kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
صحبت‌های مهم سرمربی تیم ملی با ملی‌پوشان

قلعه‌نویی: بازی با ژاپن را فراموش کنید باید به فکر پیروزی برابر قطر باشیم

امیر قلعه‌نویی از بازیکنان تیم ملی خواست با فراموش کردن بازی برابر ژاپن به فکر کسب پیروزی در دیدار برابر قطر باشند.

 

سرویس ورزشی-

در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا، قطر میزبان به مصاف ازبکستان رفت و با غلبه بر حریف به نیمه نهائی جام ملت‌ها راه یافت. این دیدار در ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و تلاش دو تیم در وقت اضافه نتیجه نداشت تا با همان نتیجه راهی ضربات پنالتی شوند. در ضربات پنالتی، قطر توانست با نتیجه ۳ بر ۲ (مجموع ۴ بر ۳) ازبکستان را شکست دهد و حریف ایران در نیمه نهائی شود.
دیدار نیمه‌نهائی بین تیم‌های ایران و قطر، چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد شد. دیگر دیدار نیمه‌نهائی سه‌شنبه بین دو تیم کره‌جنوبی و اردن روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.
معرفی تیم منتخب مرحله یک چهارم نهائی
مسابقات مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا طی چهار روز با انجام هشت بازی انجام شد که ای‌اف‌سی هم به همین دلیل تیم منتخب این مرحله را اعلام نمود. تیم ملی فوتبال ایران با حضور سه بازیکن بیشترین نماینده را در تیم منتخب مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا دارد که محمد محبی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون با عملکردشان توانستند در جمع 11 ستاره برتر این مرحله قرار بگیرند.
علیرضا جهانبخش توانست نمایش مؤثری در سمت راست زمین در دیدار روز گذشته مقابل ژاپن داشته باشد و گل حساس و پیروزی تیم ملی را در لحظات پایانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و با عملکردش به تیم منتخب مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا برسد. محمد محبی نیز ستاره میدان بود که عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به دست آورد و حالا در تیم منتخب جای گرفته؛ او دیروز یک گل دیدنی برای تساوی کشیدن بازی به ثمر رساند و پایه‌گذار پنالتی روی کنعانی‌زادگان هم بود.
سردار آزمون نیز مثل همیشه در خط حمله تیم ملی ایران درخشید که در کنار ثبت یک پاس گل، پرتلاش و دونده ظاهر شد و اگر شانس داشت، یک گل هم می‌زد یا پنالتی می‌گرفت ولی با این وجود نمایش موثرش موجب شده در تیم منتخب دیده شود.
تیم منتخب مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا را این نفرات تشکیل می‌دهند:
مشعل برشم (قطر)، عبدالله نصیب (اردن)، لوکاس مندس (قطر)، سئول یونگ‌وو (کره‌جنوبی)، علیرضا جهانبخش (ایران)، هیدماسا موریتا (ژاپن)، محمد محبی (ایران)، عادل جان خاماربکوف (ازبکستان)، سون هیونگ مین (کره جنوبی)، کریگ گودوین (استرالیا) و سردار آزمون (ایران).
صحبت‌های مهم قلعه‌نویی با بازیکنان
تقابل ایران و ژاپن مهم‌ترین بازی مرحله یک چهارم نهائی بود که طی آن تیم ملی کشورمان موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد حریف خود عبور کند. خبرهای منتشر شده از اردوی تیم ملی حکایت از آن دارد که قلعه نویی پس از این پیروزی بزرگ در جمع ملی‌پوشان عنوان داشت: از شما یک خواهش دارم؛ به عنوان برادر یک خواهش بزرگ دارم، این برد را تمام کنید و به فکر فینال بعدی که بازی با قطر است، باشید.ما نباید در باد این بازی باشیم. او تاکید کرد: آقایانِ بازیکنان گوش کنید، برادرانه گوش کنید. یک بازی (ژاپن) است که باید 10 سال کِیف کنید که همین بازی بود ولی باید بعدش امتداد داشته باشد. اگر خدایی ناکرده بخواهیم در باد این بازی بخوابیم، دو بازی آینده را از دست می‌دهیم.
