند.
مهرابی از مشهد
*سلام و خسته نباشید به تمام کارکنان مسکن ملی استان کرمانشاه! من یک زن بی‌سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم خواهش می‌کنم از زنان بی‌سرپرست استان کرمانشاه حمایت کنید و بخشودگی در اقساط ساخت مسکن برای ما لحاظ کنید. اگر وضع خوبی داشتیم که تحت پوشش قرار نمی‌گرفتیم. خدا خیرتان بدهد که ما را صاحب خانه می‌کنید. با تشکر از تمامی مسئولان دلسوز.
ف. قلعه
* حمایت دولت از تولید، از جمله رفع موانع فضای کسب‌وکار و مسئولیت‌پذیری بخش خصوصی دو ضرورت مهم و زمینه‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور خواهد بود که مدیریت بسیار قوی و دقیقی نیاز دارد.
زیارت