ظهر دیروز هم تمرین تیم ملی ایران در کمپ الریان برگزار شد که بازیکنان مثل تمرینات گذشته به دو گروه تقسیم شدند و بازیکنان حاضر در بازی ژاپن به تمرین ریکاوری پرداختند و سایر ملی‌پوشان با حضور در زمین چمن برای دیدار برابر قطر تمرین کردند و آماده شدند.
ایران شانس قهرمانی است
نمایش قابل قبول ایران در جام ملت‌ها باعث شده که حالا بسیاری از کارشناسان ایران را شانس قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بدانند. دیروز حمید استیلی ملی‌پوش پیشین فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم عنوان داشت: ایران و ژاپن بازی فو‌ق‌العاده خوبی بود، مخصوصاً در نیمه دوم. بچه‌ها بیشتر از توان‌شان در زمین گذاشتند و بدون هیچ تعویضی تا ثانیه آخر فوق‌العاده بودند. یکی، دو موقعیت دیگر هم داشتیم و بچه‌ها نشان دادند مدعی قهرمانی هستند. فقط باید ریکاوری خوب انجام دهند و آماده بازی نیمه نهائی شوند. انگیزه‌ای که مقابل ژاپن داشتیم را باید در مرحله بعد هم داشته باشیم و با برد راهی فینال شویم و در آن مسابقه با انگیزه‌ای که بازیکنان دارند و دعای مردم قهرمانی را کسب کنیم.
وی در مورد شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها یادآور شد: شانس ما با برد ژاپن خیلی زیاد شده است. ما همیشه جلوی کره خوب بازی کردیم. خدا را شکر بچه‌ها هم استراحت می‌کنند و می‌توانند با تمام توان به میدان بروند.
صادق ورمزیار دیگر کارشناس فوتبال کشورمان نیز درباره شرایط ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: در نیمه دوم بازی با ژاپن با تدابیر کادر فنی، شاهد بازی متفاوتی از سوی بازیکنان بودیم. ملی‌پوشان در این نیمه با توجه به اینکه چیزی برای از دست دادن نداشتند، سراپا حمله شدند و یک بازی مالکانه را به نمایش گذاشتند. به نظر من این بهترین بازی چند سال اخیر تیم ملی به جهت انجام فوتبال مالکانه بود. ما در بازی‌های گذشته به هیچ وجه نتوانستیم حریف‌مان را تحت تأثیر قرار دهیم و در نیمه دوم بازی با ژاپن، به یکی از بهترین تیم‌های آسیا اجازه خودنمایی ندادیم و نگذاشتیم که آنها به دروازه‌ ما نزدیک شوند.
وی در پاسخ به این سؤال که «بعد از شکست ژاپن می‌توانیم امیدوار به حضور در فینال باشیم؟»، گفت: ما خیلی خوب توانستیم از این مرحله عبور کنیم. به هر حال شکست ژاپن می‌تواند باعث افزایش روحیه ملی‌پوشان شود، اما ما برای رسیدن به فینال قطعاً کار سختی خواهیم داشت و باید با همین روحیه و کار تیمی بازی نیمه نهائی را برگزار کنیم و ان‌شاءالله بعد از سال‌ها به فینال برسیم. بازیکنان تیم ملی باید بازی با ژاپن را فراموش کنند و از همین الان به فکر بازی‌های بعد و رسیدن به فینال باشند.
مهدی پاشازاده دیگر ملی‌پوش پیشین فوتبال کشورمان هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: امیدوارم برای تیم ملی اتفاقات خوب بیفتد و در نهایت قهرمان شویم. البته قبلش باید در نیمه نهائی با قطر بازی کنیم؛ درست است که قطر میزبان بازی‌هاست اما به اعتقاد من می‌تواند حریف بهتری نسبت به ازبکستان برای تیم ملی باشد.